Skip to content

Όλη η αλήθεια για τις Direct πωλήσεις

Εφόσον για άλλη μια φορά γίνεται επίκαιρη η απευθείας ασφαλιστική διαμεσολάβηση, μέσα από τις καμπάνιες προώθησης εκπτωτικών τιμολογίων, αξίζει λίγο να προβληματιστούμε αν όντως αυτός ο τρόπος διάθεσης ασφαλιστηρίων συμβολαίων, του κλάδου αυτοκινήτου κυρίως, εξασφαλίζει την μεγαλύτερη επιλογή και την καλύτερη, εν τέλει, τιμή.

Διότι αυτά τα δύο, επιλογή και τιμή, είναι που συνθέτουν (για τον πελάτη) το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της απευθείας πώλησης.

Ξεκινώντας από την επιλογή, θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι δεν αποτυπώνεται όλο το εύρος των ασφαλιστικών προϊόντων σε μια ιστοσελίδα, είτε για τεχνικούς λόγους, είτε απο επιθυμία των εταιρειών, είτε και από τα δύο αυτά μαζί.

Δεν έχουν όλες οι εταιρείες έτοιμη την τεχνολογική υποδομή που θα τους επιτρέψει να δουλέψουν μέσω ενός τέτοιου καναλιού. Επίσης δεν επιθυμούν, για ευνόητους λόγους, να προσφέρουν όλα τα προϊόντα τους στο συγκεκριμένο κανάλι οπότε και επιλέγουν, ή δημιουργούν, πακέτα, ειδικά για direct πωλήσεις.

Έτσι ο πελάτης δεν επιλέγει από όλα τα προϊόντα, αλλά από «επιλεγμένα».

Αυτό σημαίνει ότι η επιλογή του πιθανώς καθοδηγείται, ανάλογα με την εμπορική συμφωνία του παρόχου με την ασφαλιστική εταιρεία – εν τέλει ειναι πολύ πιθανό να “αισθάνεται” ότι πήρε το φθηνότερο προϊόν της αγοράς, ενώ αυτό στην πραγματικότητα, δεν ισχύει!

Η επιλογή ανάμεσα σε εκπτωτικά ή όχι τιμολόγια των συνεργαζόμενων εταιριών μπορεί να αλλοιώνει την εντύπωση για το ποια εταιρία είναι τελικά η πιο οικονομική , χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι σε μεγάλο βαθμό δεν αντικατοπτρίζεται η πραγματικότητα.

Και πάντως μην ξεχνάμε ότι κάθε εταιρεία πέρα από τις τιμές και τις παροχές, διαφοροποιείται και από την ποιότητα των υπηρεσιών της (μέγεθος ή όγκος συνεργαζόμενων συνεργείων, κουλτούρα και ταχύτητα εξυπηρέτησης, ταχύτητα αποζημίωσης, οδική βοήθεια, τηλεφωνικό κέντρο, σωστή καθοδήγηση κ.ο.κ.)

Η ποιότητα της εξυπηρέτησης δεν μπορεί να περιγραφεί στις συγκεκριμένες ιστοσελίδες.

Από την άλλη, οι direct εταιρείες διαμεσολάβησης θέτουν και αυτές με τη σειρά τους περιορισμούς, προκειμένου να επιβιώσουν. Παρότι δεν είναι αντιληπτό από τον πελάτη, στην προσπάθεια τους να εξασφαλίσουν τα αναγκαία έσοδα από τις συνεργαζόμενες εταιρίες έχουν να ισορροπήσουν ανάμεσα στο πώς θα κατευθύνουν την πρόσκτηση νέων εργασιών αλλά και πώς θα διατηρήσουν στις εταιρίες που επιθυμούν, το υπάρχον χαρτοφυλάκιο.

Η ύπαρξη direct (ιντερνετικών κυρίως) πωλήσεων ασφαλιστικών προγραμμάτων είναι μια πραγματικότητα σε όλη την Ευρώπη και κατά συνέπεια και στην χώρα μας είναι φυσικό επόμενο να κατακτούν το μερίδιο τους σταδιακά. Σε σημαντικό ποσοστό μάλιστα αποτελούν επιχειρηματική επιλογή διαμεσολαβούντων και όχι μόνο εταιριών, διότι παρέχουν το πλεονέκτημα της συγκριτικής επιλογής. Χρήσιμο όμως είναι να γνωρίζουν οι καταναλωτές ότι στις ιντερνετικές  προσφορές δεν αντικατοπτρίζεται πάντα η χαμηλότερη τιμή και ότι φυσικά στην σύγκριση δεν πρέπει να παίζει ρόλο μόνο η τιμή.

Τέλος, επιθυμία όλων στην αγορά είναι προφανώς η τήρηση της νομιμότητας από κάθε δίκτυο διανομής, με επίκεντρο πάντα την προστασία του καταναλωτή.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *