Skip to content
ビジネスネットワーク

2020-2030: Δέκα χρόνια που θα μεταμορφώσουν για πάντα την ασφάλιση (α’ μέρος)

Δέκα άρθρα για τον ασφαλιστικό κλάδο του (όχι τόσο μακρινού) μέλλοντος, με την ευγενική χορηγία της Ευρωπαϊκής Πίστης.

Σε δέκα χρόνια από τώρα, οι ασφαλισμένοι θα θεωρούν δεδομένες τις προσωποποιημένες ασφαλιστικές υπηρεσίες που θα καλύπτουν τον κίνδυνο σε πραγματικό χρόνο και θα τους βοηθούν να προλαμβάνουν ασθένειες και ατυχήματα. Τάσεις κοινωνικές, τεχνολογικές και οικονομικές εξελίσσονται και οι άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με αλλαγές τρόπου ζωής, αυξημένη μακροζωία και αυξημένες προσδοκίες σε όλους τους τομείς. Ο ρόλος των ασφαλιστών δεν θα μείνει πίσω και θα μετασχηματιστεί για να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες.

Ζούμε σε καιρούς που οι τεχνολογικές εξελίξεις αναγκάζουν τους διαφορετικούς οικονομικούς τομείς να εξελίσσονται με φρενήρεις ρυθμούς. Σε τέτοιο βαθμό που σε λίγα χρόνια βιομηχανίες όπως η ασφαλιστική θα μετασχηματιστούν σε απίστευτο βαθμό. Για παράδειγμα η κάλυψη απρόβλεπτων καταστάσεων τις οποίες το 2030 θα μπορούμε ακόμη και να προβλέπουμε χάρη στη χρήση δεδομένων.

Υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι η ασφαλιστική βιομηχανία θα βιώσει κοσμογονικές αλλαγές. Θα διαμορφωθούν οικοσυστήματα στα οποία πάροχοι από διαφορετικές βιομηχανίες θα αλληλεπιδρούν για να δημιουργήσουν υπηρεσίες και προϊόντα που θα προκύψουν από το διαμοιρασμό δεδομένων μεταξύ τους. Δεν θα πρόκειται για την πώληση μεμονωμένων προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά εμπειριών που θα χτίζονται από πολλούς παράγοντες. Για την ακρίβεια, 67% των ηγετών της ασφαλιστικής βιομηχανίας πιστεύουν ότι τα σημερινά επιχειρηματικά μοντέλα θα αλλάξουν δραστικά μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια και ότι αυτά τα οικοσυστήματα θα είναι ο κύριος παράγοντας αλλαγής. Επιπλέον 58% των ασφαλιστικών εταιρειών αναφέρουν ότι ήδη αναζητούν ενεργά οικοσυστήματα στα οποία να ενσωματωθούν και 3 στις 4 περιμένουν ότι τουλάχιστον τα μισά από τα κέρδη τους θα προέρχονται από αυτά τα οικοσυστήματα τα επόμενα πέντε χρόνια.

Ένας συνεχώς εξελισσόμενος καταναλωτής

Σήμερα οι πολίτες βιώνουν μια δραστική αλλαγή στον τρόπο που καταναλώνουν. Το ξέσπασμα της πανδημίας του COVID-19 επιτάχυνε αυτή την τάση.

Σήμερα, βρίσκουμε τις νεότερες γενιές να επιθυμούν μεν τη χρήση αλλά όχι την ιδιοκτησία, δίπλα σε μεγαλύτερους ηλικιακά που, κυρίως λόγω του λοκντάουν του 2020, ξεπέρασαν την «αποστροφή» τους για τις νέες τεχνολογίες. Σύμφωνα με έρευνες, το ποσοστό ανθρώπων ηλικίας 65-74 ετών που ανέφεραν ότι αγόρασαν διαδικτυακά ανέβηκε στο 23% το 2021, από 13,5% το 2019. Αυτή η εξέλιξη αποτελεί μόνο ένα παράδειγμα των πολλών τάσεων στην κοινωνία. Ο σημερινός κόσμος κυριαρχείται από την υπερ-ψηφιοποίηση και την υπερ-συνδεσιμότητα, την ενδυνάμωση του ατόμου, την προστασία των προσωπικών δεδομένων, τα γενετικά φάρμακα, τη γήρανση του πληθυσμού, τα χαμηλά επιτόκια, την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, τη βιωσιμότητα του κράτους πρόνοιας, την πανταχού παρούσα τεχνητή νοημοσύνη, την υπερ-παγκοσμιοποίηση, ή την συγκέντρωση των κατοίκων μέσα και γύρω από μεγαλουπόλεις.

Η ασφαλιστική βιομηχανία επίσης παρουσιάζει τις δικές της τάσεις. Βλέπουμε να αυξάνεται η σημασία εννοιών όπως η συνδεδεμένη, η αυτόνομη, διαμοιρασμένη (κοινή χρήση οχημάτων) κινητικότητα, η οποία μάλιστα θα παρέχεται ως υπηρεσία. Στην υγεία οι προβολείς θα πέσουν στην ιατρική ακριβείας και στην προληπτική ιατρική, αυτόματη διαλογή νοσηλειών, “συνδεδεμένη” υγεία και ψυχική υγεία. Όλοι αυτοί οι παράγοντες συνδυάζονται με άλλους, όπως νέοι αναδυόμενοι κίνδυνοι, άλλες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, κοινωνική προστασία και τα συστήματα μείωσης του χρέους.

Έξι τάσεις στην ασφαλιστική βιομηχανία

Το τέλος της ιδιοκτησίας

Η νέα γενιά θα κατέχει λιγότερα πράγματα και θα καταναλώνει περισσότερα κοινά προϊόντα και υπηρεσίες. Η ασφαλιστική βιομηχανία θα πρέπει να αντιμετωπίσει αυτό το σενάριο δημιουργώντας νέα επιχειρηματικά μοντέλα και νέες σχέσεις Β2Β.

Νέα κινητικότητα

Μέχρι το 2023 οι άνθρωποι θα μετακινούνται με διάφορα ημιαυτόνομα και συνδεδεμένα μοντέλα μεταφοράς. Η ασφάλιση μάλλον θα καλύπτει ολόκληρο το ταξίδι και όχι μόνο ένα μεμονωμένο όχημα. Επιπλέον οι χρήστες θα πληρώνουν για την υπηρεσία σε μια βάση pay-as-you-go.

Δεδομένα παντού

Στο μέλλον οι χρήστες θα περιτριγυρίζονται από έξυπνες, συνδεδεμένες συσκευές που θα συγκεντρώνουν, θα κατανοούν και θα στέλνουν τα δεδομένα τους. Αυτό θα έχει καθοριστική επίδραση στον τρόπο λειτουργίας του ασφαλιστικού κλάδου. Στην πραγματικότητα, δεν θα ασφαλίζει τόσο συγκεκριμένα προϊόντα όσο συμβάντα σε πραγματικό χρόνο.

Κλιματική αλλαγή

Οι κλιματικές καταστροφές θα αυξηθούν με τα χρόνια και θα επηρεάζουν τον τρόπο ζωής μας. Ο ρόλος των ασφαλιστικών εταιρειών σε αυτό το σενάριο θα έχει να κάνει με την καθοδήγηση των χρηστών τους για το πως να ζουν βιώσιμα και να αποφεύγουν τους κινδύνους.

Προληπτική ιατρική

Σε λίγα χρόνια οι άνθρωποι θα παρακολουθούν τα σώματά τους και θα αναλύουν την υγεία τους. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούν να βοηθούν τους ανθρώπους να αποφεύγουν ασθένειες παρέχοντας συμβουλές για τη βελτίωση του τρόπου ζωής.

Μακροζωΐα

Με την αυξανόμενη μακροζωΐα στην κοινωνία, δεν θα αρκεί να ψηφιοποιηθούν τα πάντα. Η ασφαλιστική βιομηχανία θα πρέπει να διατηρεί μια ολιστική άποψη για τη ζωή ενός ανθρώπου και να προσφέρει υπηρεσίες φροντίδας κατάλληλες ως προς τις συνθήκες.

Συνολικά αυτές οι τάσεις σχηματίζουν μια εικόνα ενός κόσμου στον οποίο οι πιο μακρόβιοι καταναλωτές θα έχουν έναν τρόπο ζωής που θα αλλάζει με υψηλές προσδοκίες. Θα είναι τόσο επικεντρωμένοι στην πλοήγησή τους σε έναν ιδιαίτερα περίπλοκο κόσμο που δεν θα έχουν το ενδιαφέρον, ούτε και το χρόνο να ασχοληθούν ή να πληρώσουν για πράγματα για τα οποία δεν ενδιαφέρονται.

Επιπλέον, ο εκδημοκρατισμός των δεδομένων και της τεχνητής νοημοσύνης θα μετασχηματίσει την ίδια την ουσία της ασφάλισης. Η ασφαλιστική εμπειρία, όπως την ξέρουμε σήμερα, θα χάσει αξία και η ασφάλιση θα γίνει απλώς ένα ακόμη χαρακτηριστικό ενός προϊόντος ή υπηρεσίας που θα παρέχεται από έναν φορέα που θα εμπιστεύεται ο καταναλωτής. Αυτό σημαίνει ότι η ασφάλιση θα γίνει μέρος ενός οικοσυστήματος στο οποίο παίκτες από διαφορετικές βιομηχανίες θα αλληλεπιδρούν για να προσφέρουν αξία στους καταναλωτές.

1 Comment


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *