Skip to content

9 στους 10 Έλληνες ψάχνουν υπηρεσίες και προϊόντα στο Ίντερνετ

Οι δραστηριότητες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση την τελευταία διετία αφορούν σε θέματα υγείας

Ενδιαφέροντα ευρήματα είχε έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τη χρήση των τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας (ICT) από τα νοικοκυριά και τα μέλη τους. Από τα στοιχεία της εν λόγω έρευνας προκύπτει:

-Το 85,5% των νοικοκυριών έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους. Στο Γράφημα 2 απεικονίζεται η πρόσβαση στο διαδίκτυο κατά μεγάλη γεωγραφική περιοχή (NUTS1).

-8 στους 10 (83,2%) ηλικίας 16 – 74 ετών έκαναν χρήση του διαδικτύου κατά το Α΄ τρίμηνο του 2022.

Στο Γράφημα 3 παρουσιάζονται τα ποσοστά που αφορούν στη χρήση του διαδικτύου από τον πληθυσμό 16 – 74 ετών, από το 2002 που ξεκίνησε η έρευνα, μέχρι σήμερα

-Αναφορικά με τους λόγους χρήσης του διαδικτύου, κυριότερη δραστηριότητα είναι η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες και αφορά τους 9 στους 10 (89,2%) ηλικίας 16 – 74 ετών. Με φθίνουσα σειρά, οι δραστηριότητες αυτές παρουσιάζονται στο Παράρτημα – Πίνακας 2.

Οι δραστηριότητες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση, την τελευταία διετία (Α΄ τρίμηνο 2020 – Α΄ τρίμηνο 2022) είναι αυτές που αφορούν σε θέματα υγείας, με πιο σημαντική εκείνη που αφορά στην πρόσβαση online στο ατομικό ιατρικό αρχείο, ακολουθούμενη από το κλείσιμο ραντεβού online με ιατρό (Γράφημα 4):

• 48,6% των ατόμων ηλικίας 16 – 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίμηνο του 2022, παρακολούθησαν διαδικτυακά σεμινάριο / μάθημα στο πλαίσιο για το σχολείο, Πανεπιστήμιο κ.λπ.

• 41,6% παρακολούθησαν διαδικτυακά σεμινάριο / μάθημα για επαγγελματικό λόγο ή για λόγο που σχετίζεται με την εργασία τους και,

• 19,5% παρακολούθησαν διαδικτυακά σεμινάριο / μάθημα για προσωπικό λόγο (χόμπι κ.ά.).

Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση

Η επαφή και η αλληλεπίδραση των πολιτών με δημόσιες υπηρεσίες και αρχές περιλαμβάνει τη χρήση ιστοτόπων ή εφαρμογών για τη λήψη πληροφοριών, την άσκηση δικαιωμάτων ή την εκπλήρωση υποχρεώσεων στους ακόλουθους τομείς:

1. Οικογένεια – Διαδικασίες και έκδοση εγγράφων για όλα τα γεγονότα της ζωής.

2. Υγεία και πρόνοια – Διαδικασίες για την ατομική και δημόσια υγεία, υπηρεσίες για φάρμακα, νοσηλεία και επιδόματα.

3. Εκπαίδευση – Διαδικασίες για την εγγραφή και φοίτηση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

4. Περιουσία και φορολογία – Οδηγίες και υπηρεσίες για τη διαχείριση της περιουσίας και τη φορολογία.

5. Δικαιοσύνη – Νομοθεσία, δικαστικό σύστημα, έκδοση εγγράφων κ.ά.

6. Εργασία και ασφάλιση – Εργαλεία και υπηρεσίες για την αναζήτηση εργασίας, την ασφάλιση και τη συνταξιοδότηση.

7. Επιχειρηματική δραστηριότητα – Υπηρεσίες έναρξης επιχειρηματικής δραστηριότητας κ.ά.

8. Πολιτισμό, αθλητισμό και τουρισμό – Υπηρεσίες πολιτιστικού περιεχομένου, διαδικασίες για εσωτερικό και εξωτερικό τουρισμό.

9. Στράτευση – Διαδικασίες για τη θητεία και τις στρατιωτικές σχολές, υπηρεσίες για ένστολους και απόστρατους.

10. Γεωργία και κτηνοτροφία – Διαδικασίες, επιδοτήσεις και αποζημιώσεις για γεωργική, κτηνοτροφική παραγωγή.

Με την έρευνα καταγράφηκαν οι ενέργειες που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικά οι πολίτες στο πλαίσιο συναλλαγής με δημόσιες υπηρεσίες και αρχές. Περιλαμβάνονται συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες, τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Οι βασικότεροι δείκτες που προέκυψαν παρατίθενται ακολούθως:

• Στον συνολικό πληθυσμό της Χώρας περίπου 7 στους 10 (66,4%) έκαναν χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, τη χρονική περίοδο Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022, για προσωπικούς λόγους. Από τη σύγκριση των στοιχείων αυτών με εκείνα που είχαν συλλεγεί τη χρονική περίοδο Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021 (55,0%), καταγράφεται αύξηση 20,7%.

• 45,5% είχαν πρόσβαση σε προσωπικές τους πληροφορίες που υπάρχουν αποθηκευμένες από δημόσιες υπηρεσίες και αρχές (π.χ. πληροφορίες για τη σύνταξή τους, την υγεία τους, την ασφάλισή τους, την εκπαίδευσή τους κ.ά.)

• 46,7% είχαν πρόσβαση σε πληροφορίες δημόσιων βάσεων δεδομένων ή μητρώων (π.χ. αρχεία Κτηματολογίου, δημόσιες βιβλιοθήκες, αποφάσεις της δημόσιας διοίκησης αναρτημένες στο “Διαύγεια”, νόμους και αποφάσεις αναρτημένα στο Εθνικό Τυπογραφείο, ανοικτά δεδομένα στο data.gov.gr, δεδομένα εμβολιασμού στο emvolio.gov.gr κ.ά.)

• 60,0% έλαβαν γενικές πληροφορίες αναφορικά με παρεχόμενες υπηρεσίες, ωράριο εργασίας, επιδόματα, δικαιώματα, νόμους, εμβολιασμό ή διενέργεια τεστ για Covid-19 κ.ά.

Το ποσοστό του πληθυσμού που δεν πραγματοποίησε καμία από τις παραπάνω ενέργειες ανέρχεται σε 29,5%. Οι λόγοι που αναφέρθηκαν είναι ότι:

− κάποιος άλλος (λογιστής, φίλος, συγγενής) υπέβαλε την αίτησή τους online (71,6%),

− δεν είχαν τις απαραίτητες γνώσεις / δεξιότητες (23,0%),

− ανησυχούσαν για την ασφάλεια των προσωπικών στοιχείων ή των στοιχείων πιστωτικής κάρτας που θα έπρεπε να δώσουν (2,1%) και,

− δεν διέθεταν ηλεκτρονική υπογραφή ή ενεργή ηλεκτρονική ταυτοποίηση (eID) (0,9%).

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *