Skip to content

Allianz Global: Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2023

Ποιοι είναι οι πιο απειλητικοί παράγοντες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία το 2023; Απαντά ο επικεφαλής του σχετικού κλάδου της Allianz Global

Στη δημοσιότητα έδωσε η Allianz το 12ο Βαρόμετρο Κινδύνων, μια ετήσια έρευνα εταιρικού κινδύνου που ενσωματώνει τις απόψεις 2.712 εμπειρογνωμόνων διαχείρισης κινδύνων σε 94 χώρες και περιοχές.

του Χρήστου Γαβαλά

Όπως τονίζει ο Ριτς Σότζα, North American Head of Marine στην Allianz Global Corporate & Specialty, τα συνολικά αποτελέσματα σε παγκόσμιο επίπεδο αποκαλύπτουν τα περιστατικά κυβερνοεπιθέσεων και η διακοπή των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων αποτέλεσαν τις μεγαλύτερες ανησυχίες των εταιρειών για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Παράλληλα, οι μακροοικονομικές εξελίξεις όπως ο πληθωρισμός, η αστάθεια των χρηματοπιστωτικών αγορών και η πιθανή ύφεση ανέβηκαν στην τρίτη θέση ακολουθούμενες από τον αντίκτυπο της ενεργειακής κρίσης, μια νέα είσοδο που βρέθηκε στην τέταρτη θέση της σχετικής λίστας.

Αναφορικά με τη ναυτιλιακή βιομηχανία, η πιθανότητα πυρκαγιάς και έκρηξης βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης με τις σημαντικότερες απειλές, θέτοντας σε επαγρύπνηση της διοίκησης της εταιρείας με ποσοστό 29% στο σύνολο των απαντήσεων, σε σχέση με την τρίτη θέση που κατείχε πέρυσι.

Το θέμα είναι ότι ενώ οι κίνδυνοι που σχετίζονται με πυρκαγιά είναι συχνά επαρκώς κατανοητοί και επομένως μπορούν εύκολα να υπολογιστούν με ακρίβεια οι κίνδυνοι, εντούτοις παραμένουν σημαντική αιτία διακοπής των λειτουργιών μιας επιχείρησης και διατάραξης της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η ανάλυση αποζημιώσεων εμπορικών ασφαλίσεων από την Allianz δείχνει ότι η πυρκαγιά είναι η μεγαλύτερη μεμονωμένη αιτία ζημιάς, αντιπροσωπεύοντας το 21% της αξίας 500.000 και πλέον απαιτήσεων αποζημίωσης από τον ασφαλιστικό κλάδο τα τελευταία πέντε χρόνια (που συνολικά ισοδυναμεί με 19,5 δισεκατομμύρια δολάρια).

Παράλληλα, για τις ναυτιλιακές εταιρείες, η μεταφορά και η αποθήκευση μπαταριών ιόντων λιθίου αποτελούν αυξανόμενη αιτία ανησυχίας. Οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν εδώ και καιρό προειδοποιήσει τους πελάτες τους για τους πιθανούς κινδύνους που μπορούν να προέλθουν από μπαταρίες λιθίου για τη ναυτιλία και την ευρύτερη βιομηχανία εφοδιαστικής αλυσίδας, είτε αυτές οι μπαταρίες μεταφέρονται εντός ηλεκτρικών οχημάτων είτε ως αυτόνομο φορτίο, εάν δεν αποθηκεύονται ή δεν μεταφέρονται σωστά, με τη φωτιά να αποτελεί σημαντικό κίνδυνο.

Την ίδια ώρα, ένας νέος παράγοντας ανησυχίας ανήλθε στη δεύτερη θέση του Βαρόμετρου Κινδύνου για τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Αυτός ο παράγοντας αφορά στις αλλαγές στη νομοθεσία και στους κανονισμούς και ο οποίος έλαβε το 25% των απαντήσεων εκπροσώπων του κλάδου. Αυτές οι αλλαγές έγκεινται σε εμπορικούς πολέμους που διεξάγονται στη θάλασσα και δασμούς, οικονομικές κυρώσεις, προστατευτισμό και την περίπτωση αποσύνθεσης της Ευρωζώνης. Δεδομένης της παγκόσμιας φύσης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, δεν είναι περίεργο ότι αυτός ο κίνδυνος είναι στο επίκεντρο των σκέψεων των πελατών.

Σε αυτήν την κατηγορία εντάσσεται το ταχέως μεταβαλλόμενο και εξελισσόμενο ρυθμιστικό πλαίσιο για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του ναυτιλιακού κλάδου και οι επακόλουθες προκλήσεις που αυτό θέτει για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Ο νέος κανονισμός του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για τους παγκόσμιους ναυτιλιακούς στόλου αναφορικά με τη μέτρηση και τη βελτίωση των δεικτών έντασης άνθρακα είναι ένα πρόσφατο παράδειγμα.

Συνακόλουθα, σύμφωνα με τον Ριτς Σότζα της Allianz, οι ψηφιακοί κίνδυνοι και αυτοί της διακοπής λειτουργίας μιας επιχείρησης συνεχίζουν να επηρεάζουν τις ναυτιλιακές εταιρείες μέσω περιστατικών στον κυβερνοχώρο, όπως διακοπές λειτουργίας πληροφοριακών συστημάτων, επιθέσεις ransomware ή παραβιάσεις δεδομένων. Όλα αυτά κατατάσσουν την συγκεκριμένη απειλή ως την τρίτη πιο επίφοβη για τον κλάδο το 2023.

Σύμφωνα με το Allianz Cyber Center of Competence, η συχνότητα επιθέσεων ransomware παραμένουν αυξημένες το 2023, ενώ το μέσο κόστος μιας παραβίασης δεδομένων βρίσκεται σε υψηλό όλων των εποχών στα 4,35 εκατομμύρια δολάρια, ενώ αναμένεται να ξεπεράσει τα 5 εκατομμύρια δολάρια το 2023.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *