Skip to content

R. Gauci – CEO Εθνική Ασφαλιστική: Στο μέλλον ο κόσμος θα αγοράζει μετακίνηση, όχι αυτοκίνητο

Για τη μεγάλη μάχη που θα δοθεί στο πεδίο της τεχνολογίας, για τις στρατηγικές αλλαγές που θα βιώσει η αγορά της ιδιωτικής ασφάλισης και για το νέο ρόλο του διαμεσολαβητή, μίλησε στο 23ο Διεθνές Ασφαλιστικό Συνέδριο της Ύδρας ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής, Robert Gauci:

Ρεπορτάζ: Χρ. Μωράκη

Μια νέα εποχή στην ασφάλιση αυτοκινήτου, που τείνει να εξελιχθεί σε “ασφάλιση κινητικότητας” (mobility), περιέγραψε μεταξύ άλλων ο CEO της Εθνικής Ασφαλιστικής στην πρώτη του δημόσια εμφάνιση, την περασμένη εβδομάδα στο ετήσιο ασφαλιστικό συνέδριο της Ύδρας. Είπε χαρακτηριστικά:

Μέχρι σήμερα  ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου ήταν ξεκάθαρος – αγόραζε ο πελάτης αυτοκίνητο και εμείς το ασφαλίζαμε. Ωστόσο όλο και περισσότερο για τη μετακίνησή του ο άνθρωπος θα λειτουργεί συνδυαστικά: Θα στρέφεται όχι αποκλειστικά στην αγορά, αλλά εναλλακτικά στο leasing, σε ένα μικρότερο, ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τη πόλη, σε ένα μεγαλύτερο μέσω ενοικίασης πχ για ένα ΣΚ στην εξοχή, στο car sharing ακόμη, αν αυτό βολεύει τα οικονομικά του. Πολλοί νεότεροι θα προτιμούν τα ηλεκτρικά μονοπάτια που θα αναπτυχθούν στις πόλεις, για την κυκλοφορία με πατίνια ή και με ποδήλατα. Ο καταναλωτής όλο και περισσότερο δεν θα αγοράζει πια ένα αυτοκίνητο για όλη του τη ζωή, αλλά θα αγοράζει μετακίνηση.

Ίσως λοιπόν οι εταιρείες θα πρέπει να σκεφτούν, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, ένα συμβόλαιο που να καλύπτει το mobility, σαν υποσύστημα. Μια προστασία δηλαδή πολύ πιο συμπληρωματική για τον πελάτη, από αυτό το ειδικό προϊόν της «ασφάλισης αυτοκινήτου». 

Όλα αυτά βεβαίως θα προχωρήσουν σταδιακά, παραδέχθηκε, ωστόσο ο κόσμος ήδη αλλάζει και η τεχνολογία δεν ήρθε για να είναι σε ανταγωνισμό εναντίον του, αλλά για να του προσφέρει μια καλύτερη ζωή.  

Η ασφαλιστική αγορά από την άλλη, ανέκαθεν πωλούσε προστασία, πωλούσε εμπιστοσύνη. Ο άνθρωπος για εκείνη είναι πάντα στο επίκεντρο. Αν καταφέρει και εκμεταλλευτεί τα εργαλεία που της προσφέρονται (ήδη έχει αργήσει) θα μπορέσει να παίξει ακόμη πιο σημαντικό ρόλο στη ζωή του αλλά και να βελτιώσει τις συνθήκες τις δικές της. 

Ο ασφαλιστής θα γίνει πιο παραγωγικός, θα ξέρει περισσότερα για τον πελάτη και τις ανάγκες του, ο υπάλληλος της εταιρείας θα έχει μια πολύ πιο εύκολη καθημερινότητα και ο πελάτης μια εμπειρία πιο στοχευμένη και πιο απλή. 

Ειδικά ο ρόλος του ασφαλιστή με την τεχνολογία διευρύνεται, πλέον παίζει ρόλο και στη πρόληψη. Στο να βοηθήσει τον πελάτη να μην του συμβεί το κακό. Σε αυτό το πλαίσιο η παρουσία του αποκτά άλλο νόημα, η ασφάλιση αποκτά άλλο νόημα, για ολόκληρη τη κοινωνία. Είναι σημαντικό λοιπόν να μεγαλώσουμε εκεί που έχει νόημα για τον καταναλωτή. 

Αν κάνουμε όλες τις διαδικασίες μας πιο εύκολες χάρη στην τεχνολογία, συνέχισε, θα καταφέρουμε να γίνουμε όπως οι άλλες βιομηχανίες. Όπου πλέον αυτό που μετράει δεν είναι η τιμή, αλλά πόσο εύκολο είναι ο πελάτης να φτάσει, από τη στιγμή που χρειάζεται κάτι στη στιγμή που θα το αποκτήσει. Η τεχνολογία βοηθά τον άνθρωπο να ξέρει καλύτερα τον άλλο άνθρωπο. Η τεχνολογία είναι εκεί που θα γίνει η πραγματική μάχη του μέλλοντος. Και πρέπει να επενδύσουμε όλοι μαζί σε αυτήν, είπε, για να την χρησιμοποιήσουμε και να προχωρήσουμε σ’ έναν κόσμο που έχει αλλάξει εντελώς.

Τα Δεδομένα είναι ο μεγαλύτερος θησαυρός που έχει κάθε εταιρεία

Κομβικό ρόλο στην στρατηγική αυτή θα παίξουν και τα μαζικά δεδομένα. Δηλαδή οι πληροφορίες που συγκεντρώνει η εταιρεία για τον πελάτη της χάρη στη τεχνολογία. Η ασφαλιστική αγορά ανέκαθεν χρησιμοποιούσε δεδομένα, είναι η βάση για τη δουλειά του κάνει. Τα χρησιμοποιούσε όμως αποκλειστικά για εκτίμηση κινδύνου. Τώρα οι εξελίξεις την καλούν να τα χρησιμοποιεί για να είναι περισσότερο δίπλα στον ασφαλισμένο, για να ξέρει ακριβώς ποιος είναι, τι έχει ανάγκη,  για να του προσφέρει τα σωστά πράγματα τη σωστή στιγμή. 

Είπε ο Robert Gauci:

Η χρήση των μαζικών δεδομένων (mass data) θα αλλάξει τον τρόπο που δουλεύουμε και είναι κρίμα που κάποιες εταιρείες δεν τα χρησιμοποιούν σωστά και έτσι αποθαρρύνονται οι πολίτες από το να τα μοιράζονται – φοβούνται ότι θα χρησιμοποιηθούν εναντίον τους.

Αυτό όμως δεν είναι αλήθεια γιατί υπάρχει ισχυρό νομοθετικό πλαίσιο που προστατεύει τους καταναλωτές. Αυτό χρειάζεται να το επικοινωνήσουμε στον πελάτη. Όπως και το ότι η συλλογή δεδομένων είναι για το συμφέρον του. Είναι για το συμφέρον του, να έχουμε στη διάθεσή μας όλο το προφίλ και το ιστορικό του, οποιαδήποτε στιγμή. Έτσι θα του παρέχουμε τις υπηρεσίες που χρειάζεται. 

Είναι μια πολύ μεγάλη στιγμή, ιδιαίτερα για την ελληνική αγορά, αυτή που διανύουμε. Οι πρόσφατες επενδύσεις από το εξωτερικό αποδεικνύουν ότι η Ελλάδα έχει δυναμικό και έχει προοπτικές. Αν τα κάνουμε όλα σωστά, αν εκμεταλλευτούμε τις νέες τεχνολογίες και ακόμη, αν καταφέρουμε να συνεργαστούμε και με άλλους κλάδους,  μπορούμε να δημιουργήσουμε προηγμένες λύσεις για τον πελάτη. Ο πελάτης θέλει κάποιος να τον προσέχει. Δεν τον νοιάζει αν αυτό λέγεται ασφαλιστήριο ή κάτι άλλο. Θέλει ησυχία στο μυαλό και ευκολία στη ζωή του. 

Αν χτιστούν προϊόντα και λύσεις μέσω συνεργιών με οποιονδήποτε, με τεχνολογικές εταιρείες και με αγορές υπηρεσιών, τότε μπορούν να γίνουν θαυμαστά πράγματα στη αγορά μας”.

1 Comment

  1. […] την Γενική Διευθύντρια Ελίνα Παπασπυροπούλου, εδώ, εδώ και εδώ. Αναφερθήκαμε επίσης και στα ενδιαφέροντα […]


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *