Κατόπιν της ψηφοφορίας οι διευκρινίσεις για την Οδική Βοήθεια

15 Ιανουαρίου 2018

Αναμένεται νέος γύρος επαφών για διευκρινήσεις των διατάξεων

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός

kosmas@underwriter.gr

Αιφνιδίασε την αγορά η αναθεώρηση του πλαισίου λειτουργίας των εταιρειών οδικής βοήθειας, η οποία εντάχθηκε στο πολύκροτο πολυνομοσχέδιο (προαπαιτούμενα τρίτης αξιολόγησης), το οποίο ψηφίζεται σήμερα εν μέσω του κύματος διαμαρτυρίας. Παρά τα τσουχτερά πρόστιμα και την πληθώρα νέων κανόνων και κανονισμών, οι εταιρείες οδικής βοήθειας δεν έχουν λάβει ενημέρωση σχετικά με πλήθος εκκρεμοτήτων που δημιουργούν οι νέες συνθήκες ή επεξηγήσεις για μια μια σειρά παραμέτρων όπως οι συνθήκες εξυπηρέτησης σε μια ώρα, ο παράγοντας ακραία καιρικά φαινόμενα,  ποιές θα θεωρούνται "απομακρυσμένες περιοχές" κτλ.

Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν στο Underwriter πώς οι ασάφειες του πολυνομοσχεδίου είναι πολλές και σοβαρές, ειδικά για το πώς «οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να παρέχουν άμεση και ποιοτική βοήθεια οχημάτων με το κατάλληλο προσωπικό, εντός μιας ώρας από τη στιγμή της κλήσης» - σε αντίθετη περίπτωση προβλέπεται πρόστιμο έως και 20.000 ευρώ.

Στην παρούσα φάση οι εταιρείες αναμένουν την έναρξη νέου κύκλου επαφών με τα αρμόδια υπουργεία (Οικονομίας και Μεταφορών) για να συζητήσουν επί συγκεκριμένης βάσης τις λεπτομέρειες εφαρμογής αλλά και το διάστημα συμμόρφωσης τους:«Είμαστε θετικοί ως προς την εξυγίανση του κλάδου. Στόχος όλων μας είναι να βελτιώσουμε την ποιότητα των υπηρεσιών μας. Ελπίζουμε ότι θα υπάρξει επεξηγηματική ρύθμιση στο αμέσως επόμενο διάστημα", είπαν στο Underwriter.

Οι διατάξεις για την Οδική Βοήθεια συνοδεύονται και από την ριζική αναθεώρηση των κανονισμών για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης: Μεταξύ άλλων στο όχημα θα βρίσκονται μόνο ο μαθητής και ο δάσκαλος και ο εξεταστής, ο οποίος θα επιλέγεται με κλήρωση, θα παρακολουθεί την διαδικασία απομακρυσμένα μέσω κάμερας! Επίσης η παρακολούθηση των μαθημάτων θα είναι υποχρεωτική για να λάβει ο μαθητής μέρος στις εξετάσεις.

Υπενθυμίζεται πάντως πως και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών έχει προωθήσει τις διαδικασίες για την "Συμφωνία Ελάχιστων Κανόνων Εξυπηρέτησης" μεταξύ των εταιρειών Οδικής Βοήθειας, με στόχο να αναβαθμιστεί το επίπεδο εξυπηρέτησης αλλά και να διορθωθούν λάθη και παραλείψεις στον τρόπο λειτουργίας τους.

Τα πρόστιμα

Στο συγκεκριμένο άρθρο του υπουργείου Μεταφορών προβλέπεται μια σειρά από διοικητικά πρόστιμα εφόσον δεν τηρούνται τα προβλεπόμενα των διατάξεων που περιλαμβάνει. Συγκεκριμένα:

Α) από 10 χιλ. έως 50 χιλ. ευρώ θα τιμωρούνται όσοι προσφέρουν οδική βοήθεια οχημάτων χωρίς τη σχετική βεβαίωση νόμιμης λειτουργίας. Με τον τρόπο αυτό το υπουργείο επιχειρεί αν βάλει τάξη στα κακώς κείμενα της αγοράς που παρατηρούνται έως και σήμερα.

Β) με ποινή 5 χιλ. έως 10 χιλ. ευρώ τιμωρούνται όσοι δηλώνουν ψευδή στοιχεία στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Γ) από 2 χιλ. έως 5 χιλ. ευρώ είναι το πρόστιμο για τους συνεργάτες του δικτύου που δηλώνουν ψευδή στοιχεία προς την επιχείρηση οδικής βοήθειας με την οποία έχουν συμβληθεί.

Δ) από 5 χιλ. έως 20 χιλ. ευρώ και οριστική αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για τυχόν σοβαρές παραβάσεις και

Ε) πρόστιμο 5 χιλ. έως 20 χιλ. ευρώ για επιχειρήσεις οδικής βοήθειας και συνεργάτες τους, εφόσον δεν εκπληρώνουν τις κατά νόμο υποχρεώσεις τους ή τις εκπληρώνουν κατά τρόπο πλημμελή.

Αρμόδιο όργανο για τη διαπίστωση και την επιβολή των κυρώσεων είναι ο οικείος Περιφερειάρχης ή η Τράπεζα της Ελλάδος όταν αφορά ασφαλιστική εταιρεία, ενώ τα έσοδα από τα διοικητικά πρόστιμα θα προστίθενται στον κρατικό προϋπολογισμό.

Υποχρεώσεις

Στις διατάξεις του νομοθετήματος για τις οδικές ασφάλειες, περιγράφεται με σαφήνεια πως οι επιχειρήσεις οδικής βοήθειας οχημάτων, θα πρέπει να:

α) Βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου και όλες τις ημέρες του χρόνου.

β) Παρέχουν άμεση και ποιοτική οδική βοήθεια οχημάτων, δηλαδή ανταπόκριση με το κατάλληλο προσωπικό και όχημα εντός μίας ώρας από την κλήση.

γ) Να διαθέτουν τηλεφωνικό κέντρο εικοσιτετράωρης λειτουργίας με καταγραφή κλήσεων και

δ) Να έχουν ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης, καθώς η επιχείρηση έχει ατομική ή ομαδική ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης έναντι των πελατών της για σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές από την παροχή υπηρεσιών οδικής βοήθειας οχημάτων. Η ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης καλύπτει την επιχείρηση, τις εγκαταστάσεις της καθώς και το προσωπικό και τον εξοπλισμό που χρησιμοποιεί.

Οι επιχειρήσεις οδικής βοήθειας θα πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον ένα φορτηγό όχημα (πλατφόρμα, γερανοφόρο) το οποίο έχει εγκαταστημένο σύστημα γεωχωρικού εντοπισμού (δηλαδή GPS), κατά νομό δραστηριότητας, μικτού βάρους άνω των τεσσάρων τόνων. Ενώ, εάν η επιχείρηση οδικής βοήθειας δραστηριοποιείται σε ηπειρωτικούς νομούς στους οποίους υπάγονται και νησιά, υποχρεούται να διαθέτει ένα επιπλέον όχημα σε κάθε νησί που δραστηριοποιείται.

Συνεργάτες οδικής βοήθειας

Στα ζητήματα αυξημένου κόστους προστίθεται και η ρύθμιση που προβλέπει πως οι συνεργάτες οδικής βοήθειας οχημάτων υποχρεούνται να διαθέτουν οι ίδιοι στους νομούς όπου δραστηριοποιούνται την οργάνωση, τον εξοπλισμό και το απαιτούμενο προσωπικό, με τον έλεγχο λειτουργίας να ασκείται από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών.
Ο συνεργάτης οδικής βοήθειας θα πρέπει να υποβάλλει στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας αναγγελία έναρξης λειτουργίας συνοδευόμενη από τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη συνδρομή των νόμιμων προϋποθέσεων λειτουργίας του. Με τη σειρά της, η υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας, εντός πενήντα ημερών από την αναγγελία λειτουργίας και εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις, εκδίδει βεβαίωση νόμιμης λειτουργίας.

Σε περίπτωση που δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, ενημερώνει εγγράφως τον αιτούντα εντός του συγκεκριμένου αυτού χρονικού διαστήματος. Ο συνεργάτης εκδίδει τις άδειες κυκλοφορίας των φορτηγών του στο όνομα του πριν την πάροδο τριμήνου από την αναγγελία, αλλιώς η υπηρεσία απαγορεύει την άσκηση της δραστηριότητας και ενημερώνει την αρμόδια αρχή έκδοσης νόμιμης λειτουργίας της επιχείρησης οδικής βοήθειας.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Mega Brokers: Επιτυχής Επιθεώρηση κατά ISO 9001:2015

Η MEGA Brokers ολοκλήρωσε με πλήρη συμμόρφωση τον απαιτούμενο έλεγχο για την επαναπιστοποίησή της με το ISO 9001:2015, στα πλαίσια...

Close