Skip to content
healthcare1

«Η μάχη του κλάδου υγείας» έχει ήδη ξεκινήσει στην ελληνική ασφαλιστική αγορά

του Νίκου Σακελλαρίου 

Ο κλάδος υγείας αναδιαρθρώνεται λόγω των εταιρικών εξελίξεων και  αποτελεί παραδοσιακά τον πλέον δελεαστικό κλάδο στην ελληνική ασφαλιστική αγορά ανεξάρτητα κερδοφορίας και κινδύνων.  Είναι ο κλάδος δέλεαρ για τον μέσο καταναλωτή για να ασφαλιστεί αφού ο κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκινήτου πιέζεται από τον τιμολογιακό ανταγωνισμό και την αύξηση του κόστους αποζημίωσης. 

Στον κλάδο υγείας διαμορφώνονται πλέον τα εξής χαρακτηριστικά που εντείνουν την «μάχη της υγείας» 

  • Ολιγοπωλιακά χαρακτηριστικά στην προσφορά αλλά και στους παρόχους 

Οι εταιρείες που κατέχουν περίπου το 85% της παραγωγής είναι οι εξής: η Εθνική Ασφαλιστική, η Interamerican, η NN μαζί με την Metlife, η Generali μαζί με την AXA, η Ευρωπαϊκή Πίστη μαζί με την Allianz και η Groupama.  Οι υπόλοιπες εταιρείες (με κυριότερες τις Ασφάλειες Μινέττα, Interasco, Interlife και τώρα η Ergo)  κατέχουν περίπου το 15% της συνολικής παραγωγής στον κλάδο υγείας.   

  • Ταυτόχρονα υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση στον κλάδο των ιδιωτικών κλινικών όπου ένας όμιλος (CVC) κατέχει το μεγαλύτερο μέρος της πίτας των μεγάλων θεραπευτηρίων αλλά η αγορά αυξάνεται και από την χρήση μικρότερων ιδιωτικών κλινικών. 

Aυξάνεται ο ιατρικός πληθωρισμός, η δημογραφική γήρανση και η συγκέντρωση νοσηλευτηρίων 

  • Οι τιμές των ασφαλιστηρίων επηρεάζονται τόσο από τον ‘ιατρικό πληθωρισμό’ (σταθερά μεταξύ 10-15%) όσο και από τον κανονικό πληθωρισμό που δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερες ανοδικές κινήσεις 
  • Τα δημογραφικά χαρακτηριστικά (γήρανση πληθυσμού) σε συνδυασμό με υποχώρηση των διαθέσιμων εισοδημάτων λειτουργούν περιοριστικά στις πωλήσεις ασφαλιστηρίων υγείας.  Για παράδειγμα όταν το 2030το 50% του πληθυσμού θα είναι πάνω από 50 ετών ο κλάδος υγείας θα πρέπει να αναμορφώσει ριζικά τα ασφαλιστήρια.  Επίσης, οι μικρές (και πιο ασφαλείς ηλικίες) δηλαδή 20-35 ετών δεν ασφαλίζονται επειδή δεν το χρειάζονται.  Άρα μένει το κρίσιμο ποσοστό της παραγωγικής ηλικίας των 35-55 ετών που αποτελεί την βασική δεξαμενή του κλάδου υγείας. Όσο το ποσοστό αυτό συρρικνώνεται (γήρανση) τόσο οι ασφαλιστικές είτε θα χρειαστεί να αναθεωρήσουν την πολιτική underwriting και να παίρνουν και μεγαλύτερους ηλικιακά είτε θα προχωρούν σε αυξήσεις τιμολογίων. 

Η πρόσφατη μεγάλη διαφημιστική καμπάνια της Generali-ΑΧΑ έρχεται να πιστοποιήσει την όξυνση του ανταγωνισμού με τους άλλους ομίλους που ουσιαστικά θα διεκδικήσουν τα επόμενα 5 χρόνια το μεγαλύτερο ποσοστό στην πίτα της υγείας.  Η συμφωνία της Generali με την Alpha Bank ουσιαστικά την ισχυροποιεί στο bancassurance. 

 Η Εθνική Ασφαλιστική έχει το ατού της CVC ( διαμορφώνει τεράστιες συνέργειες), η NN-Μetlife έχουν και ισχυρό bancassurance και δίκτυο αποκλειστικών συνεργατών, το σχήμα Ευρωπαϊκής Πίστης- Allianz μετά τον εταιρικό μετασχηματισμό θα εμφανιστεί πολύ πιο ισχυρό  στις πωλήσεις κλάδου Υγείας.  Οι εξελίξεις που θα δούμε το επόμενο διάστημα θα είναι πολύ κρίσιμες και καθοριστικές όχι μόνο για τον κλάδο υγείας αλλά και για ολόκληρη την ασφαλιστική αγορά.  

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *