Skip to content

Κλάδος Αυτοκινήτου: Απρόσμενα οφέλη από τη μείωση του loss ratio το Μάρτιο

Αντιπροτάσεις για παράταση αποζημιώσεων

Του Νίκου Σακελλαρίου

Η πρόταση για παράταση του χρόνου είσπραξης ασφαλίστρων δεν έγινε δεκτή από την πλειονότητα των ασφαλιστικών εταιρειών, ωστόσο, υπάρχει ένα ανοικτό παράθυρο, το οποίο ενδεχομένως να βοηθήσει στην αποκατάσταση μίας κεφαλαιακής ισορροπίας μεταξύ εισπραχθέντων ασφαλίστρων/ αποζημιώσεων. Η αντιπρόταση αυτή, ουσιαστικά, εστιάζει στην ταυτόχρονη παράταση της πληρωμής αποζημιώσεων αντίστοιχη με αυτή είσπραξης των ασφαλίστρων. Έτσι, εάν καθυστερούν οι εισπράξεις, να καθυστερούν αντίστοιχα και οι πληρωμές.

Ούτως η άλλως, υποστηρίζουν, η διαδικασία της “πραγματογνωμοσύνης- επισκευής-αποζημίωσης” από το Μάρτιο και μετά θα είναι χρονοβόρα. Η πρόταση που ακούστηκε από κάποια στελέχη της αγοράς στηρίζεται στο γεγονός ότι το loss ratio στον κλάδο αυτοκινήτου θα μειωθεί δραστικά κατά την περίοδο του περιορισμού της κυκλοφορίας (ελλείψει αυτοκινήτων στους δρόμους θα υπάρχουν λιγότερα ή και καθόλου ατυχήματα) με αποτέλεσμα οι ασφαλιστικές, επιμηκύνοντας το χρόνο πληρωμής, να διατηρήσουν σε υψηλά επίπεδα τα διαθέσιμά τους και τους δείκτες φερεγγυότητας.

Ωστόσο, η πρόταση αυτή θα πρέπει να γίνει αποδεκτή και από την εποπτική αρχή (ΔΕΙΑ της Τράπεζας Ελλάδος). Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική, κατά την άποψη της ΔΕΙΑ, αλλά και της ΕIOPA, γι’ αυτή την περίοδο σημαντικό είναι να προστατευτούν τα συμφέροντα των καταναλωτών χωρίς να θιχτούν οι κεφαλαιακές επάρκειες των εταιρειών, αλλά μοιάζει ότι κατά την παρούσα συγκυρία είναι δύσκολο να υπάρξει “πράσινο φως” σε αλλαγές στους χρόνους είσπραξης ασφαλίστρων και πληρωμής αποζημιώσεων.

Αυξάνεται η χρήση των ηλεκτρονικών πληρωμών – Πιέζουν για τις εισπράξεις οι εταιρείες

Ο περιορισμός κυκλοφορίας το Μάρτιο (είχε ξεκινήσει η μείωση της κυκλοφορίας από την αρχή του μήνα) θα δείξει ότι έχει δυσκολέψει τον τρόπο επανείσπραξης των ασφαλίστρων αυτοκινήτου ιδιαίτερα στην επαρχία. Το γεγονός ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν μπορούν να πάνε προς τους συνεργάτες ή προς τις τράπεζες αποτελεί ένα θέμα που θα κληθούν να το αντιμετωπίσουν οι εταιρείες.

Από την αρχή του μήνα, όλες οι εταιρείες με εγκυκλίους και e-mails τους προς τους συνεργάτες ζητούν να υπάρξει άμεση επανείσπραξη ασφαλίστρων και απόδοση στις εταιρείες. Προτείνουν στους συνεργάτες να προσεγγίσουν τους απομακρυσμένους πελάτες τους και να τους προτείνουν εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής και μέσω της χρήσης συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών. Το σύστημα είχε αποδώσει το καλοκαίρι του 2015 και εκτιμάται ότι θα αποδώσει και στο δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου που θα κρατήσει ο περιορισμός κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΑΕΕ, για τον Ιανουάριο 2020, η παραγωγή αστικής ευθύνης αυτοκινήτου υποχώρησε κατά 1,7% σε σχέση με τον περυσινό Ιανουάριο και διαμορφώθηκε στα 66,118 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 33% της παραγωγής του κλάδου Γενικών Ασφαλίσεων. Αντίθετα, με τη συρρίκνωση του κλάδου αστικής ευθύνης αυτοκινήτου στην πίτα της αγοράς, παρατηρείται μία σταθερή αύξηση σε άλλους κλάδους ασφάλισης γενικών ασφαλίσεων, όπως οι χρηματικές απώλειες, ο κλάδος βοηθείας και κυρίως, η Γενική Αστική Ευθύνη.

1 Comment

  1. Avatar

    Δηλαδή κάποιος είχε τη φαεινή ιδέα να πει ότι τώρα που εκπαιδεύτηκε ο πελάτης να πληρώνει για να μπορέσει να ασφαλιστεί, τώρα θα χαλάσουμε αυτό και θα γυρίσουμε στις πιστώσεις… και μετά που θα επανέλθουμε στο “τυπώνω πληρώνω”, ποιός θα πάει φυλακή για όλα τα συμβόλαια που θα έχουν δοθεί στην αγορά με πίστωση; Οι ασφαλιστικές εταιρείες σίγουρα όχι…


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *