Οργή και αντιδράσεις για ασφαλιστική διαφήμιση

8 Φεβρουαρίου 2018

"Χτυπήστε ξύλο" και διαβάστε για την ασφαλιστική διαφήμιση που προκάλεσε την οργή των Ελλήνων...

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός

Σωρεία αντιδράσεων προκαλεί ένα νέο -για τα ελληνικά δεδομένα- ασφαλιστικό πρόγραμμα που διαφημίζεται στα social media και υπόσχεται "15.000 ευρώ μετρητά σε μόλις 24ώρες". Ο λόγος για την «Ασφάλιση Κηδείας», που έρχεται και στη χώρα μας από το μακρινό Γιβραλτάρ, μέσω προωθητικού marketing σε Facebook, Instagram κ.α. και προσφέρει «λύσεις» για την πιο δύσκολη στιγμή...

Αναμφισβήτητα, το internet είναι βασικό εργαλείο για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Τι γίνεται όμως όταν σερφάροντας στο διαδίκτυο βρίσκεσαι αντιμέτωπος με το σλόγκαν «Μπορεί η οικογένεια σας να αντέξει τα έξοδα της κηδείας σας;» συνοδευόμενο φωτογραφικά με ένα… φέρετρο στο φόντο;

Έκπληξη, περιέργεια, οργή και ποικίλα καυστικά σχόλια ήρθαν να επιβεβαιώσουν πως μεγάλη μερίδα Ελλήνων δεν είναι εξοικειωμένη με προγράμματα που τυγχάνουν εδώ και πολλά χρόνια ανταπόκρισης από το ευρύ κοινό.  Ήταν τέτοια η αντίδραση του ελληνικού κοινού, που μόλις σε λίγα 24ωρα από την ανάρτησή της στο facebook, η διαφήμιση κατέβηκε, ενώ στα υπόλοιπα ψηφιακά κανάλια συνέχισε να «τρέχει» υπό τον τίτλο «Εξασφάλιση Οικογένειας»!

Περιπτώσεις όπως… «Εκεί που είσαι στο fb, σου πετάει ασφάλεια κηδείας... Μλκ έχει χαζέψει ο κόσμος...!» και «Ντροπή. Τι marketing είναι αυτό για Ασφάλιση Κηδείας. Ντροπή σας» αποτελούν τα εναπομείναντα σχόλια στο page του facebook για την ασφαλιστική, ακόμα και μετά το κατέβασμα της ανάρτησης!

Η αλήθεια είναι ότι ο θάνατος εκτός από μεγάλη θλίψη που προκαλεί σε συγγενείς και φίλους μεταφράζεται και σε μια σειρά οικονομικών υποχρεώσεων. Για παράδειγμα, στην πρωτεύουσα το κόστος κηδείας δύσκολα κυμαίνεται κάτω από τα 1.000 ευρώ και συνήθως αφορά τα βασικά, δηλαδή μόνο τα έξοδα τελετής. Ακόμα μεγαλύτερο είναι το κόστος σε περιπτώσεις που πρέπει να γίνει επαναπατρισμός της σωρού ή εάν ο θανών επιθυμούσε καύση και όχι ταφή. Αυτά τα έξοδα, που για πολλά νοικοκυριά αποδεικνύονται δυσβάσταχτα έρχονται να καλύψουν οι ασφαλιστικές με ειδικά προγράμματα. Τα Ασφαλιστικά Ταμεία, μολονότι προσφέρουν αποζημιώσεις για έξοδα κηδείας, τα χρήματα που δίνουν συνήθως δεν καλύπτουν το κόστος –κυμαίνονται μεταξύ 500 και 900 ευρώ ανάλογα με το Ταμείο– και εκταμιεύονται πολύ αργότερα της κηδείας.

Ελκυστικές αποδόσεις
Το κόστος των συγκεκριμένων ασφαλίσεων εξαρτάται από το κεφάλαιο που θα λάβουν οι δικαιούχοι σε περίπτωση θανάτου και συνήθως κυμαίνεται από 1.500 έως 15.000 ευρώ. Οι κλιμακούμενες αποδόσεις αφορούν περιπτώσεις όπου κάποιος μπορεί να επιθυμεί εξασφάλιση των εξόδων κηδείας αλλά και τους φόρους κληρονομίας. Ταυτόχρονα, μπορεί ο υποψήφιος πελάτης αυτών των προγραμμάτων να επιθυμεί εξασφάλιση -για παράδειγμα- των σπουδών των παιδιών του ή τα έξοδα τους μέχρι να ενηλικιωθούν οπότε το κεφάλαιο και τα ασφάλιστρα αυξάνονται σημαντικά.

Τα προγράμματα «Εξασφάλιση Οικογένειας» καλύπτουν την απώλεια ζωής από οποιασδήποτε φύσεως ασθένεια μετά την πάροδο των πρώτων έξι μηνών από τη σύναψη της ασφάλισης. Εάν παρόλα αυτά, κατά τη διάρκεια των πρώτων έξι μηνών επέλθει η απώλεια ζωής από ασθένεια, οι δικαιούχοι λαμβάνουν το 1ο0% των ασφαλίστρων που θα έχουν καταβάλει μέχρι εκείνη τη στιγμή. Συνήθως, δεν απαιτούνται ιατρικές εξετάσεις όταν υποβάλεται η αίτηση και αφορά ηλικίες 18 έως και 85 ετών.

Ωστόσο, στα ψιλά γράμματα υπάρχουν σχετικές ενημερώσεις που προβλέπουν πως «εάν ακυρώσετε το πρόγραμμα Εξασφάλιση Οικογένειας κατά τα τρία πρώτα έτη, δεν θα λάβετε χρήματα πίσω. Εάν ακυρώσετε το συμβόλαιο μετά από τρία έτη, θα λάβετε το 5% όλων των ασφαλίστρων που έχετε καταβάλει μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ανάλογα με τη διάρκεια της ζωής σας, υπάρχει πιθανότητα να πληρώσετε μεγαλύτερο ποσό από την προβλεπόμενη ασφαλιστική παροχή που καταβάλλεται».

Στο εξωτερικό
Η πρακτική των προγραμμάτων «Ασφάλισης Κηδείας» είναι αρκετά διαδεδομένη στο εξωτερικό εδώ και χρόνια, επιστρέφοντας μεγαλύτερο κεφάλαιο, με υψηλότερα φυσικά κόμιστρα. Τόσο στην Αμερική όσο και στη Μεγάλη Βρετανία για παράδειγμα, οι πράκτορες επικοινωνούν με απόλυτα φυσιολογικό τρόπο τα συγκεκριμένα πακέτα για τα οποία η απόφαση είναι συνήθως οικογενειακή.
Μπορεί για μας να είναι θέμα «ταμπού» όμως έξω οι αναλυτικές λεπτομέρειες και οδηγίες προς τους υποψήφιους ενδιαφερόμενους αποτελούν συνήθη πρακτική, ενώ κυκλοφορούν ακόμη και εγχειρίδια για το «πώς να επιλέξουν ένα πρόγραμμα κηδείας»:

Σε πρόσφατο δημοσίευμα της, η αμερικανική Huffingtonpost παρουσιάζει έναν οδηγό για τους τρεις παράγοντες που πρέπει να εξετάσει κάποιος στα ασφάλιστρα ζωής. Μεταξύ άλλων, προσδιορίζει το κόστος κηδείας στα 10.000 δολ., κάνοντας λόγω για δυσβάσταχτο ποσό που «σίγουρα δεν θέλετε να επωμιστούν τα αγαπημένα σας πρόσωπα».
Στις παροχές των προγραμμάτων προβλέπονται τα μελλοντικά έξοδα κολλεγίων για τα παιδιά (εφόσον φυσικά υπάρχουν), κάλυψη οφειλών προς τρίτους (όπως υποθήκη, φοιτητικό δάνειο, δάνειο αυτοκινήτων, κ.λπ.) και οικονομικές καλύψεις για περιπτώσεις μεταβίβασης κληρονομιάς.

Όσο τρομακτικό ή μακάβριο κι αν ακούγεται, τα ζητήματα οφειλών και εξόδων που αφορούν τη μετά θάνατο ζωή, προσελκύουν ολοένα και περισσότερο «συνειδητοποιημένους» ή «τακτοποιημένους» ανθρώπους, που εξετάζουν ακόμα κι αυτό το σενάριο.

Το οποίο στην Ελλάδα είναι "οικογενειακή υπόθεση", υπό την έννοια ότι ακόμη και αν ο άμεσος συγγενής δεν έχει χρήματα, κάποιος από την ευρύτερη οικογένεια, "θα βοηθήσει". Στο εξωτερικό οι οικονομικές υποχρεώσεις παραμένουν κατά κανόνα εντός της πυρηνικής οικογένειας. Ωστόσο και στη χώρα μας, αν προωθηθεί με το σωστό τρόπο ή αν συνδυάζεται με την γενικότερη έννοια της εξόφλησης οφειλών ή φόρων, η συγκεκριμένη ασφάλιση ενδεχομένως να ενδιαφέρει πολλούς!

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Μία απάντηση στο Οργή και αντιδράσεις για ασφαλιστική διαφήμιση

  1. Ο/Η Dora λέει:

    Εμένα μου φάνηκε τελείως φυσιολογικό. Μόνο εμείς οι Έλληνες φοβόμαστε κάτι τέτοια πράγματα. Λες και θα μείνουμε αιώνια ζωντανοί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

CLOSE
CLOSE
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Ιnteramerican: Με το νέο Medifirst εστιάζει στην πρωτοβάθμια φροντίδα της υγείας

Το νέο πολυϊατρείο MEDIFIRST, τα εγκαίνια του οποίου οργάνωσε η INTERAMERICAN την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου, αναδεικνύει την ολιστική προσέγγιση του...

Close