Skip to content

Πλήγμα ή ευκαιρία η έλλειψη προσωπικής επαφής με τους πελάτες;

Επιτακτική κρινόταν τα τελευταία χρόνια η ανάγκη για ψηφιοποίηση στον ασφαλιστικό κλάδο, αλλά την περίοδο του lockdown, θέλοντας και μη, έγιναν μεγάλα βήματα αφού ήταν ο μόνος τρόπος για να μην “παγώσουν τα πάντα” όπως είδαμε να συμβαίνει σε άλλους κλάδους.

Γράφει: Νικόλας Εμμανουήλ
n.emmanuel@underwriter.gr

Ήδη τα τελευταία τρία χρόνια η καθημερινή χρήση του Διαδικτύου στη Generation X (δηλαδή όσους γεννήθηκαν πριν από το 1980) έχει σχεδόν τριπλασιαστεί με το ποσοστό να ανέρχεται στο 18% το 2018, ενώ φέτος εκτινάχτηκε στο 53% και το μόνο σίγουρο είναι ότι ο κορονοϊός έχει συμβάλει πάρα πολύ στη νέα πραγματικότητα.

Τους μήνες της καραντίνας οι επαγγελματίες αναγκάστηκαν να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης, αλλά και διατήρησης επαφής με τους καταναλωτές χωρίς να χρειάζεται να βρεθούν τετ-α-τετ και αυτό μπορούσε να γίνει μόνο online αφού το τηλέφωνο και το email απλά δεν ήταν αρκετά.

Η αποστολή Newsletter, η οποία αποτελούσε ούτως ή άλλως μια ιδιαίτερα συνηθισμένη μέθοδο στον ασφαλιστικό κλάδο, εκτινάχθηκε το τελευταίο τρίμηνο με πολλές έκτακτες αποστολές να πραγματοποιούνται προς ενημέρωση των καταναλωτών γύρω από τις έκτακτες συνθήκες, όπως αυτές διαμορφώνονταν εξ αιτίας του κορονοϊού.

Την ίδια στιγμή οι ιστοσελίδες των εταιρειών εμπλουτίστηκαν με links που οδηγούσαν σε ιστοσελίδες με περισσότερες πληροφορίες γύρω από τον Covid-19, ενώ επιστρατεύτηκαν πολλά διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία για να πραγματοποιούνται «συναντήσεις» των επαγγελματιών είτε με καταναλωτές είτε με συναδέλφους τους.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως δεδομένων των συνθηκών και οι καταναλωτές έδειξαν μεγαλύτερη προθυμία να εξυπηρετούνται online σε αντίθεση με το παρελθόν που έδειχναν περισσότερη προτίμηση στη διά ζώσης επαφή ιδιαίτερα όταν επρόκειτο να αποφασίσουν για το ποιο ασφαλιστήριο πρόγραμμα ή προϊόν ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.

Βέβαια, η τεχνολογία αποδείχτηκε πολύτιμος σύμμαχος και στον τομέα της εκπαίδευσης των επαγγελματιών αφού ακόμα και την περίοδο της καραντίνας πραγματοποιήθηκαν πολλά webinars, τα οποία, τελικά συγκέντρωσαν μεγαλύτερο αριθμό συμμετεχόντων συγκριτικά με τα σεμινάρια που διεξάγονταν παραδοσιακά μέχρι πρότινος και απαιτούσαν φυσική παρουσία.

Μένει να δούμε στην πράξη κατά πόσο και σε ποιο βαθμό θα συνεχιστεί η αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων που χρησιμοποιήθηκαν στην καραντίνα και ποια θα εγκαταλειφθούν τώρα που αυτή έληξε και σιγά σιγά επιστρέφουμε στη λεγόμενη «νέα κανονικότητα». Το σίγουρο είναι ότι σε καμία περίπτωση δε θα επιστρέψουμε απλά εκεί που ήμασταν προ-κορονοϊού διότι απλά δεν έχει νόημα.

Ίσως, θα είχε περισσότερο νόημα να γίνουν πλέον συντονισμένες προσπάθειες για να “παντρευτούν” οι ψηφιακές και οι παραδοσιακές πρακτικές, έτσι ώστε οι ψηφιακές αλληλεπιδράσεις να γίνουν πιο ανθρώπινες και οι φυσικές αλληλεπιδράσεις πιο ψηφιακές.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *