Τέλος στην υπέρβαση ορίου ταχύτητας

24 Νοεμβρίου 2021

Εδώ και χρόνια, η ταχύτητα έχει αναγνωριστεί ως ένας από τους τρεις κύριους παράγοντες που συμβάλλουν στους θανάτους στους δρόμους. Και για περισσότερο από μια δεκαετία, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) υποστηρίζει τα πλεονεκτήματα της Βοήθειας Έξυπνης Ταχύτητας - Intelligent Speed Assistance (ISA), ενός συστήματος υποστήριξης οδηγού που μελέτες έχουν βρει ότι είναι το πιο αποτελεσματικό στο να αποφεύγονται θανατηφόρα τροχαία.

Η ενσωμάτωση μιας εκδοχής του ISA στα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά τον Ιούλιο του 2022 προβλέπεται από τμήμα Ευρωπαϊκών Κανονισμών που εγκρίθηκαν επίσημα την περασμένη Τετάρτη, 17 Νοεμβρίου και αποτελεί μέρος της ευρωπαϊκής φιλοδοξίας που είναι γνωστή ως «Vision zero», δηλαδή μηδενικοί θάνατοι στους δρόμους της Ευρώπης το 2050. Το ISA αναμένεται να μειώσει τις συγκρούσεις κατά 30% και τους θανάτους κατά 20%.

Το ISA χρησιμοποιεί μια βιντεοκάμερα αναγνώρισης πινακίδας ταχύτητας ή/και δεδομένα ορίου ταχύτητας που συνδέονται με το GPS για να ενημερώνει τους οδηγούς σχετικά με το τρέχον όριο ταχύτητας και να περιορίζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος όπως απαιτείται. Τα συστήματα ISA δεν ενεργοποιούν αυτόματα τα φρένα, αλλά απλώς περιορίζουν την ισχύ του κινητήρα εμποδίζοντας το όχημα να επιταχύνει πέρα από το τρέχον όριο ταχύτητας. Οχήματα με αυτό το είδος εργοστασιακού συστήματος ISA είναι ήδη προς πώληση.

Η τεχνολογία ενισχύθηκε επίσης από την αυξανόμενη χρήση hardware σε οχήματα, όπως το GPS, τις μπροστινές κάμερες και τα χειροκίνητα συστήματα περιορισμού ταχύτητας. Με αυτό το hardware, που χρησιμοποιείται ήδη από άλλα συστήματα στο όχημα, το ISA γίνεται μια απλή υπόθεση προσθήκης πρόσθετου λογισμικού.

Το ISA έχει δοκιμαστεί σε πολλά κράτη μέλη και ενώ οι οδηγοί χρειάζονται λίγο χρόνο για να προσαρμοστούν στην τεχνολογία, η πλειοψηφία το εκτίμησε. Ένα προφανές όφελος, όπως έχει επισημάνει η Ford σε πρόσφατη εκστρατεία μάρκετινγκ, είναι ότι βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν τα πρόστιμα για υπερβολική ταχύτητα.

Για μοντέλα χωρίς σύστημα πλοήγησης, ο γεωεντοπισμός θα γίνεται με χρήση της κάρτας SIM και την εφαρμογή GPS του συστήματος κλήσεων έκτακτης ανάγκης eCall, υποχρεωτικός εξοπλισμός σε όλα τα νέα αυτοκίνητα από το 2018.

Τα νέα μοντέλα (αυτοκίνητα, φορτηγά και βαρέα φορτηγά) που θα βγούν στην αγορά τον Ιούλιο του 2022 στην Ευρώπη θα είναι όλα στάνταρ εξοπλισμένα με αυτό το σύστημα.

Από τον Ιούλιο του 2024, όλα τα νέα οχήματα που θα βγαίνουν από το εργοστάσιο (ας είναι και παλαιότερα μοντέλα) θα διαθέτουν ISA.

Ωστόσο, ο οδηγός θα μπορεί αν επιθυμεί να απενεργοποιεί το σύστημα πριν ξεκινήσει το όχημα.

Υπενθυμίζεται ότι δύο μήνες νωρίτερα, από τον Μάρτιο του 2022, τα νέα μοντέλα θα εξοπλίζονται επίσης με «μαύρο κουτί», τη συσκευή που θα αποθηκεύει δεδομένα όπως ταχύτητα, φρενάρισμα, κλπ για να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε περίπτωση ατυχήματος. 

Δείτε το σχετικό βίντεο από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών:

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας. Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Επίθεση με βαριοπούλες σε ασφαλιστική στη Μιχαλακοπούλου

Επίθεση με βαριοπούλες πραγματοποίησαν τρεις άγνωστοι δράστες, στην κεντρική είσοδο των γραφείων μεγάλης ασφαλιστικής εταιρείας, στην οδό Μιχαλακοπούλου 48 στους...

Close