Skip to content

Γ. Καντώρος: Η δύναμη έχει περάσει στα κανάλια Διαμεσολάβησης

Μέσω μια συνέντευξης – διαλόγου ανάμεσα στον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Γιάννη Καντώρο και στον γνωστό δημοσιογράφο Aντώνη Σρόιτερ παρουσιάστηκαν την Τρίτη 12 Απριλίου σε δημοσιογράφους και στελέχη τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της Interamerican. Η συνάντηση στα γραφεία της εταιρείας κράτησε περίπου μιάμιση ώρα και κατά τη διάρκειά της ειπώθηκαν πολλά και ενδιαφέροντα.

Ρεπορτάζ: Χ. Μωράκη

Όπως συνηθίζεται σε αυτές τις συναντήσεις, η κουβέντα ξεκίνησε με εκτιμήσεις για τα μεγάλα θέματα της κοινωνίας και του πλανήτη, που φυσικά έχουν αντίκτυπο και στις διεθνείς ασφαλιστικές αγορές. Χαρακτηριστικό της περιόδου που διανύουμε, είναι το πρόσφατο σχόλιο του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία και ασφαλιστή Γουόρεν Μπάφετ που μετέφερε στην αίθουσα ο : “Έπειτα από την οικονομική κρίση, στη συνέχεια την πανδημία και τώρα τον πόλεμο, δεν θα παραξενευτώ καθόλου αν δω να ακολουθούν ομαδικές αυτοκτονίες ασφαλιστών”..

Ο κ. Μπάφετ προφανώς χαριτολογούσε ωστόσο όπως συμπλήρωσε και ο Γιάννης Καντώρος, η κανονικότητά μας είναι πλέον μια διαρκή κρίση και στο τέλος θα ξεχάσουμε πως να εργαζόμαστε σε συνθήκες ομαλότητας…

Σε κάθε περίπτωση η κρίση της πανδημίας έδειξε ότι η υγεία δεν είναι δεδομένη αλλά πολυσύνθετη…κατάσταση, η κλιματική αλλαγή με τα ακραία καιρικά φαινόμενα στη χώρα μας και παντού έδειξε για τα καλά τα δόντια της ενώ και η τωρινή αλλαγή του γεωπολιτικού χάρτη προστέθηκε στον κατάλογο που αποδεικνύει ότι το περιβάλλον γύρω μας είναι εξαιρετικά ευμετάβλητο και απρόβλεπτο και η προστασία της περιουσίας και της υγείας μας είναι πλέον μονόδρομος.

Ο κύριος Καντώρος επαίνεσε την κυβέρνηση που έβαλε την υποχρεωτική ασφάλιση σπιτιού στο τραπέζι, σημειώνοντας ωστόσο ότι η υποχρεωτικότητα θα πρέπει να είναι καθολική και όχι να περιορίζεται σε λίγες περιοχές, γιατί τα ασφάλιστρα θα εκτοξευθούν στα ύψη και το κόστος δεν θα είναι διαχειρίσιμο για το κάθε νοικοκυριό. Στην τελική, όπως επεσήμανε, ποιος μπορεί με βεβαιότητα να κρίνει ποιες είναι οι επίφοβες περιοχές και που θα ξεσπάσει ενας ενδεχόμενος σεισμός; Ενώ αν η υποχρεωτικότητα γίνει καθολική ο κάθε έλληνας θα μπορεί στην κυριολεξία να ασφαλίσει τη στέγη πάνω από το κεφάλι του με μόλις 15-20 ευρώ το μήνα.

Ο Γιάννης Καντώρος αναφέρθηκε και στα περίφημα ΣΔΙΤ στην Υγεία, λέγοντας ότι παρατηρείται μια παθογένεια στον διάλογο με την Πολιτεία παρότι η συνεργασία διαφαίνεται απαραίτητη στο άμεσο μέλλον. Οπωσδήποτε, είπε, θα υπάρξουν κι άλλες υγειονομικές κρίσεις, για παράδειγμα ο πληθυσμός μας γερνάει και ταυτόχρονα δημιουργούνται νέες θεραπείες, πολύ πιο αποτελεσματικές αλλά και πολύ πιο ακριβές, στις οποίες πρέπει να μπορούν να έχουν πρόσβαση οι πολίτες που τις χρειάζονται. Τα κόστη του μέλλοντος θα μπορούσαν να αντισταθμιστούν με ΣΔΙΤ αν μειωθεί η σπατάλη στο ΕΣΥ. Ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να συνεισφέρει στη διαχείριση του κόστους στον τομέα της υγείας. Υπάρχουν λύσεις, απλά πρέπει δυναμικά η κυβέρνηση να αναλάβει την αναβάθμιση του ΕΣΥ, σύστημα που σχεδιάστηκε στην κυριολεξία μισό αιώνα πριν και είναι παράλογο να συνεχίσει να λειτουργεί το ίδιο μέχρι σήμερα.


Από τη διοικητική ομάδα της Interamerican – από αριστερά: Ανδρέας Φιαμέγκος – Διευθυντής Νομικής Υπηρεσίας, Πάνος Κούβαλης – Tribe Leader, Mobility & Convenience, Γιώργος Βαλαής – Γενικός Διευθυντής Βοηθείας, Λευτέρης Κυριακάκης – Corporate Strategy Leader, Erzincanli Murat – Chief Financial Officer, Γιάννης Καντώρος – Διευθύνων Σύμβουλος, Δροσιά Καρδάση – Human Resources Manager, Νατάσα Σατερλή – Tribe Leader, Health & Financial Future, Τάσος Ηλιακόπουλος – Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing.

Όσον αφορά στη πορεία της Interamerican, το 2021 ήταν μια καλή χρονιά οικονομικά, οι κρίσεις που βιώσαμε ευαισθητοποίησαν, επανέλαβε, τον κόσμο όσον αφορά το ρόλο της ασφάλισης και η πανδημία επέφερε και μία συγκράτηση της οικονομικής δραστηριότητας. Όποτε συμβαίνει αυτό, συμβαίνουν και λιγότερες ζημιές με αποτέλεσμα μειωμένα κόστη και για τις ασφαλιστικές.

Όσον αφορά την αγορά στο σύνολό της, οι πλατφόρμες σύγκρισης τιμών, όπως για παράδειγμα η Pricefox και το myZen κερδίζουν αλματωδώς του καταναλωτές, τόνισε ο Γιάννης Καντώρος, (η Interamerican έχει εξαγοράσει το 100% της Insurance Market), συμπληρώνοντας ότι πλέον στις μέρες μας η δύναμη μιας εταιρείας έγκειται στη σχέση που έχει με τον πελάτη και όχι στην ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής. Η δύναμη αυτή τη στιγμή έχει περάσει από τα εργοστάσια παραγωγής (εταιρείες) στα κανάλια διανομής (διαμεσολάβησης), δήλωσε χαρακτηριστικά. Οι πλατφόρμες σύγκρισης τιμών κερδίζουν γιατί ο κόσμος θέλει να κερδίσει έστω και λίγα ευρώ, ωστόσο μια σύγκριση με βάση μόνο την τιμή είναι μονοσήμαντη και εμπεριέχει κινδύνους και παγίδες, υπενθύμισε.

Σχολιάζοντας τις τάσεις συγκέντρωσης της αγοράς είπε ότι αναπόφευκτα θα οδηγήσουν σε πιο δυνατά και βιώσιμα σχήματα, δεδομένου ότι οι κεφαλαιακές και κανονιστικές απαιτήσεις για να λειτουργήσει μία εταιρεία στις μέρες μας είναι πολλές και σύνθετες. Είναι πολύ πιθανό στο μέλλον να δούμε τις εταιρείες να εξειδικεύονται σε έναν κλάδο ασφάλισης γιατί δεν μπορούν όλοι να τα κάνουν όλα με την ίδια αποτελεσματικότητα για πάντα, είπε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά την ίδια την Interamerican και το αν την ενδιαφέρουν ενδεχόμενες εξαγορές και συγχωνεύσεις, επιβεβαίωσε ότι πάντα υπάρχει ενδιαφέρον για ένα πραγματικά συμπληρωματικό όχημα ή συμμετοχή σε μια εταιρεία, ωστόσο αυτό το είδος ανάπτυξης δεν είναι αυτοσκοπός προκειμένου να σταθεί επάξια στα ανταγωνιστικά μεγέθη που δημιουργούνται στην αγορά. Η Interamerican έχει ως στρατηγική προτεραιότητα τα οργανικά κέρδη και την σταθερή κερδοφορία, κάτι που μέχρι στιγμής έχει πετύχει και είναι πολύ περήφανη γι’ αυτό.

Το 2021 τα λειτουργικά κέρδη έφτασαν τα 28,6 εκατ. ευρώ, είναι τα υψηλότερα των τελευταίων ετών, ενώ τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 28,6 εκατ. ευρώ. Οι αποζημιώσεις φέτος επηρέασαν την κερδοφορία, λόγω κλιματικής αλλαγής ήταν μεγαλύτερες από τις προβλέψεις και ξεπέρασαν τα 10 εκατ. ευρώ. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι η εταιρεία παρουσιάζει σταθερή κερδοφορία άνω των 20 εκ. ευρώ τα τελευταία εφτά χρόνια.

Ως προς τις πωλήσεις σημειώθηκε αύξηση 5% του τζίρου στα καθαρά ασφαλιστικά προϊόντα εκτός των Unit Linked. Το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας είναι 60% στις Γενικές, 28% στην Υγεία και 13% στη Ζωή. Η Interamerican διατηρεί ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο αγοράς, στην υγεία 20%, στις ασφαλίσεις ζημιών 12,8%, στο αυτοκίνητο 12,3%. Όσον αφορά στην οδική βοήθεια και τη φροντίδα ατυχήματος, παρουσιάζει μερίδιο αγοράς της τάξης του 25%.

Ο Γιάννης Καντώρος αναφέρθηκε και στον δείκτη ικανοποίησης των πελατών, λέγοντας ότι είναι σημαντικά μεγαλύτερος απ’ ότι ήταν πέντε χρόνια πριν. “Πλέον οι πελάτες της Interamerican είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές της” δήλωσε χαρακτηριστικά. Αναφέρθηκε επίσης και στη μεγάλη εσωτερική αλλαγή στην εταιρεία, στο νέο μοντέλο εργασίας με το οποίο λειτουργεί. Το μοντέλο αυτό χαρακτηρίζεται από ανοιχτούς χώρους εργασίας, όπου δεν είναι διακριτός ούτε ο ρόλος του καθενός, ούτε η εμπειρία, ούτε η θέση στην ιεραρχία της εταιρείας. Η Interamerican πλέον είναι πολύ πιο ανοικτή και δημοκρατική, βασιζόμαστε στην ικανότητα των πολλών και όχι στις αποφάσεις των λίγων, είπε ο κύριος Καντώρος, δεν πιστεύουμε τόσο στην ιεραρχία όσο πιστεύουμε στο ταλέντο, τη σκληρή δουλειά και στους νέους ανθρώπους. Χαρακτηριστικό είναι ότι μετά την αλλαγή στο εσωτερικό πλάνο λειτουργίας, το 18% του προσωπικού αναβάθμισε το ρόλο του, ενώ βελτιώθηκε σημαντικά και το ποσοστό των γυναικών διευθυντών στην Interamerican που πλέον αποτελούν το 40%. Αναφέρθηκε και στο ποσοστό διατηρησιμότητας των εργαζομένων που φτάνει στο 95%, ενώ είπε ότι 9 στους 10 εργαζόμενους την περασμένη χρονιά παρακολούθησαν τουλάχιστον ένα σεμινάριο εκπαίδευσης.

Anytime: To τρίτο πιο αναγνωρίσιμο brand στην Ελλάδα

Το 30% της διανομής στην Interamerican γίνεται από το δίκτυο πρακτόρων, το 33% από το agency, το 23% από την Anytime και το 12% από τα υπόλοιπα κανάλια. Η εταιρεία έχει 1.000 συνεργαζόμενα πρακτορεία, ενώ το 2020 προσέλκυσε 111 νέους συνεργάτες. Η Anytime σε Ελλάδα και Κύπρο διαχειρίζεται περίπου 500.000 συμβόλαια και έχει τζίρο κάτι περισσότερο από 90 εκατ. ευρώ. Ειδικά για την Anytime είπε ότι είναι χαρακτηριστικό ότι σε μόλις δέκα χρόνια ζωής θεωρείται το τρίτο πιο αναγνωρίσιμο brand της ελληνικής αγοράς στο σύνολό της.

Αυτοματισμοί στην Υγεία, στο Underwriting και στο Αυτοκίνητο

Σε τρία μεγάλα ψηφιακά έργα έκανε μνεία ο Γιάννης Καντώρος. Στο MediOn, εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης η οποία παρέχει συμβουλές για να διαχειριστεί ο ασφαλισμένος διάφορα συμπτώματα υγείας που τον ανησυχούν και στη συνέχεια αν χρειάζεται να συνδεθεί με γιατρό του δικτύου. Στο Genius, πλατφόρμα αυτόματου underwriting στην υγεία, που λειτουργεί με επιτυχία εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η Interamerican είναι η πρώτη και η μόνη στην Ελλάδα που εφαρμόζει αυτόματο underwriting στον κλάδο υγείας. Τέλος αναφέρθηκε και στο DriveOn, δηλαδή στη παροχή άμεσης οδικής βοήθειας με την οποία ο ασφαλισμένος λαμβάνει με sms link που του επιτρέπει να παρακολουθεί που βρίσκεται το όχημα που έρχεται να τον βοηθήσει – και έτσι δεν χρειάζεται να είναι σε διαρκή τηλεφωνική επικοινωνία με την εταιρεία. Χαρακτηριστικό είναι ότι και ο ίδιος ο Διευθύνων Σύμβουλος έκανε χρήση αυτής της υπηρεσίας ανώνυμα, όταν τα Χριστούγεννα το αυτοκίνητό του έμεινε ξαφνικά στη μέση του δρόμου. Ο κύριος Καντώρος είπε ότι ζήτησε οδική βοήθεια χωρίς να αποκαλύψει την ταυτότητά του, και ένας λόγος ήταν για να δει κατά πόσο λειτουργεί σωστά η υπηρεσία, από την οποία έμεινε τελικά απόλυτα ικανοποιημένος.

Για την επόμενη τριετία η Interamerican έχει ένα πλάνο καινοτόμων ψηφιακών κυρίως επενδύσεων, της τάξης των 30 εκατ. ευρώ. Σύντομα ωστόσο θα εγκαινιάσει κι ένα νέο MediFirst στα δυτικά προάστια στο Περιστέρι – άλλωστε η πρωτοβάθμια υγεία είναι σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής της Interamerican. “Είμαστε ένα integrated σύστημα όχι μόνο ασφάλισης αλλά και παροχής υπηρεσιών υγείας” τόνισε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Καντώρος.

Έχουν μέλλον τα συνδεδεμένα δίκτυα; ρώτησαν οι δημοσιογράφοι

Απαντώντας στην άνω ερώτηση είπε χαρακτηριστικά ότι η αγορά έχει πάντα χώρο για καλούς επαγγελματίες και οι διαπροσωπικές σχέσεις είναι πολύ σημαντικές και δύσκολο να αντικατασταθούν από οποιοδήποτε άλλο μέσο, γιατί στην τελική όταν έρχεται η ώρα για κρίσιμες αποφάσεις, ο άνθρωπος χρειάζεται πάντα τη συμβουλή του άλλου ανθρώπου.

Η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα χωρίς φοροαπαλλαγές για την ιδιωτική ασφάλιση υπενθύμισε και ερωτώμενος, τέλος, για τη μορφή της αγοράς τα επόμενα δέκα χρόνια, είπε ότι σαφώς θα είναι μικρότερη. Περισσότερα δεν γνωρίζει, όπως είναι φυσικό, αλλά αυτό που θα ήθελε να δει, είναι κάθε ελληνικό σπίτι να έχει τουλάχιστον τρία ασφαλιστικά συμβόλαια, ένα για την υγεία, ένα για τη σύνταξη και ένα για την περιουσία του.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *