Skip to content

Επέκταση σε μη ασφαλιστικές υπηρεσίες μελετά η Interamerican  

Ακολουθώντας τη διεθνή επιχειρηματική τάση του “οικοσυστήματος” η Interamerican μελετά την προσφορά μη ασφαλιστικών υπηρεσιών υγείας και αυτοκινήτου 

Γράφει: Χρ. Μωράκη

Το μέλλον της, τώρα που η κρίση δείχνει να φτάνει στο τέλος της και που η τεχνολογία ανοίγει νέους απίθανους δρόμους, σχεδιάζει αυτή την περίοδο η Interamerican. Αντικείμενο μελέτης είναι υπηρεσίες εκτός του στενού ορίου της ασφάλισης, που όμως σχετίζονται με τα ασφαλιστικά προϊόντα – πρόκειται για τη φιλοσοφία του «οικοσυστήματος», που αυτή τη στιγμή διέπει την επιχειρηματικότητα διεθνώς.

Οι νέες τεχνολογίες μεταβάλουν ριζικά τους όρους με τους οποίους γινόταν μέχρι σήμερα το εμπόριo και «σβήνουν» τα παραδοσιακά σύνορα μεταξύ διαφορετικών επιχειρηματικών κλάδων. Για παράδειγμα, τα φυσικά καταστήματα δίνουν όλο και περισσότερο τη θέση τους στα ηλεκτρονικά, με αποτέλεσμα σχεδόν όλοι να μπορούν (εν δυνάμει) να πωλήσουν πολλά περισσότερα, από το ένα προϊόν στο οποίο εξειδικεύονταν.

Από πέρυσι η Interamerican, δια στόματος Γιάννη Καντώρου, είχε κάνει λόγο για την Amazon που μετατράπηκε από βιβλιοπωλείο σε… σούπερ μάρκετ προϊόντων, προτρέποντας το κοινό του ετήσιου συνεδρίου της να «προετοιμαστεί για μεγάλες αλλαγές», τονίζοντας ότι στόχος της είναι η σύναψη «δημιουργικών συνεργασιών» με διάφορες επιχειρήσεις και οργανισμούς,  γιατί «πολλαπλασιάζουν τη δυνατότητα διείσδυσης σε ευρύτερο κοινό».

Στον ασφαλιστικό κλάδο, η τεχνολογία των ηλεκτρονικών εφαρμογών δίνει τη δυνατότητα το ασφαλιστικό προϊόν να συνδυάζεται με πρόσβαση σε επιπλέον παροχές και υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα υπηρεσίες στον κλάδο του «wellness» (ευεξία, διατροφή, άσκηση, πρόληψη), που αυτή τη στιγμή ακμάζει διεθνώς.

Κατά μια έννοια η Interamerican ήδη έχει επεκταθεί εκτός ασφάλισης με τη στενή έννοια του όρου, με τα Medifirst, δηλαδή με την επέκταση σε ιδιόκτητες ιατρικές υποδομές και υπηρεσίες.

Άλλος κλάδος που εύκολα θα μπορούσε να προσφέρει διευρυμένες υπηρεσίες είναι ο κλάδος αυτοκίνητου, όπου επίσης η εταιρεία έχει κάνει το πρώτο βήμα, στήνοντας δικές της υποδομές επισκευής, τα περίφημα Car Points. Τα Car Points παρέχουν ήδη εκτίμηση και αποκατάσταση ζημιών στους ασφαλισμένους πελάτες, πολύ εύκολα λοιπόν θα μπορούσαν να προσφέρουν  υπηρεσίες σέρβις, car sharing, πάρκινγκ (!) και επισκευών γενικότερα.  

Τα άνω ακούστηκαν στο πρόσφατο ετήσιο συνέδριο της εταιρείας (10/4/19 Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος») από τον διευθύνοντα σύμβουλο, Γιάννη Καντώρο και τον γενικό διευθυντή πωλήσεων και marketing, Τάσο Ηλιακόπουλο και δείχνουν καθαρά που προσανατολίζεται σχετικά με τις μελλοντικές της καινοτομίες.

Φυσικά, η διείσδυση σε μη ασφαλιστικά προϊόντα χρησιμεύει και στην προώθηση των αμιγώς ασφαλιστικών. Ο Τάσος Ηλιακόπουλος, έφερε ως παράδειγμα τη δωρεάν παροχή webinars με θέμα τη διατροφή, τα οποία διαφήμισε η εταιρεία σε μια επιλεγμένη λίστα πελατών για cross selling, λαμβάνοντας ανταπόκριση από χιλιάδες ασφαλισμένους. Η επέκταση σε περαιτέρω υπηρεσίες και παροχές θα δώσει την ευκαιρία να δημιουργηθεί μια καλύτερη, πιο μόνιμη και πιο συχνή σχέση με τον υφιστάμενο πελάτη, που μέχρι σήμερα συνδυάζει την εταιρεία  αποκλειστικά με δυσάρεστες καταστάσεις, είπε. Παράλληλα φυσικά, ανοίγει την πόρτα για την εξεύρεση νέων πελατών.

Η πρόσβαση σε μαζικά δεδομένα (big data) δίνει άπειρες δυνατότητες κατηγοριοποίησης και προσέγγισης υφιστάμενων ή υποψήφιων πελατών, αρκεί βεβαίως να ξέρει κανείς πώς θα τα αξιοποιήσει, κατέληξε.

Στόχος της εταιρείας είναι στο άμεσο μέλλον ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, με τη σωστή εκπαίδευση και τα σωστά εργαλεία, «να μετατραπεί σε σύμβουλος», ικανός να προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις σε ένα ευρύτερο φάσμα αναγκών του πελάτη. Πολύ σύντομα θα σταματήσουμε να μιλάμε με τη λογική και τον όρο «προϊόν», τόνισε ο Τ. Ηλιακόπουλος, κάτι που ήδη συμβαίνει στον κλάδο υγείας όπου το περιεχόμενο της ασφάλισης δεν είναι στάνταρ, αλλά αποτέλεσμα της συνεργασίας συνεργάτη – πελάτη.

“Η ελληνική οικογένεια χρειάζεται βοήθεια”, είπε ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Καντώρος, “γιατί το κράτος – πατερούλης έχει εκλείψει εδώ και καιρό – ρόλος που ούτως ή άλλως δεν ισχύει σε οικονομίες δυτικού τύπου όπως η ελληνική. Ο ρόλος της Interamerican”, συνέχισε, “είναι είτε στα απλά είτε στα μεγάλα, να βοηθήσει να γίνει πιο εύκολη η ζωή των συμπατριωτών της. Να βοηθήσει τους ανθρώπους να ζουν περισσότερο, να ζουν καλύτερα και να ζουν ασφαλέστερα. Για να εκπληρώσει αυτόν το ρόλο πρέπει να κάνει τα προϊόντα της καλύτερα, πιο εξατομικευμένα αλλά και προσιτά σε κάθε πορτοφόλι.”

(Κεντρική Φωτό: Οι σύνεδροι της Interamerican στο προαύλιο του Κέντρου Πολιτισμού “Ελληνικός Κόσμος” την Τετάρτη 10 Απριλίου 2019)

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *