Skip to content

Ζημιά από χιόνι και φυσικές καταστροφές: Πώς αποζημιώνομαι και ποια τα… ψιλά γράμματα των συμβολαίων

Σοβαρές ζημιές σε αυτοκίνητα αναμένεται να φέρει στην επιφάνεια το πέρασμα της κακοκαιρίας «Ελπίς», με το ερώτημα που προκύπτει να αφορά στις διαδικασίες με τις οποίες η ιδιωτική ασφάλιση καλύπτει τις καταστροφές που προκλήθηκαν.

Του Χρήστου Γαβαλά

Ήδη έγινε γνωστό για παράδειγμα ότι η Αττική Οδός θα αποζημιώσει κάθε αυτοκίνητο που εγκλωβίστηκε με 2.000 ευρώ, ωστόσο αυτό δεν αφορά σε ζημιές που αυτό υπέστη και φυσικά δεν σχετίζεται με τον ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης που είναι ξέχωρος και άκρως σημαντικός για την εδραίωση της ασφαλιστικής συνείδησης στις τάξεις του ευρέως πληθυσμού. 

Κάθε καταστροφή άλλωστε όσο απευκταία και αν είναι, αποτελεί και ακόμα μια ευκαιρία για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος της σημασίας προστασίας από το απρόβλεπτο. 

Είναι χρήσιμο λοιπόν να τονιστεί ότι χρειάζεται στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο που έχει υπογράψει κάποιος να περιλαμβάνεται ο όρος της κάλυψης από «φυσικές καταστροφές». Δηλαδή ζημιά που υπέστη από χιόνι ή από πτώση δέντρου. 

Αλλά και να υπογραμμιστεί μια μικρή λεπτομέρεια που αφορά στο γεγονός ότι μόνο στις περιπτώσεις της πλήρους και όχι βασικής κάλυψης, τότε ο πελάτης λαμβάνει (με ειδικό όρο στο συμβόλαιο) πλήρη αποζημίωση. 

Βεβαίως, οι ζημιές που καλύπτονται διαφέρουν από ασφαλιστική σε ασφαλιστική και αναγράφονται στους όρους και τις προϋποθέσεις.

Μόλις περάσουν τα καιρικά φαινόμενα-και εντός οκτώ ημερών από το συμβάν- ο ασφαλισμένος καλείται να προσκομίσει βεβαίωση από τη Δημοτική Αρχή για το τί συνέβη ενώ σε πολλές περιπτώσεις για την αποζημίωση (έγιναν πέρυσι σχετικές καταγγελίες από πελάτες που υπέστησαν ζημιές από την κακοκαιρία Μήδεια) υπάρχει ακόμα ένας όρος σημαντικός που περνάει στα… ψιλά γράμματα των ασφαλίσεων.

Αυτός αφορά στην ανάγκη προσκόμισης βεβαίωσης από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν κατά την ημερομηνία και ώρα της πτώσης του δέντρου στην περιοχή.

Μόλις γίνει η ενημέρωση της ασφαλιστικής τότε ακολουθείται η διαδικασία που γίνεται και σε περίπτωση τροχαίου: με επίσκεψη του εμπειρογνώμονα, καταγραφή των ζημιών, έγκριση των επισκευών στο συνεργείο και κατόπιν λήψη κατ’ αναλογία αποζημίωσης από τη μεριά του πελάτη.

Τα «ψιλά γράμματα» του συμβολαίου είναι πάντα βέβαια αυτά που κάνουν τη διαφορά καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που εξαιρείται η μηχανική βλάβη από τις καλύψεις και εφόσον προκύψει υπαιτιότητα του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου -προβληθεί δηλαδή ο ισχυρισμός ότι ολιγόρησε ως προς την προστασία της περιουσίας του- τότε ενδέχεται να μην καταβληθεί πλήρης αλλά μόνο μερική ή και καθόλου αποζημίωση.

Υπάρχει ωστόσο και το ενδεχόμενο, η ζημιά να οφείλεται σε κακοτεχνία δημόσιου φορέα, περίπτωση κατά την οποία η ασφαλιστική αποζημιώνει κανονικά τον πελάτη και εν συνεχεία στρέφεται η ίδια ενάντια σε κάθε υπεύθυνο.

Τέλος, υπάρχουν βλάβες που συνήθως δεν αποζημιώνονται και αυτές αφορούν σε προβλήματα που προκλήθηκαν στα ηλεκτρικά ή ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος από παγετό, αλλά και βλάβες που προκλήθηκαν ενώ τα παράθυρα δεν ήταν κλειστά (ή οι πόρτες ή η οροφή).

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *