Skip to content

Η ακρίβεια του Σεπτεμβρίου επηρέασε και την παραγωγή ασφαλίστρων

Συνεχίστηκε η σημαντική πτώση των unit linked εξαιτίας των αρνητικών συνθηκών στα χρηματιστήρια τον Σεπτέμβριο

του Νίκου Σακελλαρίου

Μετακίνηση του ασφαλιστικού ενδιαφέροντος προς τις λοιπές Γενικές Ασφαλίσεις, διατηρησιμότητα στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου και συνέχιση της τιμολογιακής ανόδου των ασφαλίστρων υγείας (ασθένεια και ατυχήματα)  έδειξε η ασφαλιστική αγορά στο 9μηνο. Πάντως η παραγωγή  Σεπτεμβρίου ήταν πτωτική (-2,5%) στα 338 εκατ. ευρώ. Μία υποχώρηση που αποδίδεται στην αύξηση της ακρίβειας στην ευρύτερη αγορά και στην  μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των ασφαλισμένων. Ας μην ξεχνάμε ότι τον Σεπτέμβριο ο πληθωρισμός έφτασε στο 12%.

Στο σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς, το 9μηνο 2022 βρίσκεται σχεδόν στα ίδια επίπεδα (στα 3,190 δισ. ευρώ) με το 2021 μία εξέλιξη που ουσιαστικά προβληματίζει αφ’ ενός αλλά αφ’ ετέρου κάποιοι θεωρούν ότι αποτελεί βάση για μελλοντική εκτόξευση όταν βελτιωθούν οι οικονομικές συνθήκες. Οι ασφαλίσεις ζωής υποχώρησαν κατά 5,2% κυρίως λόγω της υποχώρησης των Unit Linked εξαιτίας της διόρθωσης του γ’ τριμήνου ενώ ισάριθμα (5,3%) αυξήθηκαν οι ασφαλίσεις κατά ζημιών. Στον κλάδο συνεχίζει ανοδικά η παραγωγή Υγείας (Ατυχήματα και Ασθένειες) όμως η άνοδος είναι κυρίως τιμολογιακή. Την αγορά προβληματίζει ιδιαίτερα η αύξηση του κόστους αποζημιώσεων (κόστος νοσηλείας) όπου απ’ ότι φαίνεται στους πίνακες, είναι σημαντικά αυξημένη στο ύψος του πληθωρισμού Σεπτεμβρίου (12%). Στις Γενικές Ασφαλίσεις, καλή κίνηση έχουν οι πιστώσεις (40 εκατ. ευρώ) και οι εγγυήσεις (14 εκατ. ευρώ) ενώ οι λοιπές ζημίες αγαθών είχαν στο 9μηνο αύξηση 28% φτάνοντας στα 118 εκατ. Ευρώ.  

Περιόρισαν τις  αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου τον Σεπτέμβριο οι περισσότερες εταιρείες

Η αστική ευθύνη οχημάτων καταγράφει στο 9μηνο 2022 μικρή αύξηση 0,9% σε σχέση με το 9μηνο 2021  που προέρχεται κυρίως από μικρές τιμολογιακές ανατιμήσεις. Μαθαίνουμε ότι οι περισσότερες εταιρείες μετά τις αυξήσεις του Μαΐου-Ιουνίου ‘πάγωσαν’ τις αυξήσεις τον Σεπτέμβριο γιατί έβλεπαν ότι ο ανταγωνισμός κέρδιζε μερίδια.  Βέβαια υπάρχουν εταιρείες που συνεχίζουν τις μειώσεις στο αυτοκίνητο και στην περιουσία προκειμένου να πάρουν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς.  Πάντως οι μάχες που δόθηκαν τον Σεπτέμβριο μεταξύ διευθυντών πωλήσεων και διευθυντών μάρκετινγκ για τα θέματα των αυξήσεων ήταν επικές. Ένας κλάδος που αναδεικνύεται το τελευταίο διάστημα της κρίσης είναι ο κλάδος βοηθείας. Αισίως η παραγωγή του  ξεπέρασε τα 100 εκατ. Ευρώ με αύξηση στο 9μηνο κατά 6,4%.  Ο κλάδος έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού συνεισφέρει σημαντικά στην διατηρησιμότητα των συμβολαίων.  Επίσης από την πλευρά του καταναλωτικού κοινού, η ασφάλιση βοηθείας έχει σημαντική ζήτηση.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *