Skip to content

Η ΕΑΔΕ φωνάζει – θα την ακούσει κανείς;

Την προηγουμενη εβδομάδα ανακοινώθηκε από την ΕΑΔΕ, από την ενιαία δηλαδή έκφραση των 4 σωματείων της Διαμεσολάβησης  (ΠΣΑΣ, ΠΣΣΑΣ, ΠΟΑΔ, ΣΕΜΑ) μια ακόμη δράση για την περαίτερω ανάδειξη του προβλήματος των αθέμιτων πρακτικών των τραπεζών κατά την προώθηση ασφαλιστηρίων συμβολαίων.

Πριν από ενάμιση χρόνο περίπου, και πάλι με πρωτοβουλία της ΕΑΔΕ είχε πραγματοποιηθεί ανοιχτή διαμαρτυρία μπροστά από τα γραφεία της Τραπέζης της Ελλάδος στο κέντρο της Αθήνας ενώ λίγους μήνες πριν, πραγματοποιήθηκαν διαμαρτυρίες μπροστά από καταστήματα τραπεζών και από Διαμεσολαβητές στη Θεσσαλονίκη.

Αυτή εδώ η τελευταία ενέργεια δίνει το βάρος στα δικαιώματα των ασφαλισμένων-πελατών και έχει και πανελλαδικό χαρακτήρα, προφανώς σε μία προσπάθεια να αναδειχθεί το βάθος και η ένταση του προβλήματος: αφορά κάθε ασφαλισμένο αλλά και κάθε Διαμεσολαβητή σε πάρα πολλούς τομείς ασφαλιστικών καλύψεων σε όλη τη χώρα.

Η συγκεκριμένη δράση έρχεται παράλληλα με την επίσκεψη που πραγματοποίησαν οι πρόεδροι των σωματείων την προηγούμενη εβδομάδα στον κ. Παπαδεράκη, ο οποίος έχει στην ευθύνη του την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή εκτός των άλλων.

Έξυπνη κίνηση, μιας και συνδέει το πρόβλημα με τα δικαιώματα και την προστασία των καταναλωτών εν γένει. Στόχος της ΕΑΔΕ είναι να ενεργοποιήσει την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στην ανάδειξη του προβλήματος – στην ανάδειξη όλων αυτών των δικαιωμάτων που δεν πρέπει να παραβιάζονται κατά την προώθηση ασφαλιστηρίων συμβολαίων.

Άγνωστό είναι αν η δράση σε πανελλαδικό επίπεδο θα καταφέρει να ευαισθητοποιήσει τους αρμόδιους περαιτέρω. Παρότι η ασφάλιση, ανεξάρτητα απο ποιό δίκτυο διανομής προωθείται,  είναι μια σοβαρή και ουσιαστική διαδικασία και είναι αδιανόητο να συνοδεύεται απο πρακτικές πιέσεων ή άλλων μεθοδεύσεων.

Μερίδα Διαμεσολαβούντων πιστεύουν ότι η πίεση πρέπει να είναι πιο ισχυρή σε συγκεκριμένες τράπεζες ή συγκεκριμένες ασφαλιστικές εταιρείες που ασκούν το bancassurance σε μεγαλύτερη κλίμακα.

Από την άλλη βέβαια χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή  κάθε αγώνας ή προσπάθεια διεκδίκησης σωστών κανόνων στην προώθηση ασφαλιστήριων συμβολαίων. Δεν θα έπρεπε, μέσω μεμονωμένων κινήσεων, να δίνονται πρόσκαιρα εμπορικά πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα σε κάποιες συγκεκριμένες τράπεζες ή εταιρείες αλλά έχει αξία να αναδεικνύεται το πρόβλημα στην ουσία του και στην ολότητά του όσο γίνεται πιο μακριά από πιθανές σκοπιμότητες.

Τα πολλά δίκτυα διανομής είναι μια πραγματικότητα άρα η βασική αρχή, που πρεσβεύει και η ευρωπαϊκή οδηγία για την διανομή ασφαλιστικών προϊόντων (IDD), δηλαδή ίσοι κανόνες για όλα τα δίκτυα με επίκεντρο το συμφέρον του καταναλωτή, είναι ο δρόμος για την πολυπόθητη ανάπτυξη της ασφαλιστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *