Skip to content

Η μεγάλη πτώση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων επιβαρύνει τον κλάδο αυτοκινήτου

Σημαντική μείωση της παραγωγής αστικής ευθύνης αυτοκινήτου καταγράφεται και στην ελληνική ασφαλιστική αγορά εξαιτίας των μειωμένων ταξινομήσεων (νέων πωλήσεων) που παρουσιάζονται τόσο λόγω της υγειονομικής κρίσης όσο και λόγω των οικονομικών επιπτώσεων αυτής.

Το πρόβλημα έχει ξεκινήσει από την αρχή του χρόνου όταν διαφαίνονταν η κρίση του Covid-19 και κορυφώθηκε κατά τον Απρίλιο-Μάιο κατά τη διάρκεια του lockdown και των παρενεργειών που το συνόδεψαν. Ωστόσο, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος πολλών πολιτών κατά το καλοκαίρι (λόγω της “εξαφάνισης” του τουρισμού) έφεραν συνέχιση της πτώσης στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων.

Αυτό συνεπάγεται μία ετησιοποιημένη μείωση κατά 15-20% επί της συνολικής παραγωγής αστικής ευθύνης, το οποίο θα φανεί στο τέλος του χρόνου. Αν συνυπολογιστούν και οι μειώσεις ασφαλίστρων στις οποίες προχώρησαν (υπό το πρόσχημα του κορωνοϊού) πολλές εταιρείες κατά την περίοδο Απριλίου-Μαΐου, τα πράγματα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για το 2020 και οι ελπίδες ανάπτυξης μετατίθενται το 2021.

Ο κλάδος της αστικής ευθύνης αυτοκινήτου έχει συρρικνωθεί τα τελευταία 10 χρόνια από το 45% της συνολικής παραγωγής προς το 35% επί της συνολικής παραγωγής. Βασική αιτία ήταν οι μεγάλες μειώσεις ασφαλίστρων που έχουν πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της δεκαετίας, αλλά και η ελληνική οικονομική κρίση. Με την κρίση του κορωνοϊού, το μερίδιο της αστικής ευθύνης αυτοκινήτου επί της συνολικής παραγωγής της αγοράς εκτιμάται ότι στο τέλος του 2020 θα βρεθεί στα επίπεδα του 30-35% επί της συνολικής παραγωγής.

Η συρρίκνωση του κλάδου (ο οποίος ουσιαστικά βασίστηκε στη υποχρεωτικότητα της ασφάλισης αυτοκινήτου) έχει δώσει ώθηση στις ασφαλιστικές εταιρείες να προωθήσουν διαφορετικά προϊόντα στις Γενικές Ασφαλίσεις. Έτσι παρατηρείται στροφή το τελευταίο διάστημα προς τις ασφαλίσεις περιουσίας, τις επαγγελματικές ασφαλίσεις κά.

Πτώση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και στην Ευρώπη

Πτώση 17,6% έναντι του Αυγούστου 2019 κατέγραψαν οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων (διαμορφώθηκαν στα 884 χιλ. αυτοκίνητα) στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ACEA. Η μεγαλύτερη μηνιαία υποχώρηση έναντι της περυσινής χρονιάς ήταν τον Μάιο 2020 έναντι του Μαΐου 2019 που ξεπέρασε το 50%. Μεγάλη υποχώρηση εμφανίζουν ιδιαίτερα οι μάρκες της Γερμανίας και της Γαλλίας που άλλωστε, έχουν και τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς. Επειδή όμως η ασφάλιση αστικής ευθύνης αυτοκινήτου αποτελεί ένα πολύ μικρό ποσοστό ως προς τις παραγωγές των μεγάλων ευρωπαϊκών ασφαλιστικών εταιρειών, οι επιπτώσεις από την πτώση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων περιορίζονται σε μονοψήφια ποσοστά επί της συνολικής παραγωγής τους.

Έρχεται αύξηση τελών κυκλοφορίας;

Αν και επισήμως δεν έχει επιβεβαιωθεί κάτι, στελέχη της αυτοκινητιστικής αγοράς και οι επίσημοι φορείς φοβούνται ότι για το 2020 θα υπάρξει σημαντική αύξηση τελών κυκλοφορίας για τα περισσότερα αυτοκίνητα άνω των 10 ετών. Αυτό αναμένεται να έχει επιπτώσεις και ως προς την κυκλοφορία τους, αλλά και έως προς τις ασφαλίσεις τους.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *