Skip to content

Η «μόδα» των influencers – γιατί όχι και στην ασφάλιση;

/editorial

Οι influencers δεν αποτελούν καινούργιο φαινόμενο. Ήδη από τον 19ο αιώνα οι εταιρείες συνεργάζονταν με διασημότητες ή ακόμη και γαλαζοαίματους για να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Ωστόσο η κυριαρχία των social media στις ζωές όλων μας τις τελευταίες δεκαετίες έχει δώσει μία νέα διάσταση στο marketing, καθώς οι αποκαλούμενοι influencers αξιοποιούνται όλο και περισσότερο στον τομέα αυτόν και, όπως όλα δείχνουν, αναμένεται να επικρατήσουν στο μέλλον. Σύμφωνα με το Influencer Marketing Hub το 2023 οι καμπάνιες μέσω influencers αναμένεται να ξεπεράσουν τα 21 δισ. δολάρια, με δημοφιλέστερο μέσο το TikTok.

Το μεγάλο πλεονέκτημα αυτής της νέας «μόδας» είναι ότι δίνει τη δυνατότητα στις εταιρίες να στοχεύσουν πολύ εστιασμένα στους ιδανικούς υποψήφιους πελάτες τους, επιλέγοντας τους influencers που έχουν τη μεγαλύτερη απήχηση στο συγκεκριμένο κοινό.

Βέβαια οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις απευθύνονται στους σταρ των social media, οι οποίοι έχουν εκατομμύρια ακόλουθους -διάσημους αθλητές, ηθοποιούς, super models κ.λπ.- τους οποίους και χρυσοπληρώνουν για να προβάλουν τα προϊόντα τους.

Για την πλειοψηφία των εταιρειών ωστόσο, η πιο δελεαστική -και οικονομικά συμφέρουσα- κατηγορία είναι αυτή των influencers με 10.000 -100.000 ή μάξιμουμ 500.000 ακόλουθους, καθώς το κοινό τους έχει πολύ πιο συγκεκριμένα ενιαία χαρακτηριστικά και συνήθως είναι και πιο αφοσιωμένο.

Ζούμε σε έναν κόσμο, όπου οι καταναλωτές βομβαρδίζονται από πληροφορίες και προσφορές πάσης φύσεως μέσα από μία τεράστια πληθώρα μέσων, γεγονός που τους καθιστά εκ προοιμίου αρνητικούς απέναντι στις παραδοσιακές απρόσωπες διαφημιστικές καμπάνιες.

Οι influencers δίνουν μία αίσθηση αυθεντικότητας στο μήνυμά τους, καθώς μεταφέρουν την προσωπική τους άποψη στο κοινό τους, ένα κοινό που τους θαυμάζει ή ακόμη και τους λατρεύει, οπότε η θετική τους αντίδραση απέναντι στο προβαλλόμενο προϊόν είναι σχεδόν δεδομένη.

Μία άλλη σημαντική παράμετρος του influencer marketing είναι πως τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα και μάλιστα εύκολα, μέσω συγκεκριμένων links ή εκπτωτικών κωδικών. Έτσι έχει διαπιστωθεί πως -ανάλογα με το προϊόν και το είδος της καμπάνιας- η προώθηση ενός προϊόντος από έναν influencer μπορεί να φέρει πωλήσεις που κυμαίνονται από 4% έως 15% του συνολικού τζίρου και σε ορισμένα brands το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει έως και το 25%. Ένα παράδειγμα που αφορά στην λιανική πώληση προϊόντων, είναι η βρετανική εταιρεία καλλυντικών Trigwell, η οποία ξεκίνησε παντελώς ανώνυμη και με ελάχιστα κεφάλαια. Τον περασμένο Δεκέμβριο λανσάρισε μία καμπάνια στα social media, για να προωθήσει τα προϊόντα της. Συγκεκριμένα έστειλε δωρεάν προϊόντα σε κάποιες influencers, οι οποίες τα παρουσίασαν στο κοινό τους μέσω του TikTok, εισπράττοντας βεβαίως οι ίδιες, προμήθεια για κάθε πώληση. Αποτέλεσμα; Η Trigwell πούλησε 2.500 σφουγγαράκια για μακιγιάζ μέσα σε πεντέμιση ώρες!

Πέρα όμως από την αύξηση των εσόδων τους, οι επιχειρήσεις κερδίζουν και κάτι ακόμη: καινούργιους πιστούς πελάτες. Οι influencers χτίζουν μία σχέση εμπιστοσύνης με τους ακόλουθούς τους, η οποία οδηγεί σε μία σχέση εμπιστοσύνης με την επιχείρηση που προβάλλουν. Έτσι οι επιχειρήσεις βελτιώνουν τη φήμη τους και παράλληλα είναι σε θέση να παίξουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της κουλτούρας συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων.

Δηλαδή οι influencers είναι ένα ιδανικό μέσο, που μόνο καλό μπορεί να κάνει στις επιχειρήσεις; Όχι βέβαια, κανείς δεν είναι τέλειος! Πάντα υπάρχει το ρίσκο μία προωθητική καμπάνια να έχει αποτέλεσμα εντελώς αντίθετο από το επιθυμητό. Τρανταχτό παράδειγμα η Bud Light, η κορυφαία μάρκα μπύρας στις ΗΠΑ, η οποία για να ανεβάσει τις πωλήσεις της στους νέους λανσάρισε τον περασμένο Απρίλιο μία καμπάνια στο TikTok, με πρωταγωνίστρια την τρανσέξουαλ influencer Dylan Mulvaney. H κίνηση αυτή ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τους συντηρητικούς Αμερικανούς, οι οποίοι ξεκίνησαν μποϋκοτάζ κατά της συγκεκριμένης μάρκας, με αποτέλεσμα η Bud Light να χάσει τη θέση της στην κορυφή των πωλήσεων, την οποία κατείχε επί 20 χρόνια!

Μία άλλη παγίδα που καραδοκεί είναι πως οι ακόλουθοι ενός influencer μπορεί στην πραγματικότητα να είναι πολύ λιγότεροι από όσους φαίνονται. Κάποιοι influencers «πειράζουν» τα δεδομένα, για να γίνουν πιο ελκυστικοί στις εταιρείες και να κερδίσουν περισσότερα, οπότε οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να αξιοποιούν τα μέσα που παρέχει η τεχνολογία, προκειμένου να ελέγχουν την αξιοπιστία των δεδομένων πριν προχωρήσουν σε μία συνεργασία.

Αναμφίβολα η εποχή του influencer marketing έχει μόλις ξεκινήσει και στο προσεχές διάστημα θα δούμε όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να το υιοθετούν, καθώς παράλληλα παγιώνεται και γίνεται ευρέως αποδεκτό το «επάγγελμα» του influencer ακόμη και στη χώρα μας – που πάντα εμφανίζει μία σχετική χρονοκαθυστέρηση στην υιοθέτηση νέων τάσεων.

Ίσως θα έπρεπε να μελετήσουν λίγο πιο εμπεριστατωμένα το influencer marketing και οι ασφαλιστικές μας εταιρείες και -γιατί όχι- να το υιοθετήσουν. Η μικρή απήχηση που έχουμε ως αγορά στο ευρύ κοινό είναι γνωστή και δυσάρεστη. Η ανάγκη για εξωστρέφεια διαπιστωμένη και υπογραμμισμένη. Η μεγάλη -και διαρκώς αυξανόμενη- επιρροή που έχουν οι influencers στους καταναλωτές και ιδίως στους νέους καταγεγραμμένη και πολλά υποσχόμενη. Μήπως τελικά ο δρόμος για τη διαμόρφωση ασφαλιστικής συνείδησης στους πολίτες περνάει -και – μέσα από το TikTok; Σίγουρα υπάρχουν πρόσωπα γνωστά στο ευρύ κοινό που ταυτόχρονα διαθέτουν το κατάλληλο προφίλ για να διαφημίσουν την έννοια της ασφάλισης, ακόμη και συγκεκριμένα ασφαλιστικά προϊόντα. Ποια εταιρεία θα είναι η πρώτη που θα το τολμήσει;;!

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *