Skip to content

Μείωση συνολικών τροχαίων τον Αύγουστο αλλά με αύξηση σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Γιατί η μείωση των τροχαίων δεν θα οδηγήσει σε μείωση του loss ratio

Του Νίκου Σακελλαρίου

Nέα σημαντική μείωση στα τροχαία ατυχήματα καταγράφηκε τον Αύγουστο στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας. Ωστόσο, το loss ratio φαίνεται ότι δεν θα έχει μεταβληθεί καθοδικά γιατί η Αττική, η οποία έχει περίπου το 50% της συνολικής κίνησης αυτοκινήτων κατέγραψε αύξηση 4% στα ατυχήματα και κυρίως 23,5% στα ατυχήματα με νεκρούς. Στη Θεσσαλονίκη που η κίνηση αντιστοιχεί στο 25% επί της συνολικής κίνησης, τα τροχαία ατυχήματα τον Αύγουστο αυξήθηκαν κατά 14,4% ενώ δεν υπήρχαν στοιχεία για νεκρούς, βαριά τραυματίες ή ελαφρά τραυματίες.

Tα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα και προκάλεσαν το θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, μειώθηκαν κατά 10,0% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 (872 τον Αύγουστοτου 2020, έναντι 969 τον Αύγουστο του 2019). Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, καταγράφηκαν 67 νεκροί, 48 βαριά τραυματίες και981ελαφρά τραυματίες, έναντι 80 νεκρών, 81 βαριά τραυματιών και 1.163 ελαφρά τραυματιών τον Αύγουστο του 2019, παρουσιάζοντας μείωση κατά 16,3%σε νεκρούς, κατά 40,7% σε βαριά τραυματίες και κατά 15,6% σε ελαφρά τραυματίες. Από τα στοιχεία διαφαίνεται ότι η έλλειψη τουρισμού – εγχώριου και ξένου – τον Αύγουστο μείωσε κατά πολύ τα τροχαία στην περιφέρεια τον Αύγουστο 2020 σε σχέση με τον περυσινό Αύγουστο 2019.

Πώς επηρεάζονται οι ασφαλιστικές

Διαφαίνεται ότι η αύξηση των θανόντων στα ατυχήματα κατά 23,5% θα επιβαρύνει πολύ τις ασφαλιστικές αφού οι αποζημιώσεις που θα πληρωθούν θα είναι μεγάλες. Eπίσης, θα πρέπει να τονιστεί ότι η ασφαλιστική αγορά έχει μπει από την άνοιξη του 2020 σε νέο κύκλο μείωσης ασφαλίστρων, ο οποίος θα δημιουργήσει ζημιές στα τεχνικά αποτελέσματα εάν επιδεινωθεί η κατάσταση στα ατυχήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Τέλος, θα πρέπει να τονίσουμε ότι σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, καταγράφηκε σωρευτική αύξηση ατυχημάτων στο τρίμηνο Μάϊου – Ιουνίου – Ιουλίου εξαιτίας του κορωνοϊού. Πολλοί εγκατέλειψαν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) και στράφηκαν πάλι στα αυτοκίνητά τους.

Εάν η υγειονομική κατάσταση επιδεινωθεί κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους και οδηγηθούμε στο – απευκταίο – lockdown τότε ενδέχεται να μειωθεί το loss ratio, αλλά ίσως υπάρξουν και διακοπές συμβολαίων από ανθρώπους που δεν χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους, όπως έγινε κατά το α’ τετράμηνο.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *