Skip to content

Με ασφαλίσεις και συνέργειες “νέας γενιάς” εξοπλίζεται η Interamerican για το μέλλον

Ασφάλιση αυτοκινήτου με βάση την τηλεματική τεχνολογία, ασφαλίσεις ζωής με βάση τις επενδύσεις, ιδιόκτητες υποδομές στον κλάδο υγείας, είναι βασικές στρατηγικές επιλογές της Ιnteramerican για το έμμεσο (και άμεσο) μέλλον.

Γράφει: Χριστίνα Μωράκη

Για φέτος οι περισσότερες ενέργειες αφορούν το αυτοκίνητο – σε αυτό τον κλάδο η εταιρεία θα εγκαινιάσει πρωτοβουλίες και καινοτόμα προϊόντα. Αρχής γενομένης της συνεργασίας – έκπληξη με το taxi beat, την νικηφόρα ελληνική mobile εφαρμογή υπηρεσιών ταξί  που διέγραψε μεγάλη πορεία παγκοσμίως και πρόσφατα εξαγοράστηκε από την Mercedes Benz.

Σε συνεργασία με τον στόλο ταξί του taxi-beat η Ιnteramerican θα δοκιμάσει την φιλοσοφία ασφάλισης όχι με το χιλιόμετρο, όπως ήδη κάνει με το πρόγραμμα Buy the Mile, αλλά με τον τρόπο οδήγησης. Απο το «πληρώνεις όσο οδηγείς» δηλαδή (pay as you drive), προχωρά ένα βήμα παραπέρα, στο «πληρώνεις όπως οδηγείς» (pay how you drive): η οδηγική συμπεριφορά (υπέρβαση ορίων, απότομη οδήγηση, επικίνδυνοι ελιγμοί κλπ) καταγράφεται μέσω τηλεματικής και το ασφάλιστρο διαμορφώνεται ανάλογα – οι «σωστοί» οδηγοί επιβραβεύονται καταλλήλως. Η συνεργασία με ένα μεγάλο στόλο οχημάτων, που καθημερινά διανύουν πολλά χιλιόμετρα με επαγγελματίες οδηγούς θεωρήθηκε ιδανική για να ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος (θα ανακοινωθεί περί τα τέλη Απριλίου) ώστε στη συνέχεια να αποφασιστούν, εάν υφίστανται, οι προϋποθέσεις εμπορικής εφαρμογής του στην ευρύτερη αγορά.

[box](Kεντρική φωτό: η ομάδα που θα οδηγήσει την Interamerican στο μέλλον. Από αριστερά, Martin Hargas, Γενικός Διευθυντής Οικονομικών, Besim Jawad, νέο πρόσωπο στη θέση του Γενικού Διευθυντή Ασφαλιστικών Εργασιών, ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος Γιάννης Καντώρος, Γιώργος Βελιώτης, Γενικός Διευθυντής Ζωής και Υγείας, Τάσος Ηλιακόπουλος, νέος Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων και Marketing, ο Ξενοφών Λιαπάκης, Γενικός Διευθυντής IT & Services και ο Γιάννης Ρούντος, Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων και Κοινωνικής Υπευθυνότητας).[/box]

 Παράλληλα, το πρόγραμμα Buy the Mile, το πρώτο στο είδος του στην Ελλάδα που επίσης βασίζεται στην τηλεματική και στο “ανταποδοτικό” κατά κάποιο τρόπο, ασφάλιστρο, θα συνεχίσει την πορεία του προσφέροντας ευκαιρίες ευελιξίας στην τιμολόγηση. Σε λιγότερο από ένα χρόνο λειτουργίας το Buy the Mile έχει φτάσει τα 3500 συμβόλαια.

Η Ιnteramerican πιστεύει στη νέα αυτή γενιά προϊόντων, στην δικαιότερη τιμολόγηση και ακριβέστερο underwriting τα οποία προσφέρουν και σκοπεύει να τα προωθήσει ανάλογα – καθώς παράλληλα η αγορά θα ωριμάζει και θα εξοικειώνεται με αυτού του είδους τα προϊόντα. Στο εξωτερικό έχουν ήδη αρχίσει και χρησιμοποιούνται ευρέως ενώ έχει παρατηρηθεί ότι επιδρούν θετικά στην οδηγική συμπεριφορά.

Κατά τα άλλα η Anytime και μέσω Agency φυσικά πια, συνεχίζει την ικανοποιητική πορεία της,  με 300.000 περίπου πελάτες αυτή τη  στιγμή – το 2016 κατέγραψε αύξηση 13% και διατηρησιμότητα 88%, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία.

Το μεγάλο νέο για την Anytime είναι ότι σύντομα θα μεταφερθεί και στην Κύπρο. Το εκεί υποκατάστημα είναι ήδη έτοιμο και θα ξεκινήσει τη λειτουργία του σε δύο περίπου εβδομάδες. Αναμένει να φανεί πώς θα κινηθεί η εταιρεία στην ιδιαίτερη αυτή αγορά που είναι μεν ελληνική ωστόσο διαφέρει σε πολλά σημεία, όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε στην πρόσφατη συνάντηση της Interamerican με τους δημοσιογράφους.

Στον κλάδο Υγείας, στρατηγική επιλογή είναι η επένδυση σε ιδιόκτητες υποδομές, σε μια περίοδο που πολλές κλινικές και διαγνωστικά κέντρα βρίσκονται σε δεινή θέση λόγω χρεωκοπίας και εξάρτησης από τον ΕΟΠΥΥ, από τον οποίο αντλούσαν σημαντικό κομμάτι των πόρων τους και ο οποίος ως γνωστόν αδυνατεί πλέον να ανταπεξέλθει.

[box]Άθροισμα της αξίας της Interamerican στην κοινωνία το 2016: 144 εκατομμύρια ευρώ  (περιλαμβάνονται μισθοί εργαζομένων, εισφορές στα ταμεία, φόροι, επενδύσεις, αμοιβές στους διαμεσολαβούντες.)[/box]

Όπως είναι αναμενόμενο όλο αυτό έχει αντίκτυπο στη ποιότητα των υπηρεσιών και η Interamerican θέλοντας να εξασφαλίσει την ομαλή εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων παίρνει όλο και περισσότερο την κατάσταση στα χέρια της. Τον Ιούλιο θα εγκαινιάσει την λειτουργία ενός ακόμη Medifirst στα βόρεια προάστια (λειτουργεί ήδη την Αθηναϊκή Κλινική στο κέντρο και το Medifirst στα νότια προάστια). Τα πολυϊατρεία είναι χώρος στον οποίο η εταιρεία πιστεύει ότι μπορεί και στοχεύει να επεκταθεί έτι περαιτέρω, είτε αυτόνομα είτε μέσω συνεργειών.

Οι συνέργειες και οι συμμαχίες είναι κάτι στο οποίο προσβλέπουν γενικότερα οι άνθρωποι της εταιρείας όχι μόνο γιατί έτσι προσεγγίζουν μεγαλύτερες πελατειακές ομάδες αλλά και γιατί σε χώρους όπως και η υγεία αλλά και οι συντάξεις, θεωρούν ότι δεν υπάρχει άλλη λύση. Ο ιδιωτικός τομέας είναι υγιής αλλά καμία εταιρεία δεν μπορεί μόνη της να λύσει το πρόβλημα, η λύση σε τόσο μεγάλα ζητήματα πρέπει να δοθεί συλλογικά και οργανωμένα, σε επίπεδο κοινωνίας, είπε ο Γιάννης Καντώρος στην πρώτη του, ως επικεφαλής, επαφή με τον Τύπο, εννοώντας φυσικά την σύμπραξη με τον δημόσιο τομέα.

Στον τομέα των συντάξεων η Interamerican έχει πάρει τις αποφάσεις και τις αποστάσεις της, από μεγάλο μέρος της αγοράς. Έχει καταλήξει ότι οι οικονομικές συνθήκες απαγορεύουν πλέον την προσφορά των παραδοσιακών, εγγυημένων συνταξιοδοτικών προγραμμάτων.

Το περιβάλλον είναι πολύ ασταθές, τα επιτόκια πολύ χαμηλά, οι κεφαλαιακές απαιτήσεις του Solvency II πολύ υψηλές, όλα μαζί κανονικά δεν αφήνουν περιθώρια στις εταιρείες να εγγυώνται αποζημιώσεις με ορίζοντα 30 και 40 ετών. Τα προϊόντα καταλήγουν να είναι πολύ ακριβά, οι παροχές μειωμένες, το ρίσκο υψηλό.

Στον αντίποδα η Interamerican πιστεύει και θα ρίξει το βάρος σε λύσεις τύπου Unit Linked, χτίζοντας μια νέα γενιά προϊόντων τα οποία σίγουρα θα αναπτυχθούν περαιτέρω όταν εκλείψουν και οι περιορισμοί των capital controls και απελευθερωθούν οι συναλλαγές με το εξωτερικό.

Το μοντέλο άλλωστε των ατομικών συνταξιοδοτικών λογαριασμών, των βασισμένων σε επενδύσεις, είναι αυτό που κυριαρχεί στα συνταξιοδοτικά σχήματα του εξωτερικού, παρότι στην Ελλάδα αυτή η αγορά δεν έχει ωριμάσει ακόμη. Χρειάζεται πολύ ενημέρωση και πολύ εκπαίδευση όπως είπε ο Γ. Καντώρος. Κινητικότητα πάντως υπάρχει στα ομαδικά συνταξιοδοτικά – όλες οι επιχειρήσεις προσφέρουν πλέον ομαδικά προγράμματα, σημάδι ότι η κοινωνία παίρνει σιγά σιγά τις συντάξεις στα χέρια της. Αυτός ο κλάδος σημειώνει ρυθμούς ανάπτυξης και για την εταιρεία, παρότι την περασμένη χρονιά ο κλάδος ζωής κινήθηκε γενικά πτωτικά και λόγω capital controls, αλλά και επειδή η Interamerican, όπως ειπώθηκε παραπάνω δεν είναι ιδιαίτερα «ενεργή» στα εγγυημένα προϊόντα.

[box]Πρόγραμμα Accelerator: στόχος, η δημιουργική συμμετοχή των εργαζομένων και η προσφορά επιπλέον αξίας στους πολίτες. Εργαζόμενοι όλων των τμημάτων κατεβαίνουν στους δρόμους και θέτουν ερωτήματα στο κοινό. Κατόπιν, δουλεύοντας σε ομάδες προσπαθούν να μετουσιώσουν τα όσα άκουσαν σε ιδέες για προϊόντα ή υπηρεσίες, που θα μπορούσε η εταιρεία να υλοποιήσει και να εφαρμόσει,  για το συμφέρον των πελατών της. Οι προτάσεις αξιολογούνται και οι καλύτερες, βρίσκουν τη θέση τους στον προϋπολογισμό της εταιρείας.[/box]

Σε άλλα νέα, η εταιρεία θα συνεχίσει την επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό (πρόγραμμα Genesis) και φυσικά και στην τεχνολογία. Πέρυσι απέκτησε 630 νέους πιστοποιημένους Συνεργάτες, 29 νέους Unit και 5 νέα Γραφεία σε Αθήνα και Περιφέρεια.  Η διαδικασία “ψηφιακού μετασχηματισμού” (επένδυση 20 εκ. ευρώ από το 2010 έως πέρυσι) οχι μόνο συνεχίζεται, αλλά εντατικοποιείται, εφόσον η πρόβλεψη είναι άλλα 4 εκ ευρώ ετησίως μέχρι το 2020.

[box]H Interamerican σε νούμερα

Επαναλαμβανόμενα (λειτουργικά) κέρδη 21,1 εκ ευρώ (25,8 το 2015)
Μέρισμα μετόχων 14,93 εκ ευρώ
Κέρδη προ φόρων: 5, 5  εκ ευρώ*
Μεικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα 329 εκ ευρώ (341 εκ το 2015, μείωση κυρίως λόγω μείωσης μέσου ασφαλίστρου)
Αύξηση συμβολαίων στον κλάδο αυτοκινήτου 10.9%
Αύξηση πελατολογίου 5,7% (35.000 πελάτες)
Ασφαλισμένοι 962.322
Λειτουργικά έξοδα 52 εκ ευρώ (χωρίς τις δαπάνες πρόσκτησης εργασιών)
Δείκτης ζημιών Γενικών ασφαλίσεων  50%
Δείκτης ζημιών Ασφαλίσεων Υγείας 73% (μεγάλες αποζημιώσεις, πληθωριστικό κόστος)
Συνολικές καταβληθέντες αποζημιώσεις 178,9 εκ ευρώ[/box]

*Σύμφωνα με την εταιρεία, η μείωση στην κερδοφορία σε σχέση με το 2016 (βλ. πίνακα) οφείλεται στον δείκτη αποθεματοποίησης LAT (Liability Adequacy Test) του οποίου το απαιτούμενο ύψος μεταβάλλεται από χρονιά σε χρονιά και φέτος ήταν αρνητικός κατά 15 εκ ευρώ (λόγω μεταξύ άλλων μείωσης επιτοκίων και νέων κανονισμών της EIOPA) .

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *