Skip to content

Οι προτάσεις της Insurance Europe προς την Κομισιόν για την τόνωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς τα PRIIPs

Τους τρόπους με τους οποίους θα πρέπει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να χρησιμοποιήσει τη στρατηγική λιανικής επένδυσης για να βοηθήσει τους καταναλωτές να κατανοήσουν καλύτερα τα επενδυτικά προϊόντα λιανικής σκιαγραφεί η Insurance Europe.

του Χρήστου Γαβαλά

Ειδικότερα, με νέο της έγγραφό της που δίνεται σήμερα στη δημοσιότητα, η περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να χρησιμοποιήσει τη Στρατηγική για τους Ιδιώτες Επενδυτές (RIS) για να δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κατανοήσουν καλύτερα τα επενδυτικά προϊόντα για τους ιδιώτες.

Η στρατηγική αυτή στοχεύει να παρέχει στους καταναλωτές σαφείς, συνοπτικές και συγκρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τις επενδύσεις αυτού του είδους, καθώς και με τα επενδυτικά προϊόντα που βασίζονται σε ασφάλειες.

Ωστόσο, όπως διασαφηνίζεται, οι ισχύοντες κανόνες δημοσιοποίησης της ΕΕ καθιστούν πολύ δύσκολο για τους καταναλωτές να συγκρίνουν σωστά αυτά τα προϊόντα: ειδικότερα, να γνωρίζουν εάν ένα προϊόν περιλαμβάνει ασφαλιστική κάλυψη ή παροχές.

Τονίζεται στο έγγραφο παράλληλα η σημαντικότητα που έχει για τους δυνητικούς ιδιώτες επενδυτές να γνωρίζουν εάν τα προϊόντα περιλαμβάνουν ή όχι αυτά τα πρόσθετα χαρακτηριστικά, καθώς οι οικονομικές εγγυήσεις και η ασφαλιστική κάλυψη που προσφέρουν, μπορούν να παρέχουν την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη που χρειάζονται ακόμη και οι μικροί αποταμιευτές για να συμμετέχουν στις χρηματοπιστωτικές αγορές.

Ειδικότερα, η Επιτροπή -σύμφωνα με το έγγραφο της Insurance Europe- πρέπει:

  • Να ξεκαθαρίσει εάν οι καταναλωτές λαμβάνουν ασφαλιστική κάλυψη ή όχι
  • Να επιτρέψει τις ψηφιακές γνωστοποιήσεις
  • Να θέσει με ορθό τρόπο το πεδίο εφαρμογής
  • Να ελέγξει και να διασφαλίσει ότι θα υπάρξει επαρκής χρόνος για την υλοποίηση
  • Να γνωρίζει ότι η εξατομίκευση υπονομεύει τη συγκρισιμότητα
  • Να συνυπολογίζει το γεγονός ότι ο διπλασιασμός των πληροφοριών απόδοσης θα προκαλέσει σύγχυση στους καταναλωτές
  • Να μην αλλάξει τη μεθοδολογία για τον υπολογισμό του κόστους
  • Να λάβει υπόψη ότι οι αλλαγές στην προσέγγιση των προϊόντων πολλαπλών επιλογών (multi-option products – MOPs) θα αυξήσουν την πολυπλοκότητα.

Όπως σημειώνεται μάλιστα, η σημαντικότητα των επενδυτικών προϊόντων που βασίζονται στην ασφάλιση για την Ενοποιημένη Αγορά Κεφαλαίων έγκειται ιδιαίτερα στο ότι η αξία τους ως στοιχείων ενεργητικού υπό διαχείριση φτάνει στα 4,1 τρισ. ευρώ, ότι αντιπροσωπεύουν το 79% της συνολικής αγοράς PRIIP και πως 2 δισ. ευρώ ασφαλιστικών αποζημιώσεων πληρώνονται κάθε εβδομάδα σε πελάτες.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *