Skip to content

Πώληση προϊόντος ή πώληση βάσει αναγκών;

Συχνά οι Διαμεσολαβούντες, ιδιαίτερα όσοι δραστηριοποιούνται στις Γενικές Ασφάλειες, διαλέγουν ένα προϊόν (ή μια ανάγκη) και πουλάνε κυρίως αυτό.

Δεν προσπαθούν δηλαδή να κάνουν πώληση βάσει αναγκών.

Πώληση βάσει αναγκών σημαίνει να καταγράφει ο Σύμβουλος το οικονομικό προφίλ του υποψήφιου πελάτη και στη συνέχεια μαζί να διερευνούν τις ανάγκες του και τις πιθανές καλύψεις τους.

Συχνά ωστόσο οι Διαμεσολαβητές υποκύπτουν σε αυτό που φαίνεται πιο εύπεπτο ή πιο εύκολο ή σε αυτό που αναγνωρίζουν μόνοι τους οι πελάτες.

Αποτέλεσμα είναι στα χαρτοφυλάκια των εταιρειών να βρίσκει κανείς ένα προϊόν ανά πελάτη. Για παράδειγμα στις Γενικές πωλούνται κατά βάση ασφάλειες αυτοκινήτου και πυρός ενώ στον κλάδο Ζωής οι περισσότεροι πωλούν νοσοκομειακά (έχουν και σταθερή προμήθεια…) και πολύ λιγότερο συντάξεις και ισόβιες ή πρόσκαιρες.

Για αυτό και οι περισσότερες εταιρείες προσπαθούν με εκπαιδευτικές ή άλλες πρωτοβουλίες ή καμπάνιες να ωθούν τους Διαμεσολαβητές σε περισσότερο cross selling.

H αλήθεια είναι ότι οι Διαμεσολαβούντες που δεν πουλάνε βάση αναγκών καταλήγουν

α) να αδικούν την αξία της υπηρεσίας που προσφέρουν και

β) να στερούν τον πελάτη από ένα είδος υπεραξίας που μόνο η Διαμεσολάβηση μπορεί να προσφέρει: Την διερεύνηση, ανάλυση και ανάδειξη αναγκών με τελικό στόχο τη συνολική κάλυψη των οικονομικών κινδύνων του πελάτη.

Ποιός δεν θέλει να βάλει σε τάξη τα οικονομικά του και να εξασφαλίσει την οικογένειά του και το επίπεδο ζωής του;

Πρόσφατα αναφέραμε αυτό που είπε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου: «δεν ξέρουν από ασφάλιση εκεί έξω». Σε αυτό θα προσθέταμε «η μόνη ασφάλιση που «ψιλοξέρουν» εκεί έξω είναι η ασφάλεια ζωής και υγείας».

Το cross selling είναι ευκαιρία ανάπτυξης για τους Διαμεσολαβητές και ακόμη ένας τρόπος μέσω του οποίου μπορεί να διαδοθεί και να αναγνωριστεί ευρέως η ασφάλιση ως ιδέα και ως φιλοσοφία ή στάση ζωής.

Για όποιον ενδιαφέρεται πραγματικά, εκπαιδευτικό υλικό, δηλαδή βιβλία και σεμινάρια, υπάρχουν.

Οι εταιρείες θα έσπευδαν να ικανοποιήσουν το αίτημα για περισσότερη εκπαίδευση στο «cross selling», οι Διαμεσολαβητές θα έβρισκαν έναν τρόπο να κάνουν νέα παραγωγή και οι πελάτες «εκεί έξω» θα είχαν την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για τον όρο ασφάλιση και τη σημασία του.

Αρκεί οι παλαιότεροι να αποφασίσουν να «ξεβολευτούν» ενώ οι νεότεροι να μην τεμπελιάσουν.

Τότε όλα μαθαίνονται.

Ωφέλη από το cross selling η αγορά έχει σε κάθε επίπεδο.

2 Comments

  1. Avatar

    ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟ.
    ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ?
    ΚΑΙ ΑΝ Ο ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ “Χ” ΕΤΑΙΡΕΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ, ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΣΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ ?
    ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙ ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΕ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΩ, ΠΗΓΑΙΝΕ ΑΛΛΟΥ ?
    ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΕΣ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΟ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ ΤΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ , ΠΟΥ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΤΟΥΝ ΟΡΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ.
    ΤΟΤΕ ΜΟΝΟ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ.

    • Avatar

      Για αυτό και οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι που θέλουν να κάνουν σωστά την δουλειά τους δεν πρέπει να δεσμεύονται με μια εταιρεία που στην πράξη τους δένει χειροπόδαρα και τους απειλεί να τους πάρει το χαρτοφυλάκιο, αν δεν χορέψουν με τις δικές της πωλησιακές πρακτικές και επιθυμίες. Πόσο μάλλον αν κάποιος έχει φτιάξει όλο του το εισόδημα με μια και μόνο ασφαλιστική και για πολλά χρόνια. Τότε ο εκβιασμός από πλευράς της εταιρείας είναι αποτελεσματικότατος, όσο και να θέλει να κάνει σωστά την δουλειά του ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής. Έχω ακούσει τον πρόεδρο μεγάλης και τρανής εταιρείας να λέει “Φέτος δεν θέλουμε νοσοκομειακά. Φέτος πουλάμε συνταξιοδοτικά. Μην μου φέρει κανείς μόνο νοσοκομειακά θα κοπούν συμβάσεις…”, γιατί η εταιρεία βλέπετε ήθελε ρευστό και γρήγορα. Τί άλλο να πεί κανείς;


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *