Skip to content

Χαλαρώνει η εμμονή με το insurtech – Σε άνοδο οι υπηρεσίες χρήσης και πρόληψης

Περισσότεροι από το 25% των insurtech αναμένεται να εγκαταλείψουν την ασφαλιστική αγορά το 2023, μόλις λίγα χρόνια αφότου οι επενδύσεις στον χώρο έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, σύμφωνα με προβλέψεις της εταιρείας ερευνών και συμβούλων Forrester.

«Η χρηματοδότηση στερεύει», υποστηρίζει σχετική έκθεση όπου τονίζεται ότι το 25% των ασφαλιστικών εταιρειών θα αποχωρήσει από την αγορά το 2023, είτε μέσω εκκαθάρισης είτε μέσω εξαγορών.

Αιτία είναι ο υψηλός πληθωρισμός, η ύφεση και οι επενδυτές που άρχισαν να αναζητούν πιο κερδοφόρες αγορές.

Οι επενδύσεις στο insurtech έφτασαν σε σημείο καμπής, καταγράφοντας υψηλό όλων των εποχών ύψους 20,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021 ενώ στα μέσα του 2022, κατέγραψαν μείωση κατά 50%! Το 2023 αναμένεται να πέσουν στα προ πανδημίας επίπεδα, των 7 περίπου δις δολαρίων το χρόνο.

«Οι δυνατοί θα εξαγοράσουν τους αδύναμους και τα ιδιωτικά κεφάλαια θα στραφούν μετοχικά σε βιώσιμες ασφαλιστικές εταιρείες προκειμένου να ανανεώσουν τα χαρτοφυλάκιά τους», αναφέρει η έκθεση.

Οι ασφαλιστικές μπορούν να εκμεταλλευτούν την ύφεση στο insurtech για να στραφούν και πάλι σε πιο παραδοσιακές αλλά θεμελιώδεις ανάγκες, όπως η κάλυψη του κενού ταλέντων. Ακόμη όμως, για να συνεχίσουν την επένδυση σε φτηνότερες ψηφιακές τεχνολογίες, τύπου “πρόβλεψης και πρόληψης”, που δημιουργούν άμεσα υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας για τους ασφαλισμένους!

Αυτή φαίνεται να είναι η τάση για την επόμενη χρονιά σύμφωνα με την Forrester η οποία σε σχετικό ρηπόρτ διαπιστώνει το ενδιαφέρον των καταναλωτών για αυτές τις παροχές – και στο κλάδο υγείας αλλά και στο κλάδο περιουσίας.

Για παράδειγμα πολλές εταιρείας αναφέρεται ότι θα στραφούν στις παροχές των έξυπνων σπιτιών, υπηρεσίες που βοηθούν στην αποτροπή ζημιών και άρα στην καλύτερη συντήρηση της ιδιοκτησίας – με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για τη διαχείριση κινδύνου των ασφαλιστικών.

Γενικότερα, οι εταιρείες που θα κάνουν το έξτρα βήμα προκειμένου να βοηθήσουν τους πελάτες τους να προλάβουν ζημιές ή απώλειες, θα κερδίσουν μεγαλύτερη θετική επαφή και engagement μαζί τους και λιγότερες προστριβές στις αποζημιώσεις, και φυσικά, καλύτερη απόδοση στο underwriting!

O αμερικανικός ασφαλιστικός κολοσσός State Farm ανακοίνωσε ήδη ότι επενδύει 1,2 δις δολάρια στην εταιρεία έξυπνων σπιτιών και συνέταιρο της Google, ADT, αποκτώντας μερίδιο 15%. Ο λόγος είναι αυτός ακριβώς, ότι δηλαδή κάνει στροφή στο μοντέλο “προβλέπω-προλαμβάνω”.

Άνθηση προβλέπεται ότι θα γνωρίσουν του χρόνου επίσης οι ασφαλίσεις με βάση τη χρήση, οι ευέλικτοι τρόποι εξόφλησης των ασφαλίστρων αλλά και η περίφημη “ενσωματωμένη ασφάλιση”, δηλαδή η ασφάλιση που θα πηγαίνει πακέτο με διάφορα προϊόντα.

Η ασφάλιση με βάση τη χρήση, στην ουσία οι εκπτώσεις που θα παρέχονται με βάση τη χρήση, θα προσελκύσουν πολύ περισσότερο το κόσμο, ειδικά σε μια περίοδο κρίσης και ακρίβειας όπως αυτή που διάγουμε. Αναγκαστικά οι ασφαλιστικές θα στραφούν σε αυτή την “ανταλλαγή δεδομένων με εκπτώσεις” – και ίσως του χρόνου να δούμε τις ασφαλίσεις να καταλαμβάνουν για πρώτη φορά διψήφιο μερίδιο αγοράς!

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *