Skip to content

ΗΠΑ και Ευρώπη, προβλέπουν πτώση έως και 40% – 80% στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Πολύ πιο σύντομα απ’όσο πιστεύαμε, η τεχνολογία πρόκειται να μεταμορφώσει κάθε πτυχή της καθημερινότητας στον πλανήτη και άρα και το επιχειρηματικό μοντέλο της ασφαλιστικής βιομηχανίας.

Γράφει η Χρ. Μωράκη

Αλλάζει και θα αλλάξει ακόμη περισσότερο ο πελάτης, αλλάζουν τα κανάλια διανομής, τα προϊόντα, οι διαδικασίες, τα κόστη.

“Η ασφάλιση αυτοκινήτου αποτελεί μεγάλο κομμάτι του ασφαλιστικού κλάδου και ελπίζουμε ότι έτσι θα παραμείνει» δήλωσε τις προάλλες στο ασφαλιστικό Συνέδριο της Ύδρας ο Σύμβουλος κλάδου αυτοκινήτων της Munich Re στη Γερμανία, κ. Joachim Michaely. Της βαρύγδουπης δήλωσης είχε προηγηθεί σειρά αποκαλύψεων:

Μπορεί να περάσουν 20, ακόμα και 30 χρόνια μέχρι τα αυτοκινούμενα οχήματα να αποτελούν υπολογίσιμο μέγεθος. Όμως στη Σιγκαπούρη ήδη κυκλοφορούν αυτοκινούμενα ταξί καθώς και λεωφορεία που μεταφέρουν τον κόσμο από τα προάστια σε σταθμούς του μετρό. Στις ΗΠΑ πάλι, το UBER, (ιδιότυπη υπηρεσία ταξί όπου κάθε κάτοχος αυτοκινήτου μπορεί να μεταφέρει κόσμο επί πληρωμή για όσο και όταν το επιθυμεί) άρχισε να χρησιμοποιεί αυτοκινούμενα οχήματα στα οποία υπάρχει οδηγός για περίπτωση κινδύνου.

Πριν να συμβούν όλα αυτά, μέσα στα επόμενα 10 ή 15 χρόνια στα αυτοκίνητα θα ενσωματωθούν νέες τεχνολογίες που θα αλλάξουν τελείως τον τρόπο οδήγησης – και άρα ασφάλισης. Συστήματα οδηγικής βοήθειας σε λειτουργίες όπως το φρενάρισμα ή συστήματα ειδοποίησης σύγκρουσης με αυτοκίνητο, ποδηλάτη ή πεζό θα καταφέρουν να μειώσουν τα τροχαία σε ποσοστά 10%-45% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Munich Re.

Αυτό σημαίνει ότι ανάλογα θα μειωθούν και οι αιτήσεις αποζημίωσης.

Τα συστήματα δε αυτά δεν πρόκειται να ενσωματωθούν μόνο στα πολυτελή οχήματα όπως συμβαίνει συνήθως, αλλά προβλέπεται να παρέχονται σε όλα τα είδη αυτοκινήτων ακόμα και σε μικρά τζιπάκια.

Ταυτόχρονα στις μεγάλες πόλεις γίνεται ήδη και θα συνεχίσει να γίνεται μεγάλη προσπάθεια να ρυθμιστεί το κυκλοφορικό πρόβλημα και να μειωθεί η χρήση των ΙΧ με όλες τις βλαβερές της συνέπειες. Αυξάνονται οι στάσεις και η συχνότητα των λεωφορείων ενώ οι κάμερες παρακολούθησης στους δρόμους αναμένεται να επιβάλλουν την τήρηση των νόμων και άρα επίσης να βοηθήσουν στην μείωση των τροχαίων.

Ούτως ή άλλως τα smart phones και άλλες παρόμοιες συσκευές έχουν αρχίσει και εκτοπίζουν το αυτοκίνητο από την κορυφή της λίστας επιθυμιών των νέων, οι οποίοι στο μέλλον, θα προτιμούν να μοιράζονται ένα αυτοκίνητο παρά να έχει ο καθένας το δικό του, αποκάλυψε ο κ. Michaely (φαινόμενο “sharing”).

Τελικά, το κοντινό μέλλον στους δρόμους θα είναι ένα μείγμα από οχήματα παλαιού τύπου (το σημερινό είδος), οχήματα με υποβοηθούμενη οδήγηση και οχήματα όπου η αυτοκινούμενη οδήγηση θα συνδυάζεται με την παραδοσιακή: Ο οδηγός θα μπορεί να επιλέγει πότε θα βάλει τον αυτόματο …πιλότο (π.χ. όταν κολλάει στην κίνηση και θέλει να διαβάσει την εφημερίδα του ή να πάρει έναν υπνάκο) και πότε θα οδηγήσει ο ίδιος απολαμβάνοντας ας πούμε, μια βόλτα στην εξοχή.

Έχει και καλύτερο.

Στο (λίγο μακρύτερο) μέλλον, αποκάλυψε ο Γερμανός Σύμβουλος, οι οδηγοί θα μπορούν μέσω iphone να καλούν το αυτοκίνητό τους να έρθει να τους πάρει από εκεί που είναι ή θα του λένε να πάει να παρκάρει κάπου και να τους περιμένει.

Λέγεται ακόμη, ότι τα αυτοκίνητα θα μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους όταν για παράδειγμα βρίσκονται αντιμέτωπα σε ένα σταυροδρόμι και να αποφασίζουν ποιο έχει προτεραιότητα και άρα θα ξεκινήσει πρώτο!

Θέλουμε κι άλλα;

Το αυτοκίνητο θα μπορεί να συνδέεται με συσκευές χειρός και να ειδοποιεί το «έξυπνο σπίτι» μας ότι επιστρέφουμε λίγο εκνευρισμένοι από τη δουλειά και καλό θα ήταν να μας βάλει λίγη κλασική μουσική να ακούσουμε όταν θα μπούμε μέσα …

3-xchange-concept-car-rinspeed-presents-the-future-of-self-driving-carsΚατόπιν όλων αυτών, τρία είναι τα σενάρια για το μέλλον της ασφάλισης αυτοκινήτου, κατέληξε ο εκπρόσωπος της Munich Re:

Σύμφωνα με προβλέψεις που έγιναν με βάση την γερμανική αγορά, θα περάσουν περίπου 22 χρόνια έως ότου όλα τα οχήματα να περιέχουν συσκευές οδηγικής βοήθειας. Αποτέλεσμα: Μείωση στα ασφάλιστρα κατά 50%.

Αν αυτό γίνει νωρίτερα, για παράδειγμα σε 17 χρόνια, τα ασφάλιστρα θα μειωθούν κατά 45% και σε 15 χρόνια, κατά 35%.

ΗΠΑ και Βρετανία, προβλέπουν πτώση έως και 80% στα ασφάλιστρα μέχρι το 2040.

Αν αυτό μας φαίνεται απίθανο, τόνισε ο κ. Joachim Michaely, ας θυμηθούμε ότι 20 χρόνια πριν, πολύ λίγοι ή κανείς, δεν ήξερε το Ίντερνετ και τώρα, πολύ λίγοι μπορούν να ζήσουν χωρίς αυτό.

Οι συνέπειες από την πτώση των ασφαλίστρων θα είναι καταιγιστικές: Απώλεια εισοδήματος, μείωση επενδύσεων, μείωση προσωπικού, ριζικές αλλαγές στην Διαμεσολάβηση (θα ενισχυθεί το direct κανάλι, μιας και τα συμβόλαια θα αξίζουν 80 και 100 ευρώ στην πλειοψηφία τους), αύξηση λειτουργικού κόστους, κατάρρευση των παραδοσιακών καλύψεων, περαιτέρω συρρίκνωση της αγοράς – πολλές εταιρείες δεν θα επιβιώσουν.

Στη Γερμανία, το 40% – 50% των εταιρειών βασίζεται στα έσοδα του κλάδου αυτοκινήτου για να καλύψει τα λειτουργικά έξοδα πολλών τμημάτων, επισήμανε ο κ. Michaely.

Για να συνεχίσουν να υπάρχουν στη νέα εποχή, οι εταιρείες θα πρέπει να προσανατολιστούν προς άλλα προϊόντα: αστική ευθύνη προϊόντος για τα αυτοκινούμενα (product liability), αστική ευθύνη επαγγέλματος  για τους μηχανικούς των αυτοκινήτων και τους προγραμματιστές, κυβερνο-ασφάλιση – ποιος είπε ότι οι χάκερ δεν θα μπορούν να κυριεύσουν ένα αυτοκίνητο; Ακόμη, κάλυψη επωνυμίας (reputational cover) αλλά και κάλυψη αστικής ευθύνης στελεχών επιχειρήσεων

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *