Skip to content

Eurolife FFH: 17% αύξηση εργασιών – 135 εκ. ευρώ κέρδη

Πολύ πετυχημένη χρονιά και το 2019 για την Eurolife, η οποία προ ολίγου, ανακοίνωσε εξαιρετικά αποτελέσματα:

  • 135 εκ ευρώ κέρδη προ φόρων, εκ των οποίων
  • 34 εκ ευρώ λειτουργικά κέρδη, δηλαδή κέρδη από ασφαλιστική εργασία (underwriting results) – τα υπόλοιπα αφορούν κέρδη απο επενδύσεις.

Γράφει: Χριστίνα Μωράκη

Θεμέλιο μιας υγιούς ασφαλιστικής εταιρείας είναι φυσικά το ασφαλιστικό αποτέλεσμα το οποίο για την εταιρεία όπως δείχνουν τα νούμερα αυξήθηκε θεαματικά κατά +60% σε σχέση με το 2018. Η Eurolife θεωρείται μια από τις 2-3 μεγαλύτερες επενδυτικές στην Ελλάδα ανεξαρτήτως χώρου, με μέση περυσινή απόδοση επενδύσεων το 3,3% τη στιγμή που τα επιτόκια ήταν έως και αρνητικά σε πολλά μέρη στον κόσμο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια ο Όμιλος έχει πετύχει συνολικά 520 εκ ευρώ κέρδη προ φόρων εκ των οποίων το 30%, δηλαδή 177 εκατομμύρια, αφορούσε λειτουργικά κέρδη.

Ως προς το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο, αυτό βασίζεται κυρίως σε ομόλογα, ελληνικά και ευρωπαϊκά ενώ όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, υπο περιβάλλον Solvency, υπάρχει μεν επενδυτική ελευθερία, δηλαδή η κάθε εταιρεία είναι ελεύθερη να πάρει ό,τι ρίσκο θέλει, αρκεί βεβαίως να είναι σε θέση να δεσμεύσει τα ανάλογα κεφάλαια. Το σύστημα είναι “ελεύθερο αλλά αυτοπεριοριστικό” – στόχος είναι πρώτα απ΄όλα το λειτουργικό κέρδος και κατόπιν το επενδυτικό, με λελογισμένο κίνδυνο, τουλάχιστον ως προς την στρατηγική της συγκεκριμένης – και κάθε άλλης υγιούς εταιρείας.

Τα άνω ανακοίνωσε προ ολίγου διαδικτυακά ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου. Ο ίδιος τόνισε ότι τα λειτουργικά αποτελέσματα αυτά οφείλονται κατά 50% στο τραπεζικό δίκτυο της Eurolife (20% της εταιρείας ανήκει στην Eurobank) και κατά 50% στη Διαμεσολάβηση, δηλαδή στα περίπου 1100 γραφεία με τα οποία συνεργάζεται πανελλαδικά. Μιλάμε βεβαίως για συμβόλαια ετήσιας καταβολής δεδομένου ότι τα συμβόλαια εφάπαξ καταβολής προωθούνται κυρίως από την τράπεζα.

Επιστροφή παραγωγής στα προ-κορονοϊού επίπεδα

Από τα μέσα Μαρτίου του 2020 η παραγωγή της Eurolife σημείωσε σημαντική πτώση, κυρίως στα τραπεζικά δίκτυα, αλλά τις τελευταίες δύο εβδομάδες η νέα παραγωγή έχει σχεδόν επανέλθει στα προ-πανδημίας επίπεδα. Η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων αυξήθηκε κατά 17% το 2018, φτάνοντας τα 508 εκ ευρώ.

Οι Δείκτες Φερεγγυότητας φτάνουν το 160% στον κλάδο ζωής και το 142% στις γενικές ασφαλίσεις, σημειωτέον χωρίς τη χρήση μεταβατικών (υποστηρικτικών) μέτρων.

Ψηφιακά Δυνατός Ασφαλιστής

“Ο Ασφαλιστής πάντα θα έχει θέση στην αγορά και στην Eurolife” είπε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της μετάδοσης ο Διευθύνων Σύμβουλος, τονίζοντας ωστόσο ότι θα πρέπει να είναι “ψηφιακά δυνατός” και όχι με “μολύβι και χαρτί” γιατί και ο πελάτης του έχει αλλάξει και δεν χρησιμοποιεί πλέον αυτά τα μέσα. Η εταιρεία υπόσχεται να στηρίξει τους Συνεργάτες της στο δρόμο για τη δική τους ψηφιοποίηση, συμπλήρωσε, τονίζοντας άλλωστε ότι η Eurolife ξεκίνησε πριν απο δύο δεκαετίες δραστηριοποιούμενη μόνο μέσω bancassurance, ενώ τώρα η παραγωγή της μοιράζεται περίπου κατά το ήμισυ στα δύο δίκτυα. Η Διαμεσολάβηση όμως διαθέτει κίνδυνο, αν δεν εκμοντερνιστεί, υπογράμμισε, όπως φυσικά και οι εταιρείες. Η Eurolife τα τελευταία χρόνια έχει προχωρήσει σε έργα ψηφιακής υποδομής ύψους 2,6 εκ ευρώ.

Αυξημένο ενδιαφέρον για προϊόντα υγείας 

Ο κορονοιός επέφερε μεγάλη μείωση στα αποταμιευτικά προϊόντα αλλα ταυτόχρονα σημειώνεται αύξηση ενδιαφέροντος στις ταξιδιωτικές ασφαλίσεις, στην κυβερνοασφάλιση, στις ασφάλειες αστικής ευθύνης και διακοπής εργασιών. Το πώς θα πάνε τα πράγματα και στην οικονομία αλλά και στην αγορά θα φανεί μετά το καλοκαίρι, όταν η πορεία της πανδημίας θα είναι πιο σαφής.

Ο κ. Σαρρηγεωργίου δήλωσε ότι απο εδώ και στο εξής είναι στόχος η πανδημία να καλύπτεται ασφαλιστικά ωστόσο αυτό προϋποθέτει ΣΔΙΤ. Ώστε αν και όταν επέλθει ο κίνδυνος αντασφαλιστικά να καλυφθεί από το κράτος – το νούμερο των αποζημιώσεων θα είναι πάρα πολύ μεγάλο για να καλυφθεί αποκλειστικά από τον ιδιωτικό τομέα. Πάντως οι ασφαλιστικές αγορές και στο εξωτερικό αλλά σύντομα και στην Ελλάδα σπεύδουν εκεί που δεν υπήρχαν καλύψεις, να δημιουργήσουν ανάλογα προϊόντα για το μέλλον.

“Δίπλα στον πελάτη”: το μήνυμα της νέας εταιρικής ταυτότητας

Χαρακτηριστικά ήταν όσα είπε ο CEO για την νέα εικόνα της εταιρείας (πριν από λίγες μέρες έδωσε στη δημοσιότητα τη νέα εταιρική της ταυτότητα).

Παλαιότερα οι εταιρείες του χρηματοοικονομικού κλάδου, θέλοντας να προσθέσουν κύρος και βαρύτητα στο έργο και την εικόνα τους, επικοινωνούσαν εικαστικά μια αίσθηση μεγαλοπρέπειας και απόστασης. Η εποχή μας όμως έχει φύγει προ πολλού από αυτό το πρότυπο και απαιτεί η εταιρεία να βρίσκεται όχι υψηλότερα, αλλά δίπλα στον πελάτη της. Η νέα εικόνα της Eurolife στοχεύει στο να επικοινωνήσει αυτό ακριβώς, το οποίο άλλωστε ακολουθεί και στην ουσία, στην καθημερινή της επαφή με τους πελάτες.

 

“Τα αποτελέσματά μας είναι πολύ ικανοποιητικά, συνεχίζεται για χρόνια η σταθερή κερδοφορία, τα σταθερά λειτουργικά αποτελέσματα, οι επενδύσεις, οι κοινωφελής δράσεις. Όμως είμαστε σε ιδιαίτερη εποχή. Η οικονομία θα περάσει απο ύφεση, αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι να είμαστε σταθεροί στη δουλειά μας και μαζί με τη βοήθεια των διαμεσολαβητών, να συνεχίσουμε την εκπαίδευση του κοινού, που τώρα είναι πιο δεκτικό στην αξία της ασφάλισης. Έτσι ώστε όταν επέλθει οποιοσδήποτε κίνδυνος, ο κάθε πολίτης να είναι σωστά καλυμμένος.” δήλωσε ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *