Solvency σε απλά ελληνικά: τι πρέπει να ξέρει ο πελάτης πριν υπογράψει το ασφαλιστήριο

17 Φεβρουαρίου 2016

Το Solvency II, η Ευρωπαϊκή Οδηγία για την ασφαλιστική αγορά που πρόσφατα εναρμονίστηκε με την ελληνική νομοθεσία, είναι ένα έγγραφο 150 περίπου σελίδων και 200 διαφορετικών άρθρων. (Πλέον θα αναφερόμαστε σε αυτό ως ο νόμος 4364/2016  -σε αντικατάσταση του γνωστού 400/1970.)

Πολλά από όσα αναγράφονται στις σελίδες αυτές ίσχυαν και στο παρελθόν, έχει όμως ενδιαφέρον να δει κανείς πώς αποτυπώνονται στο νέο πλαίσιο.

Ομοίως, πολλά έχουν άμεσο ενδιαφέρον για την δουλειά του Διαμεσολαβητή.

Αυτά θα ξεχωρίζουμε από εδώ και στο εξής, προσπαθώντας όπου χρειάζεται να τα απλοποιούμε, παραθέτοντας όμως πάντα και το αντίστοιχο απόσπασμα από το νόμο.

Έχει πάντα αξία να βλέπει κανείς πώς διατυπώνονται στους νόμους πράγματα που έχουν άμεση σχέση με την καθημερινότητά του.

Διαβάστε σήμερα:

Τι πρέπει μέσω του Διαμεσολαβητή να ενημερώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες τους υποψήφιους πριν τη σύναψη του ασφαλιστηρίου (άρθρο 152).

Ειδικά για τα προϊόντα συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked) o υποψήφιος ασφαλισμένος θα πρέπει να ενημερώνεται για σειρά πραγμάτων όπως τον τρόπο υπολογισμού και συμμετοχής στα κέρδη, το αν κεφάλαιο και καταβολές είναι εγγυημένα ή όχι, την ενδεικτική τιμή εξαγοράς, τους κινδύνους, τα δικαιώματα υπαναχώρησης, τα δικαιώματα καταγγελίας, ακόμη και της άσκησης ένδικων μέσων. Σε κάθε περίπτωση ο Διαμεσολαβητής θα πρέπει να ενημερώνει και για την νομική μορφή της ασφαλιστικής εταιρείας, τη χώρα καταγωγής της, διεύθυνση υποκαταστήματος και έδρας, αλλά και να υποδεικνύει στον υποψήφιο πελάτη που βρει να βρει εύκολα την έκθεση φερεγγυότητας, αποθεματικών και γενικότερης οικονομική κατάστασης της εταιρείας, η οποία απο εδώ και στο εξής θα δημοσιεύεται υποχρεωτικά.

Διαβάστε:

unnamed

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Έρχονται τα πλοία χωρίς…πλήρωμα

Μετά από τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς, τα… ελικοπτεράκια χωρίς οδηγούς (drones), τα αεροπλάνα με τους αυτόματους πιλότους (παλιό αυτό), τώρα...

Close