Skip to content

Έρχεται καταιγίδα τεχνολογικών εξελίξεων. Πώς θα προετοιμαστούν οι εταιρείες;

Δέκα άρθρα για τον ασφαλιστικό κλάδο του (όχι τόσο μακρινού) μέλλοντος, με την ευγενική χορηγία της Ευρωπαϊκής Πίστης.

Η ραγδαία τεχνολογική πρόοδος την επόμενη δεκαετία θα οδηγήσει σε ανατρεπτικές αλλαγές στον ασφαλιστικό κλάδο. Κορυφαίοι στην, βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη, ασφάλιση, θα είναι αυτοί που θα εκμεταλλευτούν τις νέες τεχνολογίες για να δημιουργήσουν καινοτόμα προϊόντα, που θα αξιοποιήσουν τη μάθηση από νέες πηγές δεδομένων, θα βελτιώσουν τις διαδικασίες τους, θα χαμηλώσουν τα κόστη και εν τέλει, θα ξεπεράσουν τις προσδοκίες των πελατών τους.

Η ασφαλιστική βιομηχανία θα εξελιχθεί ραγδαία μετά την ευρεία υιοθέτηση και ενσωμάτωση του αυτοματισμού, του deep learning και των οικοσυστημάτων εξωτερικών δεδομένων. Αν και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πως ακριβώς θα είναι η ασφάλιση σε λίγα χρόνια απο τώρα, το 2030, οι ασφαλιστές…έχουν ήδη αργήσει την προετοιμασία τους. Δείτε τι πρέπει να κάνουν:

  • Εξοικείωση με τις τεχνολογίες και τις τάσεις στην ΑΙ

Οι τεκτονικές αλλαγές θα αφορούν μεν στην τεχνολογία, αλλά όχι στους τεχνικούς ΙΤ. Αντίθετα, η μεγαλύτερη δουλειά θα πρέπει να γίνει από τα μέλη των ΔΣ και το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών, που θα χρειαστεί να επενδύσουν χρόνο και πόρους για να κατανοήσουν σε βάθος αυτές τις σχετιζόμενες με την ΑΙ τεχνολογίες. Κομμάτι αυτής της προσπάθειας είναι η διερεύνηση υποθετικών σεναρίων με σκοπό να γίνει κατανοητό και να υπογραμμιστεί που και πότε μπορεί να συμβεί ζημιά ή αναστάτωση και τι θα σήμαινε αυτό. Τέτοιου είδους πληροφόρηση δεν αποκτάται από μικρής κλίμακας πιλοτικά έργα IoT σε διακριτά τμήματα της επιχείρησης. Θα πρέπει να γίνουν πειράματα μεγάλης κλίμακας στα οικοσυστήματα που θα συστήσει το IoT. Τα πιλοτικά έργα και τα έργα proof-of-concept (POC) θα πρέπει να σχεδιάζονται για να ελέγχουν όχι μόνο πώς λειτουργεί μια τεχνολογία, αλλά και πόσο επιτυχώς μπορεί να ενσωματωθεί σε έναν συγκεκριμένο ρόλο σε ένα οικοσύστημα που βασίζεται σε δεδομένα ή στο IoT.

  • Ανάπτυξη και έναρξη εφαρμογής ενός συνεκτικού στρατηγικού σχεδίου

Βασιζόμενες στις γνώσεις από την εξερεύνηση της τεχνητής νοημοσύνης, οι εταιρείες πρέπει να αποφασίσουν πώς να την χρησιμοποιήσουν για να υποστηρίξουν την στρατηγική τους. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν τις περιοχές στις οποίες θέλουν να επενδύσουν και ποια προσέγγιση είναι καλύτερη για τον οργανισμό τους. Κατόπιν, να συντάξουν ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο μετασχηματισμού όλων των λειτουργιών τους – σε κάθε επίπεδο: ανθρώπων, δεδομένων, κουλτούρας. Για να το καταφέρουν αυτό κάποιες ήδη έχουν ξεκινήσει καινοτόμες προσεγγίσεις: Δημιουργούν δικά τους venture-capital παρακλάδια, εξαγοράζουν υποσχόμενες εταιρείες insurtech και σχηματίζουν συνεργασίες με κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Αυτό το πλάνο θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα πιλοτικά ΑΙ έργα, τα έργα proof-of-concept (POC) και να εξετάζει λεπτομερώς ποια τμήματα του οργανισμού θα χρειαστούν επενδύσεις στην ανάπτυξη ικανοτήτων ή αλλαγή διοίκησης. Το πιο σημαντικό απ’ όλα, είναι να θέσουν κομβικά σημεία ελέγχου για να μπορούν, σε τακτά χρονικά διαστήματα να επανεξετάζουν και αν χρειαστεί να τροποποιούν τις αποφάσεις τους.

Επιπλέον του να μπορούν να κατανοούν και να εφαρμόζουν τις τεχνολογίες ΑΙ, οι εταιρείες πρέπει επίσης να αναπτύξουν στρατηγικές και για αλλαγές μικρότερης κλίμακας. Καθώς μετατοπίζονται ευρέως προς τη φιλοσοφία «πρόβλεψης και πρόληψης», θα πρέπει να επανασχεδιάσουν τα προϊόντα τους και τις απαιτήσεις από τους πελάτες τους.

Τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα θα μειωθούν με τη χρήση αυτόνομων οχημάτων, οι πλημμύρες στα σπίτια θα προλαμβάνονται με συσκευές ΙοΤ, τα κτήρια θα εκτυπώνονται εκ νέου ύστερα από μια φυσική καταστροφή και η ζωή θα διασώζεται και θα παρατείνεται από τη βελτιωμένη περίθαλψη. Όμως ταυτόχρονα, τα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να παθαίνουν ζημιές, οι φυσικές καταστροφές να πλήττουν παραθαλάσσιες περιοχές και οι άνθρωποι να χρειάζονται φροντίδα και υποστήριξη όταν κάποιος πεθαίνει. Καθώς αυτές οι αλλαγές θα ριζώνουν, θα αναδυθούν νέοι τύποι και γραμμές προϊόντων και θα αλλάξει θεμελιωδώς ο τρόπος που οι πελάτες αλληλεπιδρούν με τους ασφαλιστές τους.

Όλες αυτές οι αλλαγές θα πρέπει να είναι κομμάτια μιας συνεκτικής τεχνολογίας που θα αντιμετωπίζει όλα τα κομμάτια της επιχείρησης με έμφαση στη δημιουργία αξίας και στη διαφοροποίηση.

  • Δημιουργία και εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής δεδομένων

Τα δεδομένα μετατρέπονται με μεγάλη ταχύτητα σε ένα από τα πιο αξιόλογα περιουσιακά στοιχεία κάθε είδους οργανισμού – αν όχι το πιο αξιόλογο. Η ασφαλιστική βιομηχανία δεν διαφέρει: το πως οι εταιρείες αναγνωρίζουν, ποσοτικοποιούν, τοποθετούν και διαχειρίζονται τον κίνδυνο, όλα υποστηρίζονται από τον όγκο και την ποιότητα των δεδομένων που συγκεντρώνουν κατά τον κύκλο ζωής ενός ασφαλιστηρίου. Οι περισσότερες τεχνολογίες ΑΙ θα λειτουργήσουν καλύτερα όταν θα έχουν μεγάλο όγκο δεδομένων από μια ποικιλία πηγών. Έτσι, οι εταιρείες πρέπει να αναπτύξουν μια καλά δομημένη και εφαρμόσιμη στρατηγική τόσο για τα εσωτερικά όσο και για εξωτερικά δεδομένα. Τα εσωτερικά δεδομένα θα πρέπει να είναι οργανωμένα με τέτοιο τρόπο που θα επιτρέπει και θα υποστηρίζει την ευέλικτη εξαγωγή συμπερασμάτων και ανάλυση στοιχείων. Εκτός οργανισμού, οι εταιρείες θα πρέπει να εξασφαλίσουν πρόσβαση σε δεδομένα που εμπλουτίζουν και συμπληρώνουν τα εσωτερικά δεδομένα τους. Η πραγματική πρόκληση θα είναι η απόκτηση πρόσβασης με οικονομικά αποδοτικό τρόπο. Καθώς το οικοσύστημα εξωτερικών δεδομένων όλο και θα μεγαλώνει, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να αναγνωριστούν και να αποκτηθούν σε λογικό κόστος, τα δεδομένα υψηλής ποιότητας. Γενικά, η στρατηγική των δεδομένων θα πρέπει να περιλαμβάνει μια ποικιλία τρόπων απόκτησης και διασφάλισης της πρόσβασης, καθώς και τρόπων συνδυασμού αυτών με εσωτερικές πηγές. Οι εταιρείες θα πρέπει να διαθέτουν στρατηγική και πόρους για αγορά δεδομένων και παρόχων δεδομένων, για αδειοδότηση χρήσης πηγών δεδομένων, για χρήση API δεδομένων και για συνεργασίες με μεσίτες δεδομένων…

  • Δημιουργία της κατάλληλης υποδομής ταλέντου και τεχνολογίας

Τίποτα απο τα άνω δεν θα πετύχει αν ο άνθρωπος δεν αγκαλιάσει, δεν εμπιστευτεί και δεν αγκαλιάσει την υποστηρικτική αυτή τεχνολογία. Για να διασφαλιστεί ότι κάθε τμήμα του οργανισμού θα έχει το advanced data analytics ως απαραίτητη εργασιακή ικανότητα, οι εταιρείες θα πρέπει να επενδύσουν σε ανθρώπους. Ο ασφαλιστικός οργανισμός του μέλλοντος θα απαιτήσει ταλέντα με τις κατάλληλες νοοτροπίες και δεξιότητες. Η επόμενη γενιά εργαζομένων πρώτης γραμμής, θα έχει ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση. Η νέα γενιά θα πρέπει να αποτελείται από ανθρώπους εκπαιδευμένους στην ανάλυση δεδομένων, δημιουργικών και πρόθυμων να αναλάβουν ένα συνδυασμό ημιαυτόματων και μηχανικά υποστηριζόμενων καθηκόντων, που θα εξελίσσονται συνεχώς. Η ανάπτυξη μιας επιθετικής στρατηγικής για την προσέλκυση, την καλλιέργεια και τη διατήρηση τέτοιων εργαζομένων θα είναι απαραίτητη για να συμβαδίσει μια εταιρεία. Κατά τα άλλα τους οργανισμούς θα κατακλύσουν μηχανικοί δεδομένων, επιστήμονες δεδομένων, τεχνολόγοι, ειδικοί υπολογιστών cloud και σχεδιαστές. Για να διατηρήσουν τη γνώση, και παράλληλα να διασφαλίσουν ότι η επιχείρηση έχει τις νέες δεξιότητες και ικανότητες για να επιβιώσει, πολλοί οργανισμοί θα σχεδιάσουν και θα εφαρμόσουν προγράμματα επανεκπαίδευσης. Ως τελευταίο στοιχείο της ανάπτυξης του νέου εργατικού δυναμικού, θα συμπεριλάβουν εξωτερικούς πόρους και συνεργάτες για να ενισχύσουν τις εσωτερικές δυνατότητες .

Η ραγδαία πρόοδος στις τεχνολογίες την επόμενη δεκαετία θα οδηγήσει σε ανατρεπτικές αλλαγές στον ασφαλιστικό κλάδο. Κορυφαίοι στην, βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη ασφάλιση, θα είναι αυτοί που θα εκμεταλλευτούν τις νέες τεχνολογίες για να δημιουργήσουν καινοτόμα προϊόντα, που θα αξιοποιήσουν τη μάθηση από νέες πηγές δεδομένων, θα βελτιώσουν τις διαδικασίες τους, θα χαμηλώσουν τα κόστη και εν τέλει, θα ξεπεράσουν τις προσδοκίες των πελατών τους.

Για άλλη μια φορά, οι εταιρείες που θα δουν το νέο πεδίο ως ευκαιρία και όχι ως απειλή, είναι αυτές που θα βγουν νικήτριες στην απέναντι όχθη!

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *