Skip to content

Ανάμεσα σε… «συμπληγάδες» η βορειοελλαδική αγορά ασφάλισης αυτοκινήτων

Ούτε  ένα στα δέκα, ούτε  ένα στα πέντε, αλλά ένα στα δύο από τα οχήματα με ξένες πινακίδες στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν παράνομα, σύμφωνα με τη Διεύθυνση Τελωνείων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, με όχι ασήμαντo πλέον ποσό διαφυγόντων εσόδων για το ελληνικό δημόσιο, αλλά και με εξίσου όχι αμελητέα  απώλεια τζίρου για την ασφαλιστική αγορά.

της Βάσως Βεγίρη

Η διαφυγή δεκάδων εκατομμυρίων τζίρου από την αγορά καταναλωτικών αγαθών της Βόρειας Ελλάδας προς τις γειτονικές αγορές της Βουλγαρίας, των Σκοπίων και της Τουρκίας είναι ένα γνωστό επί σειρά ετών φαινόμενο, το οποίο ωστόσο αντί να μειώνεται ακολουθεί συνεχώς αυξητική τάση, ειδικά στις παραμεθόριες περιφερειακές ενότητες (νομούς), όπως Σέρρες, Κιλκίς, Έβρο και Φλώρινα.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες δηλώνουν ότι έχουν εντατικοποιήσει τους ελέγχους, ώστε να εντοπιστούν όσοι παρανόμως κυκλοφορούν στη χώρα μας με οχήματα, που φέρουν ξένες πινακίδες. Στην κατεύθυνση αυτή στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου, έχουν πραγματοποιηθεί 5.102 έλεγχοι νόμιμης κατοχής και κυκλοφορίας οχημάτων με ξένες πινακίδες και έχουν διαπιστωθεί 477 παραβάσεις – το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο στη Βόρεια Ελλάδα, όπου μόνο στη Θεσσαλονίκη η παραβατικότητα φτάνει το 50%.

Μόλις προ ολίγων ημερών οι Κινητές Ομάδες Ελέγχου της Διεύθυνσης Τελωνείων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων προχώρησαν στη δέσμευση έξι αυτοκινήτων, σε σύνολο 17 που ελέγχθησαν έξω από νυχτερινά κέντρα και από ιδιωτικό σχολείο στη Θεσσαλονίκη. Όπως έγινε γνωστό, πρόκειται για οχήματα με πινακίδες Βουλγαρίας και άλλων χωρών, οι ιδιοκτήτες των οποίων δεν είχαν μαζί τους τα απαραίτητα δικαιολογητικά, που να αποδεικνύουν ότι τα συγκεκριμένα ΙΧ μπορούν να κυκλοφορούν στη χώρα μας .

Αν και επίσημα καταμετρημένα στοιχεία δεν υπάρχουν για τις απώλειες του ασφαλιστικού κλάδου, από τα αυτοκίνητα Ελλήνων που κυκλοφορούν καθημερινά σε Θεσσαλονίκη-Βόρεια Ελλάδα με ξένες πινακίδες, είτε κυκλοφορούν παράνομα είτε όχι, γεγονός παραμένει ότι τα οχήματα αυτά είναι ασφαλισμένα, αλλά στις χώρες αγοράς τους, κυρίως δηλαδή στη Βουλγαρία μιλώντας ειδικότερα για Θεσσαλονίκη και Σέρρες. Πλέον, όπως επισημαίνει ερωτηθείς σχετικά από το Underwriter.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Interlife Α.Α.Ε.Γ.Α., κ.Γιάννης Βοτσαρίδης, το ποσοστό του τζίρου που χάνει η βορειοελλαδική ασφαλιστική αγορά από τα εν λόγω οχήματα προς το παρόν ασφαλώς και δεν είναι απειλητικό, αλλά σαφώς επίσης και δεν είναι πλέον αμελητέο.

Στο μεταξύ, με βάση τα πολύ πρόσφατα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, όπως τα επεξεργάστηκε ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) σε όλη τη χώρα οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Αύγουστο 2016 υπήρξαν μειωμένες κατά -6,6% ως προς το μήνα Αύγουστο 2015. Συνολικά, δε, στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2016 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι μεν αυξημένες κατά +10,5% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2015, αλλά ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται -70,8% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009. Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται ελάχιστη μεταβολή από τις αρχές του έτους (+0,3%), ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ αντίθετα στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις την περίοδο Ιαν.-Αυγ. 2016 παρουσιάζουν αύξηση κατά +12,2%, ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Την ίδια ώρα από τη βορειοελλαδική- αλλά φυσικά και την πανελλήνια – ασφαλιστική αγορά δε λείπει η κύρια και σημαντικότερη απειλή, όπως επισημαίνει στο Underwriter.gr  και ο πρόεδρος της  Επιτροπής Ασφαλιστικών και Τραπεζικών Θεμάτων του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, κ.Κωνσταντίνος Λάσκος: τα ανασφάλιστα οχήματα, που κυκλοφορούν κυρίως στην περιφέρεια, τόσο στις ηπειρωτικές περιοχές, όσο ακόμη περισσότερο ίσως στα νησιά, με τον αριθμό αυτών να εκτιμάται γύρω στα 500.000 οχήματα πανελλαδικά.

1 Comment

  1. Avatar

    ΤΙ ΚΑΝΗ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΓΙ ΑΥΤΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΗ ΜΕ ΦΟΡΟΥΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΛΗΤΟΝΤΑΙ
    ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΗ ΚΑΤΙ ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *