Skip to content

Ασφαλίζοντας “Έξυπνα” σπίτια και αυτοκίνητα

Ο όγκος και η φύση των δεδομένων που θα συλλέγονται από τις έξυπνες συσκευές σε ένα σπίτι είναι τεράστια και θα οδηγήσει τη σχέση καταναλωτή- επαγγελματία σε άλλο επίπεδο. Η εν λόγω τεχνολογία δεν υπόσχεται να αλλάξει τη ζωή μόνο των κατοίκων κάθε σπιτιού αλλά και των επαγγελματιών του ασφαλιστικού κλάδου, αφού θα αποκτήσουν πρόσβαση σε άπειρο υλικό και πληροφορίες  προκειμένου να κάνουν καίριες προτάσεις, έχοντας πρώτα ιεραρχήσει σωστά τις ανάγκες του πελάτη τους.

του Νικόλα Εμμανουήλ

Λίγα χρόνια πριν φάνταζε ως φουτουριστικό σενάριο, όμως, με τον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό smart συσκευών, που τείνουν να γίνουν το δεξί μας χέρι σε όλο και περισσότερες πτυχές της καθημερινότητας όλων μας, η δημιουργία ενός ολόκληρου “smart σπιτιού”,  με συσκευές συνδεδεμένες μεταξύ τους και ταυτόχρονα με το Διαδίκτυο, δε φαντάζει πλέον τόσο μακρινή.

Η εν λόγω τεχνολογία δεν υπόσχεται να αλλάξει τη ζωή μόνο των ενοίκων ενός σπιτιού, αλλά και των επαγγελματιών του ασφαλιστικού κλάδου χάρη στα άφθονα και χρήσιμα δεδομένα που θα συγκεντρώνονται μέσω όλων αυτών των smart συσκευών και στη συνέχεια θα τίθενται στη διάθεσή τους!

Τα έξυπνα σπίτια θα λειτουργούν μέσω εφαρμογών τηλεματικής, οι οποίες ήδη έχουν φέρει την επανάσταση στις μετακινήσεις, διευκολύνοντας -μεταξύ άλλων- τους οδηγούς να φτάσουν πιο γρήγορα στον προορισμό τους ή να πληροφορηθούν την κατάσταση στους δρόμους – αρκεί, βέβαια να έχουμε δώσει πρώτα την έγκρισή μας.

Το κατά πόσο υπάρχει η διάθεση να μοιραστεί κάποιος τόσο ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα προσπάθησε να δείξει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες από το Insurance Research Council (IRC). Σύμφωνα με αυτή, εκ πρώτης τουλάχιστον, σχεδόν 1 στους 2 ιδιοκτήτες ή ενοικιαστές στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν θετικά διακείμενοι στο να επιτρέψουν στην ασφαλιστική τους εταιρεία να συγκεντρώνει πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του σπιτιού τους μέσω μιας έξυπνης οικιακής συσκευής ή συστήματος.

Αναλυτικότερα, το 45% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι θα εξέταζε σοβαρά το ενδεχόμενο να επιτραπεί η συλλογή τέτοιων πληροφοριών, το 31% απάντησε πως «δε γνωρίζει ή δεν μπορεί να απαντήσει με σιγουριά», ενώ το ποσοστό που απάντησε κατηγορηματικά «όχι» δεν ξεπέρασε το 25%.

Η δυναμική των δεδομένων που θα συλλέγονται από τις έξυπνες συσκευές σε ένα σπίτι είναι τεράστια και θα οδηγήσει τη σχέση καταναλωτή- επαγγελματία σε άλλο επίπεδο αφού ο δεύτερος θα έχει όλο το απαραίτητο υλικό στα χέρια του για να κάνει καίριες προτάσεις, έχοντας πρώτα ιεραρχήσει σωστά τις ανάγκες του πελάτη του.

Στη συνέχεια θα είναι σε θέση να τις καλύψει απόλυτα. Εξίσου σημαντικό είναι ότι θα μπορούν να αποτρέπονται τεράστιες υλικές ζημιές σε ένα σπίτι που «βάζουν σε περιπέτειες» καταναλωτή και επαγγελματία.
Παραδείγματος χάρη, ένα σπάσιμο στους σωλήνες νερού είναι ικανό να μετατρέψει όλο το σπίτι σε λίμνη, καταστρέφοντας έπιπλα και οικιακές συσκευές. Εάν όμως, οι σωλήνες νερού είναι εφοδιασμένοι με αισθητήρες κατά της πλημμύρας και με αυτοματοποιημένη βαλβίδα ελέγχου νερού, τότε ο ιδιοκτήτης θα λαμβάνει εγκαίρως ειδοποίηση στο smartphone του για διαρροή, ώστε με χειρισμούς εξ αποστάσεως να κλείσει τον γενικό νερού και να αποτρέψει την καταστροφή. Το ποσό της αποζημίωσης που θα κληθεί λοιπόν να καταβάλει στη συνέχεια η ασφαλιστική εταιρεία θα είναι σαφώς χαμηλότερο αν όχι μηδενικό.

Γι’ αυτό το λόγο στις Ηνωμένες Πολιτείες οι ασφαλιστικές εταιρείες δίνουν αρκετά κίνητρα στους καταναλωτές για να μετατρέψουν το σπίτι τους σε «έξυπνο». Πρόκειται κυρίως για γενναίες εκπτώσεις στα ασφάλιστρα που καλούνται να πληρώνουν για ασφάλιση κατοικίας.
Εξάλλου, μία τέτοια ενέργεια αποδεικνύει πως ο ιδιοκτήτης του σπιτιού είναι -αν μη τι άλλο- προνοητικός και ενδιαφέρεται για την προστασία της οικίας του, συμπεριφορά που αν μη τι άλλο επιβραβεύεται από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *