Skip to content

Αυτοκινητοβιομηχανίες και ασφάλιση: Εν δυνάμει φλερτ

– Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορεί να μπουν στον πειρασμό να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Tesla αυξάνοντας τη συμμετοχή τους στον τομέα της ασφάλισης

Η πρόσφατα δημοσιευμένη κατάταξη της Insuramore για την παγκόσμια αγορά ασφάλισης αυτοκινήτων δείχνει ότι τα ακαθάριστα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα αυξήθηκαν σε περίπου 822,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2021 με την Progressive να ξεπερνά την State Farm και να γίνεται ο μεγαλύτερος όμιλος underwriting στον κόσμο σε αυτόν τον τομέα. Οι άλλες ομάδες στην πρώτη πεντάδα ήταν η Berkshire Hathaway Insurance (4η θέση) συν η PICC με έδρα την Κίνα και η Ping An (3η και 5η, αντίστοιχα).

Η κατάταξη δείχνει επίσης ότι πολλοί όμιλοι δυσκολεύτηκαν να επιτύχουν σημαντική αύξηση των ασφαλίστρων τους. Έκτοτε έχουν υποστεί επιδείνωση της κερδοφορίας τους στον απόηχο του πληθωρισμού αποζημιώσεων.

Βασικό ερώτημα για την παγκόσμια αγορά ασφάλισης αυτοκινήτων στο μέλλον θα είναι ο βαθμός στον οποίο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν να επιλέξουν να συμμετέχουν πιο ενεργά στον κλάδο. Μέχρι τώρα η προτίμηση των κατασκευαστών σε αυτόν τον τομέα ήταν γενικά να προτείνουν ασφάλιση από συμβατικές ασφαλιστικές εταιρείες αντί να αναλαμβάνουν οι ίδιοι τον κίνδυνο του underwriting.

Μια αξιοσημείωτη εξαίρεση είναι ο όμιλος VW, ο οποίος το 2013 κυκλοφόρησε τη Volkswagen Autoversicherung στη Γερμανία ως κοινοπραξία underwriting με την Allianz. Ωστόσο, ακόμη και μέχρι το 2021, το μερίδιό της στα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα στη γερμανική αγορά ασφάλισης αυτοκινήτων εξακολουθούσε να είναι μικρότερο από 1%, παρά το γεγονός ότι είχε πολύ υψηλότερο μερίδιο στις πωλήσεις οχημάτων. Παρόλα αυτά, υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για τη δραστηριότητα της Tesla, η οποία εισήγαγε το πρώτο επώνυμο ασφαλιστικό προϊόν της στις ΗΠΑ το 2019 και άρχισε να αναλαμβάνει κάλυψη σε επιλεγμένες πολιτείες μέσω της δικής της ασφαλιστικής επιχείρησης το 2022. 

Η διαδικασία αυτή διευκολύνεται τόσο από την ικανότητά της να συλλέγει δεδομένα οδήγησης σε πραγματικό χρόνο από τα οχήματά της, όσο και από το βαθμό στον οποίο μπορεί να ενσωματώσει την ασφάλεια αυτοκινήτου ως μέρος μιας συνδρομητικής υπηρεσίας για τους πελάτες της. Το πρώτο μπορεί να την βοηθήσει να αξιολογήσει τον κίνδυνο ατυχήματος με μεγαλύτερη ακρίβεια από τις συμβατικές ασφαλιστικές εταιρείες, παρέχοντας έτσι την ευκαιρία για δημιουργία καλύτερων αποτελεσμάτων underwriting, ενώ το δεύτερο θα πρέπει να επιφέρει χαμηλότερο ποσοστό τερματισμού συνεργασίας, το οποίο μειώνει την ανάγκη για δαπάνες μάρκετινγκ ειδικά για τις ασφάλειες.

Καθώς άλλες μάρκες αυτοκινήτων αυξάνουν τις πωλήσεις τους σε συνδεδεμένα οχήματα με παρόμοιες δυνατότητες, μπορεί επίσης να μπουν στον πειρασμό να ρίξουν μια νέα ματιά στις ευκαιρίες που παρέχονται στον κλάδο της ασφάλισης αυτοκινήτων, η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη συμμετοχή σε underwriting καθώς και σε μάρκετινγκ και διανομή. Πράγματι, είναι ευρέως γνωστό ότι τα ασφαλιστήρια συμβόλαια επώνυμων κατασκευαστών τείνουν να απολαμβάνουν μεγαλύτερη πίστη από τη μεριά των πελατών σε σχέση με το μέσο όρο για την ασφάλιση αυτοκινήτου γενικά, ανεξάρτητα από τον τρόπο με τον οποίο γίνεται αυτή η ανάληψη.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *