Skip to content

Γέφυρα Βαλτιμόρης: Η μεγαλύτερη απαίτηση ναυτασφάλισης στην ιστορία

Βαλτιμόρη:  Οι ζημίες θα ξεπεράσουν αυτές του  Costa Concordia, αλλά με μικρό αντίκτυπο στους αντασφαλιστές

‘Ελενα Ερμείδου

Στο μέτρημα των ζημιών από την κατάρρευση της γέφυρας την περασμένη εβδομάδα, οι αναλυτές της Fitch, έχοντας συγκεντρώσει όλα τα δεδομένα δηλώνουν ξεκάθαρα ότι το καταστροφικό αυτό συμβάν θα έχει περιορισμένο αντίκτυπο στα κέρδη των αντασφαλιστών και είναι απίθανο να επιδράσει αρνητικά στην αξιολόγηση τους.

Επί της παρoύσης, οι εκτιμήσεις για τις συνολικές ασφαλισμένες ζημιές της γέφυρας της Βαλτιμόρης κυμαίνονται, μεταξύ 2 δισεκατομμυρίων και 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με τους αντασφαλιστές που συμμετέχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα του International Group of Protection and Indemnity (P&I) Clubs να αναμένεται να υποστούν τις περισσότερες ζημίες.

Πάνω από 80 αντασφαλιστές στο P&I

Συλλογικά, οι απώλειες P&I αναμένεται να είναι σοβαρές αλλά χωρίς σημαντικό αντίκτυπο στην κερδοφορία των αντασφαλιστών. Τα συνδικάτα P&I μοιράζονται κάλυψη 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ανάμεσα σε πάνω από 80 αντασφαλιστές, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 20 από τους κορυφαίους 25 της αγοράς.

Διευθυντής  του Club η AXA XL

Η πολιτική αυτής της αντασφάλισης διευθύνεται από την AXA XL, με τη συμμετοχή άλλων μεγάλων, παγκόσμιων παικτών όπως η Munich Re, η Swiss Re, η SCOR, η Hannover Re και η εξειδικευμένη αγορά ασφαλίσεων και αντασφάλισης Lloyd’s.

Το συνδικάτο του αντασφαλιστικού προγράμματος οδηγεί σε περιορισμένη συμμετοχή στις μικτές ζημίες για μεμονωμένους αντασφαλιστές. Ομοίως, η ασφαλιστική κάλυψη στη γέφυρα θεωρείται ότι είναι βαριά αντασφαλισμένη και οι ζημίες πιθανότατα θα υπόκεινται σε καθεστώς αντικατάστασης των από αρμόδια μέρη», υπογραμμίζει η Fitch.

Η γέφυρα κατέρρευσε αφού χτυπήθηκε από πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τις πρώτες πρωινές ώρες της περασμένης Τρίτης, στοιχίζοντας έξι ζωές και κλείνοντας το λιμάνι της Βαλτιμόρης στα πλοία. 

O τελικός λογαριασμός αργεί ακόμα 

Η Fitch αναφέρει πως το τελικό κόστος των ασφαλισμένων ζημιών παραμένει ασαφής και θα εξαρτηθεί από το ποια θα είναι η χρονική διάρκεια που το λιμάνι θα παραμείνει κλειστό και επίσης από τη φύση της κάλυψης διακοπής εργασιών.

«Η διακοπή εισόδου και εξόδου των πλοίων στο λιμάνι θα συνεχιστεί για όσο χρόνο απαιτείται, προκειμένου να απομακρυνθούν τα συντρίμμια της γέφυρας. Επίσης και  για όσο χρόνο χρειαστεί για να κατασκευαστεί μια νέα γέφυρα», προειδοποιεί η Fitch.

Εξηγεί μάλιστα ότι μπορεί κάλλιστα να γίνει το μεγαλύτερο παράδειγμα απόφραξης λιμένων που έχουν δει ποτέ οι ασφαλιστές τον τελευταίο καιρό.

Η μεγαλύτερη απαίτηση ναυτασφάλισης

Μια συνολική ασφαλισμένη ζημιά μεταξύ 2 και 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα καθιστούσε αυτό το γεγονός τη μεγαλύτερη απαίτηση ναυτασφάλισης ποτέ, ξεπερνώντας το περίπου 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια ζημιών από την ανατροπή του Costa Concordia το 2012.

Ελπίδες για άνοιγμα προσωρινού διαύλου 

Καθώς συνεχίζονται οι προσπάθειες για την απομάκρυνση των συντριμμιών από το νερό, αξιωματούχοι στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι πρόκειται να ανοίξει μια προσωρινή εναλλακτική διαδρομή για τα πλοία σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η διακοπή εργασιών και ο αντίκτυπος στις αλυσίδες εφοδιασμού.

Αλλαγές στην αγορά ναυτασφαλίσεων

Το περιστατικό θα επηρεάσει τη θαλάσσια ευθύνη και τις επιχειρηματικές γραμμές κύτους, ιδιοκτησίας, φορτίου και διακοπής επιχειρήσεων, προσθέτει ο οίκος αξιολόγησης. 

Μακροπρόθεσμα, απρόβλεπτα γεγονότα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, που προέρχονται από φυσικές ή ανθρωπογενείς πράξεις, επηρεάζουν την όρεξη για ανάληψη κινδύνων και τις προθέσεις των ασφαλιστών να παράσχουν ικανότητα ανάληψης κινδύνων. Οι συνθήκες αυτές δημιουργούν ανοδικές τάσεις στις τιμές στα αντασφάλιστρα και περιβάλλον ακαμψίας στην αγορά ναυτασφάλισης, καταλήγει η Fitch.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *