Skip to content

Γιατί το ασφαλιστήριο πρέπει να παραδίδεται στο χέρι

Γιατί το ασφαλιστήριο συμβόλαιο πρέπει να παραδίδεται από τον διαμεσολαβητή στα χέρια του πελάτη και να μην του αποστέλλεται ηλεκτρονικά – Οι κίνδυνοι της ψηφιοποίησης

Είναι γνωστό ότι η παράδοση ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία, είναι η στιγμή που ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, μέσω του συμβολαίου στο οποίο έχει αποτυπώσει τις καλύψεις του πελάτη του, επικυρώνει με κάθε λεπτομέρεια τον τρόπο λειτουργίας της ασφαλιστικής κάλυψης.

Κάθε ασφαλιστήριο συμβόλαιο, πέρα από τον πίνακα στοιχείων και καλύψεων, περιγράφει αναλυτικά τις παροχές και τα όρια για τον πελάτη. Δηλαδή περιλαμβάνει όρους οι οποίοι περιορίζουν την ασφαλιστική κάλυψη για αυτό και έχει πολύ μεγάλη σημασία να γνωρίζει την ύπαρξή τους αλλά και να τους κατανοεί πλήρως ο πελάτης. Αναμονές, απαλλαγές, γενικές και ειδικές εξαιρέσεις είναι τα στοιχεία που αν τα κατανοήσει ο ασφαλισμένος, δεν θα υπάρξει ποτέ δυσαρέσκειά του στη λειτουργία της ασφαλιστικής σύμβασης.

Παραδοσιακά, η διαδικασία αυτή ταυτιζόταν με το αντίστοιχο ραντεβού παράδοσης συμβολαίου. Σε αυτό, ο πελάτης παρελάμβανε το συμβόλαιο στα χέρια του σε έντυπη μορφή και υπέγραφε τη σχετική απόδειξη παραλαβής – η οποία, σημειώστε, απεδείκνυε και τυπικά ότι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής έκανε το χρέος του. Φυσικά, μπορεί να υπήρχαν στην αγορά φαινόμενα μη σωστής υλοποίησης του ραντεβού παράδοσης, αλλά πάντα το ζητούμενο ήταν αυτά να ελαχιστοποιούνται κι ένα τόσο κρίσιμο ραντεβού να υλοποιείται με τη σωστή διαδικασία.

Γιατί εκτός των άλλων, αποτελούσε και μια επιπλέον ευκαιρία να επαναληφθούν στον πελάτη τα κύρια σημεία των παροχών αλλά και των περιορισμών της σύμβασής του.

Η εκτεταμένη ψηφιοποίηση εργασιών που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα η “βίαιη” προσαρμογή στις εξ αποστάσεως συναλλαγές, λόγω της υγειονομική κρίσης Covid, οδήγησε πολλές εταιρείες στην ηλεκτρονική αποστολή συμβολαίων, η οποία μπορεί εύκολα να παρασύρει τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή σε μη ορθές διαδικασίες παράδοσής τους:

Είτε η απευθείας αποστολή του συμβολαίου ταυτόχρονα στον πελάτη και στο διαμεσολαβητή, είτε η προτροπή προς τον πελάτη μέσα από την ηλεκτρονική διαδικασία να το κατεβάσει μόνος του, είτε άλλες εφαρμογές και διαδικασίες που στήθηκαν γρήγορα, όλα βοηθούν τον εφησυχασμό των δύο μερών, ή μπορούν να γίνουν παγίδα, για να μην υλοποιηθεί το ραντεβού παράδοσης και να μην γίνει με σαφήνεια η εκ νέου επεξήγηση κρίσιμων όρων που αφορούν την ασφαλιστική σύμβαση.

Είναι σημαντικό λοιπόν, τόσο οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές να εφαρμόσουν διαδικασίες που θα βοηθούν στη σωστή παράδοση συμβολαίου, όσο και οι ασφαλιστικές εταιρείες να επανασχεδιάσουν, όπου είναι αναγκαίο, διαδικασίες και εφαρμογές που να προτρέπουν και να διευκολύνουν και τον διαμεσολαβητή, αλλά ακόμη και τον πελάτη, να πραγματοποιηθεί το ραντεβού παράδοσης. Από μόνοι τους πολλοί πελάτες δεν καταλαβαίνουν την αξία αυτού του ραντεβού για αυτό και οι διαδικασίες πρέπει να τους ωθούν να το υλοποιούν.

Από τον Βετεράνο

2 Comments

  1. Avatar

    επί τέλους μία ορθότατη άποψη !
    και εμείς , ως διαμεσολαβητές , είμαστε άνθρωποι , κοιτάμε την ευκολία μας ως άνθρωποι με αδυναμίες και ενδεχομένως υποκύπτουμε στην δήθεν “εξυπηρέτηση” της τεχνολογίας .
    Αλλά , άλλο εξυπηρέτηση-διευκόλυνση και άλλο αποφυγή !
    Διότι , τελικά , είναι αποφυγή βασικής και ουσιοδέστατης ευθύνης , η πλήρης ενημέρωση του πελάτη και αυτό που τελικά μας καθιστά άκρως ανταγωνιστικούς ΄έναντι όλων των άλλων δικτύων διανομής !
    Προσοχή λοιπόν , μην πέσουμε στην “τρύπα’ !!!
    Και ως επίλογο ! ας πούμε και την ουσία ! ο νόμος που είναι ; ποιά η εφαρμογή του ; γιατί ο νόμος ορίζει τα πάντα όσον αφορά όλες αυτές τις διαδικασίες ! αλλά αυτό που συζητάμε τελικά είναι ότι δεν υπάρχει εφαρμογή του ( συνεπώς εδώ έχουμε να κάνουμε με πέραν του νόμου πρακτικές που εφαρμόζονται ! )
    Εδώ είναι θέμα για τα σωματεία μας , τι διεκδικούν ; είναι αυτό πρωτοπόρο σύνθημα τους και διεκδίκηση ;
    δεν ξέρω !
    ρωτάω !
    και αν είναι , ας δούμε τα αποτελέσματα και τι ευθύνεται για την έλλειψη του ; ( αποτελέσματος )

  2. Avatar

    καλησπέρα σας

    θα ήθελα να μου δώσετε κάποια αιτιολογία , για τον λόγο που δεν δημοσιεύσατε το σχόλιο που έκανα στο εν λόγω άρθρο σας προ εξαώρου περίπου στις 12,00 μ .
    15/2/22 17,45 μμ

    με εκτίμηση
    Θωμάς Μάλλιαρης


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *