Skip to content

Εύρημα – σοκ στις ΗΠΑ: Οι θάνατοι πεζών αναμένεται να φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 40 ετών

Είκοσι άνθρωποι την ημέρα χτυπήθηκαν και σκοτώθηκαν από οδηγούς στις ΗΠΑ πέρυσι, σύμφωνα με ανάλυση της Ένωσης Κυβερνητών για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων (GHSA).

του Χρήστου Γαβαλά

Χρησιμοποιώντας τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα δεδομένα για την πρόβλεψη του αριθμού των θανάτων πεζών σε κάθε πολιτεία και σε εθνικό αμερικανικό επίπεδο, η GHSA αναμένει ότι συνολικά 7.485 πεζοί σκοτώθηκαν από οχήματα το 2021, μια αύξηση 11,5%. 

Αυτός θα είναι ο μεγαλύτερος αριθμός θανάτων πεζών εδώ και τέσσερις δεκαετίες, ανέφερε η μη κερδοσκοπική Ένωση. 

Πάνω από 6.700 πεζοί είχαν σκοτωθεί το 2020.

Σε εθνικό αμερικανικό επίπεδο, σημειώθηκαν 2,32 θάνατοι πεζών ανά δισεκατομμύριο μιλίων που διένυσαν τα οχήματα το 2021, που είναι παρόμοιο με τον μέσο όρο του 2020 αλλά πολύ πάνω από τον μέσο όρο πριν από την πανδημία, που είχε ανέλθει στους 1,9.

Η έκθεση από το GHSA, «Θάνατοι πεζών από τροχαία ανά πολιτεία: 2021 προκαταρκτικά στοιχεία», ακολουθεί μια άλλη πρόσφατη προκαταρκτική ανάλυση από την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) σύμφωνα με την οποία οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 10,5% το 2021 σε 42.915. 

Το σύνολο είναι το υψηλότερο από το 2005 και η ετήσια αύξηση είναι η μεγαλύτερη από τότε που η Υπηρεσία ξεκίνησε το σύστημα παρακολούθησης το 1975.

Όπως και στα αυτοκινητιστικά ατυχήματα, η ταχύτητα έπαιξε σημαντικό ρόλο στους θανάτους πεζών. 

Η GHSA ανέφερε ότι το ποσοστό των ατυχημάτων πεζών που σχετίζονται με υπερβολική ταχύτητα και αφορούν παιδιά ηλικίας 15 ετών και κάτω, υπερδιπλασιάστηκε τα τελευταία τρία χρόνια. 

Πολλαπλασιάστηκαν επίσης τα φαινόμενα οδήγησης με αποσπασμένη προσοχή, καθώς και άλλες επικίνδυνες συμπεριφορές οδήγησης.

«Αυτό είναι αποκαρδιωτικό και απαράδεκτο. Η πανδημία έχει προκαλέσει τόσους θανάτους και ζημιές, είναι απογοητευτικό να βλέπουμε ακόμη περισσότερες ζωές να χάνονται άσκοπα λόγω επικίνδυνης οδήγησης», δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της GHSA, Τζόναθαν Άντκινς. 

«Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις βαθύτερες αιτίες της κρίσης ασφάλειας των πεζών – υπερβολική ταχύτητα και άλλες επικίνδυνες συμπεριφορές οδήγησης, ανεπαρκείς υποδομές και δρόμους σχεδιασμένους έτσι ώστε το όχημα να αναπτύξει ταχύτητα αντί για να προωθούν την ασφάλεια – για να αντιστρέψουμε αυτή την τάση και να διασφαλίσουμε ότι οι άνθρωποι θα μπορούν να περπατήσουν με ασφάλεια».

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *