Skip to content

Ηλεκτροκίνηση: Υπερ-επείγουσα η ανάγκη για χιλιάδες σημεία φόρτισης

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλεί όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να αυξήσουν επειγόντως τις επενδύσεις για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων14.000 δημόσια σημεία φόρτισης θα πρέπει να εγκαθίστανται εβδομαδιαίως για να επιτευχθούν οι στόχοι

Η αυτοκινητοβιομηχανία ήδη τροφοδοτεί την αγορά με εκατοντάδες μοντέλα οχημάτων χαμηλής και μηδενικής εκπομπής αεριών, αλλά ανησυχεί σοβαρά για την αργή υλοποίηση των υποδομών φόρτισης και τροφοδότησης καυσίμων. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων αυξήθηκαν 10 φορές πάνω τα τελευταία πέντε χρόνια φτάνοντας τις 1,7 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι (ή το 18% του συνόλου της αγοράς). Όμως ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης στην ΕΕ αυξήθηκε 2,5 φορές κατά την ίδια περίοδο.

Σύμφωνα με ανάλυση της McKinsey, για να επιτευχθεί ο στόχος της ΕΕ μείωσης στο μισό των εκπομπών CO2 από τα επιβατηγά ΙΧ μέχρι το 2030, χρειάζονται 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη! Αυτό το νούμερο είναι σχεδόν διπλάσιο από εκείνο που προωθεί αυτή τη στιγμή η ΕΕ στον υπό διαπραγμάτευση Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR).

Για να έχουν δημιουργηθεί 6,8 εκ. δημόσια σημεία φόρτισης έως το 2030, πρέπει να φτιάχνονται περί τα 14.000 την…εβδομάδα. Σήμερα οι νέες εγκαταστάσεις την εβδομάδα υπολογίζονται σε λιγότερες από 2000.

«Η μετάβαση στις μηδενικές εκπομπές είναι αγώνας μακράς πνοής» δήλωσε ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου της BMW, Oliver Zipse. «Η μεγαλύτερη πρόκληση τώρα είναι να πειστούν όλα τα κράτη μέλη να προχωρήσουν με πιο γοργούς ρυθμούς την εγκατάσταση των απαιτούμενων υποδομών.”

Το κόστος των συγκεκριμένων υποδομών είναι συγκριτικά ελάχιστο ενώ τα οφέλη που προσφέρει στο περιβάλλον είναι τεράστια. Σχετικές έρευνες έχουν υπολογίσει το ετήσιο κόστος για τις δημόσιες υποδομές φόρτισης στα 8 δισ. ευρώ – περίπου το 16% των επενδύσεων για το G5 και τα δίκτυα διαδικτύου υψηλής ταχύτητας.

Πάντως οι τοποθεσίες, ο χώρος και τα επίπεδα ισχύος που απαιτούνται για την υποδομή βαρέων οχημάτων διαφέρουν σημαντικά από εκείνα των επιβατικών αυτοκινήτων. Τα φορτηγά θα χρειάζονται 279.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2030, εκ των οποίων το 84% θα είναι σε κόμβους στόλου. Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης θα είναι κυρίως δημόσια, σε αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας (36.000) και δημόσια σημεία φόρτισης κατά τη διάρκεια της νύχτας (9.000).

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *