Skip to content

ΗΠΑ – Μελέτη για τα τροχαία εν μέσω πανδημίας: Με λιγότερη κίνηση, οι οδηγοί πατούν… μοιραίο γκάζι

Μπορεί τα λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους να σημαίνουν περισσότερα θανατηφόρα τροχαία; 

Του Χρήστου Γαβαλά

Και όμως αυτό είναι το συμπέρασμα των ερευνητών του Πανεπιστημίου Ohio State, οι οποίοι πραγματοποίησαν λεπτομερή ανάλυση της κυκλοφορίας σε περιοχή της πολιτείας από την 1η Φεβρουαρίου έως την 8η Μαΐου του 2020. 

Αυτό που έδειξαν τα αποτελέσματα, ενώ ο συνολικός αριθμός των τροχαίων μειώθηκε μετά το lockdown, το ποσοστό αυτών των ατυχημάτων που κατέληξαν να είναι θανατηφόρα υπερδιπλασιάστηκε.

«Περισσότερα από τα ατυχήματα που συνέβησαν ήταν σοβαρά, όχι μόνο λόγω λιγότερης συμφόρησης, αλλά και λόγω οδηγών που ανέπτυσσαν ταχύτητα και οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών», δήλωσε ο Τζόναθαν Στάιλς, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και μεταδιδακτορικός ερευνητής γεωγραφίας στο Πανεπιστήμιο Ohio State.

Η οδήγηση κατά την πανδημία έφερε επίσης πολύ λιγότερες συγκρούσεις στο πίσω μέρος και περισσότερα ατυχήματα στα οποία εμπλέκεται μόνο ένα όχημα, σύμφωνα με τα ευρήματα.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο περιοδικό Transportation Research Record και θα εμφανιστεί σε ειδικό τεύχος για τον κορωνοϊό.

Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ένα ανησυχητικό γεγονός σχετικά με τον σχεδιασμό αστικών δρόμων, δήλωσε ο έτερος συγγραφέας της μελέτης Χάρβεϊ Μίλερ, καθηγητής γεωγραφίας στο Πανεπιστήμιο Ohio State. 

«Αυτό είναι περισσότερο απόδειξη ότι οι δρόμοι μας έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την ταχύτητα και όχι την ασφάλεια», δήλωσε ο Μίλερ, ο οποίος είναι επίσης διευθυντής του Κέντρου Αστικής και Περιφερειακής Ανάλυσης του Οχάιο. 

«Αυτό που εμποδίζει τα δυστυχήματα να είναι ακόμα πιο θανατηφόρα κατά τις κανονικές ώρες είναι ο μεγαλύτερος όγκος κίνησης και όταν η κυκλοφορία εξαφανιστεί, οι άνθρωποι επιταχύνουν, με αποτέλεσμα τα ατυχήματα έχουν πιο σοβαρές συνέπειες».

Οι ερευνητές συγκέντρωσαν δεδομένα σχετικά με τα τροχαία και τον όγκο κυκλοφορίας για την κομητεία Franklin από το Τμήμα Δημόσιας Ασφάλειας του Οχάιο. 

Χρησιμοποίησαν πληροφορίες από την INRIX, μια ιδιωτική εταιρεία δεδομένων μεταφορών, που κατέγραφαν ταχύτητες σε πραγματικό χρόνο σε διάφορα τμήματα μεγάλων δρόμων και αυτοκινητοδρόμων της περιφέρειας. 

Τα lockdown υιοθετήθηκαν ως πολιτική στο Οχάιο στις 15 Μαρτίου 2020 και συνεχίστηκαν μέχρι το τέλος της μελέτης στις 8 Μαΐου.

Παρά το λιγότερο ποσοστό οδήγησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας του 2020, οι θάνατοι από τροχαία ήταν οι υψηλότεροι εδώ και 13 χρόνια.

Τα καλά νέα είναι ότι τα δυστυχήματα ήταν πολύ λιγότερο συχνά στην κομητεία Φράνκλιν κατά την περίοδο τον lockdown με μέσο όρο μόνο 24,4 την ημέρα σε σύγκριση με 75,8 το προηγούμενο έτος. Οι συγκρούσεις ήταν επίσης λιγότερο διαδεδομένες κατά τις πρωινές και απογευματινές ώρες αιχμής, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.

Χαρακτηριστικό της μείωσης των αυτοκινήτων στους δρόμους είναι και το γεγονός ότι μειώθηκαν τα τροχαία στα οποία εμπλέκονταν άνω του ενός οχήματα, με τις συγκρούσεις από πίσω να αντιπροσωπεύουν μόνο το 19% των ατυχημάτων στο lockdown, έναντι 35,5% πέρυσι, ενώ το ποσοστό των ατυχημάτων με ένα όχημα σχεδόν διπλασιάστηκε, από 12,9% σε 25,3%.

«Οι συγκρούσεις από πίσω τείνουν να συμβαίνουν όταν υπάρχει πολλή κίνηση στους δρόμους και αυτό είναι ένα πράγμα που δεν είχαμε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου του κορωνοϊού», δήλωσε ο Στάιλς.

«Ωστόσο καταγράφηκε πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα. Τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκεται ένα όχημα είναι κάτι που είναι πιο πιθανό να δείτε όταν ένας οδηγός τρέχει με μεγάλη ταχύτητα και χάνει τον έλεγχο».

Αντίστροφη η τάση στην Ελλάδα – Μείωση θανατηφόρων τροχαίων το 2020 

Μπορεί στην Αμερική και ειδικότερα στο Οχάιο κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να σημειώθηκε αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων, παρά την μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων, ωστόσο στην Ελλάδα η εξέλιξη ήταν αντίστροφη. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η αρμόδια επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το 2020 έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της από τροχαία ατυχήματα 18.800 άτομα, αριθμός μειωμένος κατά 17% σε σχέση με το 2019, όταν δεν υπήρχε κορωνοϊός. 

Αλλά και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Επίτροπος Μεταφορών κ. Αντίνα Βαλεάν σχολιάζοντας το θέμα δήλωσε πως «σημειώθηκαν σχεδόν 4.000 λιγότεροι θάνατοι στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2020 σε σύγκριση με το 2019 και οι δρόμοι της γηραιάς ηπείρου εξακολουθούν να είναι οι ασφαλέστεροι δρόμοι στον κόσμο».

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *