Skip to content

Η ασφάλιση σε ένα φτωχό, καχύποπτο, (αλλά και) απαιτητικό κόσμο

Δέκα άρθρα για τον ασφαλιστικό κλάδο του (όχι τόσο μακρινού) μέλλοντος, με την ευγενική χορηγία της Ευρωπαϊκής Πίστης.

Οι συνεργασίες, οι εξαγορές και η, από κοινού με άλλες βιομηχανίες, δημιουργία τεχνολογίας, προϊόντων και υπηρεσιών, είναι η στρατηγική που θα βοηθήσει τους ασφαλιστές να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν. 

Σε έναν αβέβαιο κόσμο, στον οποίο η εμπιστοσύνη στις επιχειρήσεις και τις κυβερνήσεις μειώνεται, η εμπιστοσύνη στους χρηματο-οικονομικούς οργανισμούς έχει φτάσει στα χαμηλότερα όλων των εποχών. Η εμπιστοσύνη είναι θεμελιώδης για την ασφάλιση και οι ασφαλιστές θα χρειαστούν γενναίες και στοχοθετημένες ηγεσίες και μια καθαρή στρατηγική για να αντιμετωπίσουν αυτή την πρόκληση.

Σε συνδυασμό με την έλλειψη πρόσβασης και τη φτωχή οικονομική εκπαίδευση, η έλλειψη εμπιστοσύνης δημιουργεί τα μεγαλύτερα κενά προστασίας και τις υψηλότερες οικονομικές απώλειες. Περίπου από το 2000 έως σήμερα, το παγκόσμιο κενό προστασίας έχει διευρυνθεί κατακόρυφα σε όλους τους τομείς, αγγίζοντας σε χρηματική αξία το 1,4 τρισ. δολάρια το 2020. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι αυτό το κενό θα φτάσει το, 1,86 τρισ. δολάρια μέχρι το 2025. Η περιοχή Ασίας – Ειρηνικού αντιστοιχεί σε σχεδόν το μισό όλου του ανασφάλιστου κινδύνου. 

Η ανισότητα του πλούτου, που διευρύνθηκε περαιτέρω από την πανδημία και την κρίση του εισβολής στην Ουκρανία, καθώς και η συνεχιζόμενη συρρίκνωση της μεσαίας τάξης, είναι κάποιοι από τους παράγοντες που έχουν συμβάλει στο αυξανόμενο κενό ασφαλιστικής προστασίας. 

Οι ασφαλιστές αντιμετωπίζουν την κατάσταση δημιουργώντας οικονομικότερα και πιο προσιτά προϊόντα, όπως τις μικρο-ασφαλίσεις, και διανέμοντάς τα πιο αποτελεσματικά ώστε να φτάσουν σε περισσότερους υποψήφιους πελάτες. Σε κάποιες χώρες σχηματίζονται επίσης συνέργειες δημόσιου-ιδιωτικού τομέα ώστε να αντιμετωπιστούν ασυμμετρίες, να δημιουργηθούν λύσεις για μελλοντικούς κλιματικούς ή σε σχέση με πανδημίες κινδύνους και να βελτιωθεί η πρόσβαση σε προσιτή οικονομικά υγειονομική περίθαλψη.

Ταχύτατα εξελισσόμενες ανάγκες και προτιμήσεις των πελατών

Από την άλλη οι πολίτες σήμερα δεν ψάχνουν απλά για οικονομική προστασία. Θέλουν προσωποποιημένες λύσεις, είτε αγοράζουν αυτοκίνητο, είτε κάνουν σχέδια για τη σύνταξη τους, είτε ξεκινούν επιχείρηση. Προσδοκούν από τους ασφαλιστές να υπερβούν την απλή ανάληψη κινδύνου και να προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις που θα καλύπτουν και την πρόβλεψη και την αποτροπή του! Επίσης, αναμένουν αυτές οι υπηρεσίες να παρέχονται και ψηφιακά!

Προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, οι ασφαλιστές πρέπει να φανταστούν νέους τρόπους προσφοράς των υπηρεσιών τους και να συνάψουν καινοτόμες συνεργασίες. 

Αυτή η προσέγγιση ήδη υλοποιείται στη περίπτωση της “ενσωματωμένης ασφάλισης”, δηλαδή της ασφάλισης που ενσωματώνεται στην αγορά μιας υπηρεσίας ή ενός προϊόντος – για παράδειγμα ποδήλατο μαζί με ασφάλιση ποδηλάτου, εισιτήρια μαζί με ασφάλιση ταξιδίου κ.ο.κ.

Όσο περνά ο καιρός εκτιμάται ότι οι πάροχοι θα στρέφονται όλο και περισσότερο σε μη παραδοσιακά μοντέλα διανομής και σε εντελώς ψηφιακές προσφορές ασφάλισης. Η ανταπόκριση μέχρι στιγμής από τους πελάτες είναι τέτοια που αναμένεται σημαντικό ποσοστό εσόδων από τέτοιου είδους υπηρεσίες.

Σύγκλιση, συνεργασία και ανταγωνισμός

Μία ψηφιακή και πλούσια σε δεδομένα οικονομία επιτρέπει στους οργανισμούς να μοιράζονται και να συνεργάζονται εντός και κατά μήκος των βιομηχανικών ορίων με νέους τρόπους και να δημιουργούν νέες προτάσεις με αξία για τους πελάτες. Πολλές επενδύσεις τελευταία συγκλίνουν γύρω από ψηφιακές πλατφόρμες όπως τα οικοσυστήματα.

Μια έρευνα της PwC με επαγγελματίες οικονομικών υπηρεσιών, ενίσχυσε την πεποίθηση ότι οι συνεργασίες, οι εξαγορές και η από κοινού δημιουργία τεχνολογίας, προϊόντων και υπηρεσιών, με στόχο την προώθηση μιας επιτυχημένης επιχείρησης-πλατφόρμας, θα οδηγήσουν σε σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τους ασφαλιστές. Για να συνδεθούν με τους πελάτες με τρόπο που να τους αφορά, οι ασφαλιστές πρέπει να επανεξετάσουν τις συνεργασίες τους ώστε να ξεπεράσουν τα παραδοσιακά και ανταγωνιστικά όρια και να εμπλακούν σε οικοσυστήματα στα οποία η ασφάλιση είναι μόνο ένα μέρος της αλυσίδας αξίας των πελατών. 

Τα επιτυχημένα επιχειρηματικά μοντέλα θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη συνεργασία με παραδοσιακούς ανταγωνιστές, με αναδυόμενες insurtechs, μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και προσκείμενες βιομηχανίες όπως οι κατασκευές, το εμπόριο και η περίθαλψη. 

Υπάρχει επίσης μια προσδοκία ότι οι ασφαλιστές θα πρέπει να παίξουν ένα μεγαλύτερο ρόλο στη διόρθωση των αστοχιών των κυβερνήσεων στην κλιματική αλλαγή, την φροντίδα των ηλικιωμένων και την υγειονομική περίθαλψη. Η συνεργασία θα είναι εξαιρετικά σημαντική για τη βιομηχανία καθώς θα προσπαθεί να λύσει μεγαλύτερους συστημικούς κινδύνους μέσω συνεργειών δημοσίου-ιδιωτικού και να οικοδομήσει λύσεις κλαδικού επιπέδου. 

Αυτή η συνεργασία δεν σημαίνει ότι θα μειωθεί ο ανταγωνισμός. Όπως αποδεικνύεται από επενδύσεις άνω των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων από ταμεία επιχειρηματικού κεφαλαίου σε insurtechs το 2021, νεοεισερχόμενοι προσπαθούν συνεχώς να διαταράξουν τον κλάδο. Για να τους κρατήσουν μακριά, οι κατεστημένοι φορείς εκμεταλλεύονται το πλεονέκτημα κλίμακας και τη δύναμη των ισολογισμών τους, ενώ συνάπτουν και οι ίδιοι συνεργασίες με insurtechs για να επανεφεύρουν τον εαυτό τους. Το αναδυόμενο οικοσύστημα των κατεστημένων φορέων, insurtechs και των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας είναι μια ενθαρρυντική και απαραίτητη ώθηση για τη βιομηχανία.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *