Skip to content

Η είδηση για το εμβόλιο της Pfizer κατά του Covid-19 φέρνει χαρά και στις ασφαλιστικές

Η είδηση για το εμβόλιο της Pfizer κατά Covid-19 ήρθε σε μία στιγμή που οι ασφαλιστικές πιέζονται διεθνώς

Η καλύτερη είδηση του 2020 φέρνει χαρά και για τις ασφαλιστικές

Του Νίκου Σακελλαρίου

Η ανακοίνωση της Pfizer για το εμβόλιό της (το οποίο έχει ποσοστό επιτυχίας 90%) αποτελεί ίσως την καλύτερη είδηση για το 2020 και ίσως και για την ασφαλιστική βιομηχανία που έβλεπε “εφιάλτες” με την επέλαση του κορωνοϊού.

Κατ’ αρχή για τον κλάδο υγείας διεθνώς, η ενδεχόμενη επιτυχία του εμβολιασμού θα σημάνει εκτόνωση των πιέσεων που δέχονταν οι ασφαλιστικές σε ό,τι αφορά να προσφέρουν καλύτερη περίθαλψη στους ασφαλισμένους τους. Τα κράτη (και το ελληνικό) πίεζαν τις ιδιωτικές κλινικές να δώσουν περισσότερες κλίνες ΜΕΘ, αλλά και απλές προς τις κοινωνικές ανάγκες περίθαλψης που είχαν διογκωθεί. Μάλιστα, στην Ελλάδα, οι προσφορές χρημάτων του Κράτους προς τις ιδιωτικές κλινικές για να δεσμεύσουν κλίνες σε περίπτωση που η πανδημία “φρακάρει” τα δημόσια νοσοκομεία, ήταν διπλάσιες από τα λεφτά που είχαν συμφωνήσει το προηγούμενο διάστημα οι ασφαλιστικές στις διμερείς τους συμφωνίες.

Η μεγάλη πίεση των κλινικών προς τις ασφαλιστικές και η αντίπραξη του κράτους

Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην αρχή του lockdown, οι ασφαλιστικές στην Ελλάδα τον προηγούμενο μήνα βρέθηκαν μπροστά σε μεγάλη πίεση από τις ιδιωτικές κλινικές, οι οποίες ήθελαν να αναθεωρήσουν τις παλαιές συμβάσεις και ζητούσαν διπλάσια χρήματα και νέες συμφωνίες με τις ασφαλιστικές. Σύμφωνα με πληροφορίες από την ασφαλιστική αγορά, το κόστος αποζημιώσεων εξαιτίας των πιέσεων αυτών είχε αυξηθεί κατά 15% τουλάχιστον στις μεγάλες κλινικές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Εάν έρθει το εμβόλιο της Pfizer μέσα στο α’ τρίμηνο 2021, πέρα από την υγειονομική αποσυμφόρηση και βελτίωση των κοινωνικών συνθηκών (θα σταματήσουν και τα lockdowns) θα επιφέρει και ορθολογικότερη κατανομή του κόστους νοσηλείας στις ιδιωτικές κλινικές και θα ομαλοποιήσει γενικότερα τον κλάδο υγείας.

Το lockdown δημιουργεί νέα προβλήματα στις εισπράξεις των ασφαλιστικών

Μπορεί θεωρητικά, οι ασφαλιστικές να έχουν συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών, αλλά από τον Οκτώβριο διαφαίνεται η αδυναμία των ασφαλισμένων στον κλάδο αυτοκινήτου να πληρώσουν άμεσα τα συμβόλαιά τους. Σύμφωνα με πληροφορίες από πολλές εταιρείες, γίνεται τεράστια προσπάθεια από τα call centers για να υπενθυμίσουν στους ασφαλισμένους τις υποχρεώσεις τους. Ορισμένες εταιρείες προσέλαβαν και νέους εισπράκτορες (όπως γίνονταν στο παρελθόν) προκειμένου να καταφέρουν να εισπράττουν τα ασφάλιστρα από τους πελάτες τους. Το ίδιο συμβαίνει και με τους διαμεσολαβητές, οι οποίοι ουσιαστικά βρίσκονται και πάλι στην ίδια κατάσταση που ήταν στο πρώτο lockdown, ειδικά στον κλάδο αυτοκινήτου.

Βέβαια, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε ότι το πρώτο lockdown έφερε μείωση του δείκτη ζημιών σε όλες τις ασφαλιστικές που είχαν κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου και έτσι, πιθανολογείται θα κινηθούν οι δείκτες ζημιών (loss ratio) και στο 2ο lockdown.

Πάντως, στα επιτελεία των ασφαλιστικών εταιρειών επικρατεί έκρυθμη κατάσταση εξαιτίας της αδυναμίας έγκαιρης πληρωμής και ανανέωσης πολλών ασφαλιστηρίων συμβολαίων μετά τον Ιούνιο. Μεικτές εταιρείες κατάφεραν να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τον κλάδο αυτοκινήτου με αυξήσεις τιμολογίων στον κλάδο υγείας. Εταιρείες Γενικών Ασφαλίσεων – επίσης από τον Ιούνιο – μείωσαν τιμολόγια στον κλάδο ή αύξησαν προμήθειες σε διαμεσολαβητές προκειμένου να διατηρήσουν υψηλή εισπραξιμότητα.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *