Skip to content

Θεόδωρος Κοκκάλας: Με πειθαρχία στα κόστη και κατάλληλα προϊόντα θα αντιμετωπιστεί ο πληθωρισμός

Συνέντευξη στην Hantelsblatt, τη μεγαλύτερη καθημερινή οικονομική εφημερίδα της Γερμανίας, παραχώρησε ο Θεόδωρος (“Τεό” για τους Γερμανούς) Κοκκάλας, επικεφαλής της Ergo στη Γερμανία. Το άρθρο επαινεί την ηγεσία του Θεόδωρου Κοκκάλα και την πορεία της γερμανικής εταιρείας κατά τη δύσκολη περίοδο που προέκυψε, ταυτόχρονα σχεδόν με την ανάληψη της θέσης από τον πρώην CEO της Ergo στη χώρα μας. Θυμίζουμε ότι υπό την ηγεσία του Θεόδωρου Κοκκάλα η Ergo εξελίχθηκε δυναμικά στην Ελλάδα, με αποκορύφωμα την πετυχημένη συγχώνευση με την Αγροτική Ασφαλιστική, κίνησε που την έφερε στο top 5 της αγοράς. Από την τωρινή, κομβική για τη μητρική Munich Re, θέση του στη Γερμανία, ο έμπειρος CEO, καλείται μετά την πανδημία, να συνεχίσει να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις.

Διαβάστε τα σημαντικότερα αποσπάσματα από τη συνέντευξη του Θεόδωρου Κόκκαλα στην Hantelsblatt:

Τα πράγματα πάνε καλά για τη θυγατρική της μεγαλύτερης αντασφαλιστικής στον κόσμο, Munich Re. Η ασφαλιστική Ergo με έδρα το Ντίσελντορφ, δηλώνει έτοιμη να συνεχίσει την κερδοφόρα ανάπτυξη παρά τις προκλήσεις των καιρών. «Εργαστήκαμε σκληρά τα τελευταία χρόνια για να ξανακερδίσουμε μια ισχυρή θέση στην αγορά» λέει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Τεό Κοκκάλας, συμπληρώνοντας ότι η εταιρεία είναι τώρα σε μια καλή θέση, προκειμένου να συνεχίσει να είναι κερδοφόρα στο μέλλον. “

Μετά από ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο, η Ergo υπολογίζει έσοδα 800 εκατ. ευρώ για το 2022, αντί για τα προηγούμενα 600 εκατ. ευρώ. Με αυτό το νούμερο “διασώζει” και το στόχο κερδών της μητρικής Munich Re, τα αποτελέσματα της οποίας βαρύνονται από υψηλές απώλειες λόγω του τυφώνα «Ίαν».

Ο Θεόδωρος Κοκκάλας θέλει να έχει ρόλο σταθεροποιητή στον όμιλο της Munich Re. Οι αντασφαλιστές μπορούν να πετύχουν υψηλά περιθώρια σε χρονιές με χαμηλές αξιώσεις, ωστόσο σε περίπτωση φυσικών καταστροφών, σημειώνουν απώλειες άνω του μέσου όρου στα αποτελέσματα τους. Οι κύριοι ασφαλιστές συνήθως έχουν λιγότερες διακυμάνσεις. «Με υψηλή σταθερότητα και αυξανόμενη κερδοφορία θέλουμε να παίξουμε το ρόλο μας ώστε να διασφαλιστεί η σταθερότητα στον όμιλο» λέει ο ίδιος.

Ο 58χρονος CEO είναι πεπεισμένος ότι τα επόμενα τρία χρόνια θα πετύχει αντίστοιχα υψηλά κέρδη όπως και φέτος. Έστω κι αν οι καιροί είναι γεμάτοι προκλήσεις. Σύμφωνα με την στρατηγική του Ομίλου, η Ergo, όπως και η Munich Re πρέπει να πετύχουν απόδοση ιδίων κεφαλαίων 14% με 16% μέχρι το 2025. Το 2023 η Ergo πρέπει να συμβάλει 700 εκατ. ευρώ στα 4 δισ. ευρώ που είναι ο στόχος του Ομίλου.

Με εισόδημα από ασφάλιστρα 19,2 δισ. ευρώ το 2021, η Ergo είναι ένας από τους μεγαλύτερους γερμανικούς ασφαλιστικούς οργανισμούς μετά την Allianz, που είναι η πρώτη με διαφορά στον κλάδο. Η τελευταία μόνο στη Γερμανία, είχε πρόσφατα πωλήσεις 38,8 δισ. ευρώ και κέρδος σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ.

Η Ergo δεν ήταν πάντοτε τόσο ισχυρή όσο είναι σήμερα. Το 2016 θεωρούνταν υπό ανασύσταση και είχε απώλειες. Ιδιαίτερα στην ασφάλιση ζωής η εταιρεία δυσκολευόταν να εγκαθιδρύσει ένα λειτουργικό επιχειρηματικό μοντέλο κατά την περίοδο των χαμηλών επιτοκίων. Επιπλέον λειτουργούσε με παρωχημένα συστήματα ΙΤ.

Ο Markus Rieb, επικεφαλής του ομίλου της Ergo, έθεσε τότε ένα στρατηγικό πρόγραμμα για την ανασύσταση της εταιρείας. Όταν ο Τ. Κοκκάλας έγινε CEO της Ergo Γερμανίας τον Μάιο του 2020, το πρόγραμμα αυτό είχε ολοκληρωθεί. «Ήμουν προετοιμασμένος να βοηθήσω μια εταιρεία με καλή θέση στην αγορά σε ένα σταθερό περιβάλλον να πετύχει υψηλότερη ανάπτυξη και κερδοφορία» λέει.

Μετά ήρθε η πανδημία του κορωνοϊού, ο ρωσικός επιθετικός πόλεμος εναντίον της Ουκρανίας και οι σχετιζόμενες οικονομικές προκλήσεις. Σε αντίθεση με αυτό που αρχικά αναμενόταν, ο Κοκκάλας βρέθηκε να εργάζεται ως διαχειριστής της κρίσης: «Έπρεπε να αντιδράσουμε και να επανεκτιμήσουμε τα πλάνα μας ώστε μπορέσουμε να συνεχίσουμε την κερδοφόρα ανάπτυξη. Η ανθεκτικότητα που επιτεύχθηκε ήταν η μισή νίκη».

Ο Τεό Κοκκάλας είχε ήδη εμπειρία από δύσκολες καταστάσεις στο παρελθόν -για παράδειγμα στο τότε Gerling Group στην Ελλάδα και αργότερα σαν CEO της Ergo στην Ελλάδα. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι κάθε κρίση είναι διαφορετική: «Πάντα πρέπει να ξέρεις να εκτιμάς σωστά τις καταστάσεις». Ακόμη κι αν η τωρινή εκτόξευση τιμών δεν επιτρέπει καμία χαλάρωση, προσπαθεί να παραμένει αισιόδοξος: «Η εμπειρία από τη διεθνή μου καριέρα είναι ότι οι άνθρωποι μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν τον αυξημένο πληθωρισμό. Η πιο δύσκολη φάση είναι πάντα στην αρχή, όταν αυξάνεται ο πληθωρισμός”. Βεβαίως είναι αναπόφευκτο ότι θα αυξηθούν τα ασφάλιστρα στην περιούσια και τον κίνδυνο, λόγω διατήρησης του πληθωρισμού και το 2023.

«Ωστόσο δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την αύξηση των τιμών μόνο με την αύξηση των ασφαλίστρων» υπογραμμίζει. “Είναι σημαντικό να παρακολουθούμε στενά τη συμπεριφορά των καταναλωτών τους επόμενους μήνες και να αντιδρούμε άμεσα. Ήδη ακούμε από άλλους παρόχους ότι οι πελάτες γίνονται πιο προσεκτικοί και μειώνουν τις επιπλέον καλύψεις – για παράδειγμα στο αυτοκίνητο επιλέγουν τη μερική αντί για την ολική ασφάλιση» συμπληρώνει, τονίζοντας ότι οι εταιρείες προσπαθούν να «κάνουν τις τιμές πιο ευέλικτες, ή να προσφέρουν προϊόντα με λιγότερη κάλυψη».

Κατά τη γνώμη του οι νικητές της κρίσης θα είναι εταιρείες που προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες το γρηγορότερο, για παράδειγμα «με κατάλληλα προϊόντα και με πειθαρχία κόστους μέσω της ψηφιοποίησης και της αυτοματοποίησης». Ο όμιλος Ergo λοιπόν σκοπεύει να επενδύσει πάνω από 1 δισ. ευρώ ανάμεσα στο 2016 και το 2025 για να εκσυγχρονίσει επιπλέον διαδικασίες, πρότζεκτ, προϊόντα και πωλήσεις.

Πρώτα αποτελέσματα: Στην Ergo Γερμανίας 104 ρομπότ διεκπεραιώνουν τώρα περίπου 2,5 εκατομμύρια συναλλαγές το χρόνο. Επιπλέον ο ασφαλιστής χρησιμοποιεί 70 εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης. Μεταξύ άλλων το τηλεφωνικό chatbot διαχειρίζεται 5.500 κλήσεις την ημέρα, σχεδόν τις μισές εισερχόμενες κλήσεις. Ως αποτέλεσμα οι υπάλληλοι έχουν περισσότερο χρόνο για τις πιο περίπλοκες απαιτήσεις των πελατών.

“Οι πελάτες περιμένουν πιο απλά προϊόντα και διαδικασίες από τις ασφαλιστικές. Γι’ αυτό άλλωστε δεν είναι πλέον απαραίτητο να συγκρίνεσαι με άμεσους ανταγωνιστές, αλλά και με εταιρείες από άλλους κλάδους”, καταλήγει.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *