Skip to content

Μέχρι το 2030 το 80% των καταναλωτών θα είναι millennials – Εύκολη πρόβλεψη η πολυκαναλική πώληση

του Χρήστου Γαβαλά

Η ασφαλιστική αγορά οδεύει με ταχείς ρυθμούς προς την πολυκαναλικότητα δεδομένου ότι την επόμενη δεκαετία το 80% των καταναλωτών θα είναι millennials, ανέφερε μιλώντας στο Underwriter.gr ο γενικός διευθυντής του τμήματος Ελέγχου της KPMG, Φίλιππος Κάσσος αναλύοντας τα αποτελέσματα της ετήσιας έκθεσης που εκδίδει η εταιρεία.

«Την επόμενη δεκαετία αυτό το μέρος των καταναλωτών θα φθάσει στο 80%. Τη μεθεπόμενη δεκαετία θα έχουμε τους post millennials. Δεν θεωρεί κανείς ότι άνθρωποι γεννημένοι μετά το 2000 θα πηγαίνουν να βρίσκουν τον γνωστό ασφαλιστή για να καθίσουν να τους εξηγήσει και να έχουν το φυσικό interaction», εξήγησε.

Ο κ. Κάσσος χαρακτήρισε «εύκολη πρόβλεψη» το γεγονός ότι το μέλλον της ασφάλισης θα είναι πολυκαναλικό, κάνοντας αναφορά τόσο στην αύξηση των direct πωλήσεων, όσο και
στο αυξημένο ενδιαφέρον των εταιρειών να στήσουν τα δικά τους σάιτ ώστε να έρθουν ψηφιακά πιο κοντά στους ασφαλισμένους.

Παράλληλα, παρατήρησε ότι το μεγαλύτερο μέρος μιας εξαγοράς αφορά στο bancassurance συμβόλαιο, τη διάρκειά του, τι θα καλύπτει, επισημαίνοντας ότι οι επενδυτές προσφέρουν ένα μεγάλο τίμημα μιας αγοράς για αυτό το κανάλι πώλησης.

Ερωτηθείς για τους λόγους για τους οποίους χαρακτήρισε στην έκθεσή του ευκαιριακή την αύξηση της παραγωγής στην Ελλάδα κατά 9%, από τη στιγμή που αυτή στηρίχθηκε σε Unit
Linked και συνταξιοδοτικά προϊόντα, επιβεβαίωσε ότι αυτό που παρατηρήθηκε τα τελευταία δυο χρόνια είναι ότι ένα μεγάλο μέρος των αποτελεσμάτων των εταιρειών
προέρχονταν από τα επενδυτικά αποτελέσματα.

«Αυτό αφορά σε κάποιες ρευστοποιήσεις χαρτοφυλακίων και κυρίως ομολογιακών χαρτοφυλακίων με στόχο πολλαπλό. Ένας είναι η πραγματοποίηση κερδών που μέχρι το προηγούμενο διάστημα ήταν μη πραγματοποιημένα κέρδη και περιλαμβάνονταν στα ίδια κεφάλαια των εταιρειών αλλά οι εταιρείες τα διακρατούσαν με στόχο να δουν πως πάνε οι αγορές», επισήμανε.

Έκανε όμως λόγο και για μια εν δυνάμει ανακύκλωση αυτού του αποτελέσματος, εφόσον οι εταιρείες επανατοποθετήσουν τα χρήματα αυτά σε ίδια ή σε παρόμοιας φύσης προϊόντα,
πρόσθεσε ωστόσο ότι «υπάρχει και η κατάσταση της χρηστής διαχείρισης από ορισμένους ασφαλιστές που μπορούν μέσω της εναλλαγής των χαρτοφυλακίων να προσπαθήσουν να
αποκομίσει όφελος πέρα από τον ασφαλισμένο και η ίδια η εταιρεία μέσω του υπερκέρδους».

Μίλησε ειδικότερα για αυξημένες προτιμήσεις των ελληνικών ασφαλιστικών σε ομόλογα σε σχέση με τα μέσα επίπεδα της Ευρώπης, σε ποσοστό σχεδόν 68% – 70% προτίμησης σε ομολογιακό χαρτοφυλάκιο, σε σχέση με το 40% στον μέσο όρο της αγοράς.

Εντόπισε μάλιστα ως κυριότερους λόγους για αυτό την κρίση του χρηματιστηρίου πριν από μια 15ετία η οποία όπως είπε οδήγησε στο να χαθούν σημαντικά κεφάλαια, αλλά και το θέμα των ακινήτων, κάνοντας λόγο για «άλλη μια κρίση στην αγορά όπου οι παραδοσιακοί Έλληνες κυρίως και ξένοι ασφαλιστές είχαν σημαντικά χαρτοφυλάκια σε ακίνητα γιατί επένδυαν στη συνεχή άνοδο, ήρθε η κρίση, έριξε σημαντικά τις τιμές των ακινήτων οπότε όλα αυτά συνέβαλαν σε μια πολιτική ασφάλειας θα έλεγα».

Τι σημαίνει ασφάλεια στις επενδύσεις; «Κυρίως σε ομόλογα και ομόλογα χαμηλού ρίσκου ή χαμηλού εισοδήματος», διευκρίνισε.

Ο κ. Κάσσος έκανε εκτενή αναφορά στη σημασία του μακροχρόνιου προγραμματισμού της κεντρικής εξουσίας στην προσπάθεια αλλαγής της εικόνας και της διείσδυσης της ασφάλισης στο ΑΕΠ της Ελλάδας.

«Εμείς προτείνουμε να γίνει η στροφή αυτής της συζήτησης σε πιο δομικά ζητήματα και σε πιο μακροχρόνιες και σε πιο μακροχρόνιες πολιτικές, έτσι ώστε να απεμπλέξουμε τους κυβερνώντες από τους περιορισμούς του προϋπολογισμού και του προγραμματισμού τους. Πρέπει να συμπεριληφθούν τα θέματα της Παιδείας, της ενίσχυσης της ασφαλιστικής συνείδησης, συνεργασίες Υπουργείου Παιδείας και ασφαλιστικών εταιρειών, έτσι ώστε από μικρή ηλικία να γνωρίζουν τα παιδιά το αγαθό της ασφάλισης», επισήμανε.

Παράλληλα, ο διευθυντής του τμήματος ελέγχου της KPMG ρωτήθηκε για τον κλάδο του αυτοκινήτου και το εάν εκτιμά ότι θα επηρεάσει την κερδοφορία των ασφαλιστικών η πτώση στο ασφάλιστρο του αυτοκινήτου.

«To loss ratio έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια στο αυτοκίνητο, όχι σημαντικά αλλά η τάση είναι εκεί, οφείλεται κυρίως και στο ασφάλιστρο που έχει μειωθεί σε πολλές περιπτώσεις αλλά και στην κίνηση των οχημάτων που είναι αυξημένη μετά την κρίση. Το loss ratio έχει φθάσει στο 50-55% σε σχέση με τα χαμηλότερα επίπεδα που είχαμε παρατηρήσει. Αυτό έχει συρρικνώσει το λειτουργικό αποτέλεσμα των εταιρειών και κυρίως αυτών που στηρίζονταν στο αυτοκίνητο, ένα μεγάλο μέρος των κερδών των ασφαλιστικών εταιρειών προερχόταν από τον κλάδο του αυτοκινήτου», εξήγησε.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *