Skip to content

Οι δυσκολίες μιας μεσιτικής στη Θεσσαλονίκη

της Βάσως Βεγίρη

Πιο δύσκολη σε σύγκριση με την Αθήνα είναι η δραστηριοποίηση των μεσιτικών ασφαλιστικών εταιρειών στη Θεσσαλονίκη, με τον “δρόμο” σε κάθε περίπτωση – τοπικά αλλά και πανελλαδικά – να οδηγεί σε συγχωνεύσεις τόσο μεσιτικών εταιρειών όσο και ασφαλιστικών πρακτορείων, σύμφωνα με τον κ.Κώστα Λάσκο, επικεφαλής και ιδιοκτήτη της ΔΕΣΜΟΣ Μεσιτική, από τις πιο “ανθεκτικές” και με σημαντικό για την τοπική περιοχή τζίρο μεσιτικές ασφαλιστικές της πόλης. (σ.σ: Ο κ.Κώστας Λάσκος είναι επίσης Πρόεδρος της  Επιτροπής Παρακολούθησης Ασφαλιστικής και Τραπεζικής Αγοράς του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης).

Προερχόμενος ο ίδιος από τον χώρο του Agency, όπου έχει διατελέσει στο παρελθόν μεταξύ άλλων περιφερειακός διευθυντής της Ασπίς Πρόνοια, δραστηριοποιείται ως μεσίτης την τελευταία διετία στην αγορά της Θεσσαλονίκης και τα μεγαλύτερα προβλήματα που εντοπίζει στην τοπική αγορά είναι:

%ce%bb%ce%b1%cf%83%ce%ba%ce%bf%cf%82Η τεράστια μείωση των ασφαλίστρων των αυτοκινήτων – κατά 50% την τελευταία πενταετία, καθώς στις περισσότερες μεσιτικές ο κλάδος του αυτοκινήτου καλύπτει το 70% της παραγωγής τους. Ο κ.Λάσκος προβλέπει σταθεροποίηση των ασφαλίστρων των αυτοκινήτων, διότι διαφορετικά, όπως σημειώνει, θα φτάσουν σε ένα σημείο οι εταιρείες να μην πληρώνουν τις αποζημιώσεις.  “Ο Έλληνας κυκλοφορεί πλέον λιγότερο το αυτοκίνητό του, δεν τρέχει με μεγάλες ταχύτητες, δεν πίνει το βράδυ, αυτό μείωσε τις ζημίες, αλλά δεν μπορεί το ασφάλιστρο να είναι το 50% από αυτό που ήτανε πριν πέντε χρόνια. Τότε ακόμη οι εταιρείες έλεγαν ότι δεν βγαίνουν, πώς βγαίνουν τώρα; Είναι όλα αυτά ερωτηματικά που έχουμε”, προσθέτει σχετικά.

Στη Θεσσαλονίκη οι τζίροι είναι μικρότεροι λόγω της πιο έντονης αποβιομηχάνισης σε σχέση με την Αθήνα και τις “απώλειες” εσόδων προς τη γειτονική Βουλγαρία: η βιομηχανία έχει εξαφανιστεί, το ίδιο και ο βιοτεχνικός χώρος, δεν υπάρχουν οι μεγάλοι πελάτες σε σύγκριση με την Αθήνα, και όσες επιχειρήσεις υπάρχουν κάνουν τεράστιες περικοπές, οπότε μειώνουν τα ασφάλιστρά τους, ενώ μεγάλο μέρος αυτών έχει φύγει στη Βουλγαρία και ασφαλίζεται εκεί.

1Το κόστος διαχείρισης που επωμίζονται οι μεσιτικές από τα προγράμματα των ασφαλιστικών εταιρειών, κατά τον κ.Λάσκο είναι μεγάλο – “μας απομυζεί” σημειώνει σχετικά – και γενικότερα στην πράξη οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν θέλουν τις μεσιτικές, διότι αναγκάζονται να δώσoυν μεγαλύτερα μπόνους και προμήθειες και προτιμούν τους πράκτορες, αλλά οι μεσιτικές τελικά επειδή έχουν μεγαλύτερη διαπραγματευτική ικανότητα πετυχαίνουν περισσότερα.

Το μέλλον της αγοράς, σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον κ.Λάσκο πηγαίνει προς τις συγχωνεύσεις γραφείων, πρακτορείων και μεσιτικών. ” Στο άμεσο μέλλον πολλά γραφεία της τάξης των 100.000 – 150.000 ευρώ δεν θα μπορούν να σταθούν μόνα τους, αν υπολογιστεί η γραμματειακή υποστήριξη, οι προμήθειες των ασφαλιστών κ.ο.κ., τα υψηλά έξοδα και οι περισσότεροι θα στραφούν σε μεσιτικά γραφεία, που έχουν μεγαλύτερη διαπραγματευτική ικανότητα απέναντι στις ασφαλιστικές εταιρείες για να πετύχουν και μεγαλύτερη προμήθεια”, καταλήγει σχετικά. Και ο ίδιος εξάλλου δηλώνει ότι μπαίνει για επιμέρους προϊόντα κάποιων εταιρειών υπό τις “ομπρέλες” κάποιων άλλων μεγαλύτερων. Οι συνενώσεις-συγχωνεύσεις στη Θεσσαλονίκη, πάντως, όπως εκτιμά, είναι πιο δύσκολες στη Θεσσαλονίκη σε σύγκριση με την Αθήνα, λόγω της πιο έντονης νοοτροπίας της “προσωπικής ταμπέλας”.

1 Comment

  1. Avatar

    Καλα σας βαρεθηκαμε με την καραμελα των 150.000 ασφαλιστρων οτι δεν βγαινουν. αν εχουν συμμαζεμενη και σωστα εισπρατομενη παραγωγη με χαμηλα εξοδα μια χαρα μεροκαματο βγαινει. Μη φατε εχουμε γλαροσουπα.


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *