Skip to content

Παροχή υγειονομικής περίθαλψης: Το νέο μεγάλο βήμα της Google και της Amazon

Καθώς οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας αλλά και λιανικής πώλησης προχωρούν τη συμμετοχή τους στην παροχή υγειονομικής περίθαλψης, φέρνουν μαζί τους την υπόσχεση ότι θα επέλθει ευκολία και καινοτομία που ισχυρίζονται ότι θα ωφελήσει τους καταναλωτές.

του Χρήστου Γαβαλά

Ωστόσο, η κίνηση αυτή φαίνεται ότι εγείρει επίσης ερωτήματα σχετικά με τη διαρκώς αυξανόμενη δύναμη και την επιρροή τέτοιων εταιρειών, σε συνδυασμό όμως με το πραγματικό τους κίνητρο για είσοδο στην υγειονομική περίθαλψη.

Πιο συγκεκριμένα, η Google και η Amazon έκαναν τους τελευταίους μήνες μια σειρά από κινήσεις για να επεκτείνουν την παρουσία τους στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης μέσω υπηρεσιών όπως το Google Health και το Amazon Care.

Τι κάνουν ακριβώς; Εκτός από την εισαγωγή τεχνολογικών καινοτομιών που έχουν σχεδιαστεί για τη μετατροπή των smartphone σε προσωπικές συσκευές εξέτασης υγείας, οι δύο τεχνολογικοί κολοσσοί ανακοίνωσαν επίσης μια νέα σειρά εξαγορών και προσλήψεων, με σκοπό να επεκτείνουν περαιτέρω το αποτύπωμά τους στη σφαίρα των υπηρεσιών υγείας.

Εν τω μεταξύ, η Walmart, που είναι περισσότερο γνωστή για τις υπηρεσίες λιανικής της, εισήλθε επίσης στον κόσμο των διαδικτυακών υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης, αξιοποιώντας τις δικές της νέες τεχνολογικές καινοτομίες.

Σε μια πρόσφατη εκδήλωση, η Google περιέγραψε ένα νέο μέλλον για την υγειονομική περίθαλψη, χρησιμοποιώντας τεχνολογικές καινοτομίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και νέες συνεργασίες με ιδιωτικές εταιρείες για να προσφέρει ένα ευρύ νέο φάσμα πιθανών υπηρεσιών υγείας.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, που διοργάνωσε ο ίδιος ο τεχνολογικός γίγαντας ανακοίνωσε την πρόοδο στον τομέα της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης και της «βαθιάς μάθησης» για την αντιμετώπιση ποικίλων οφθαλμολογικών παθήσεων και εξήγησε τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι κάμερες των smartphone στον εντοπισμό και τη θεραπεία τους.

Αυτή η πρωτοβουλία έρχεται μετά από μια σχετική προσπάθεια της Google, γνωστής ως Automated Retinal Disease Assessment (ARDA), η οποία περιλαμβάνει τη χρήση AI.

Η ARDA «χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσει τους εργαζόμενους στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης να ανιχνεύσουν τη διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια, με μελλοντικές δυνατότητες αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης να βοηθήσουν τους γιατρούς στον εντοπισμό άλλων ασθενειών», ανέφερε η εταιρεία.

Η Google συμπλήρωσε ότι αυτή τη στιγμή εξετάζει «350 ασθενείς καθημερινά, με αποτέλεσμα σχεδόν 100.000 ασθενείς να έχουν ελεγχθεί μέχρι σήμερα».

Παράλληλα, σχεδιάζει να επεκτείνει αυτήν την υπηρεσία παγκοσμίως.

«Η λύση μας χρησιμοποιείται για την ανίχνευση της διαβητικής αμφιβληστροειδοπάθειας στην Ινδία και την Ταϊλάνδη και σκοπεύουμε να επεκταθούμε και στην Ευρώπη. Εργαζόμαστε με πολλούς συνεργάτες για να κάνουμε αυτή τη λύση διαθέσιμη σε όλο τον κόσμο, ειδικά στις περιοχές που έχουν μικρότερη πρόσβαση σε εξειδικευμένη φροντίδα».

Στην εκδήλωση που έφερε την ονομασία «The Check Up», η Google ανακοίνωσε επίσης έναν άλλο τρόπο μετατροπής ενός smartphone σε μια προσωπική συσκευή υγείας, μετατρέποντας τα smartphone σε στηθοσκόπια που μπορούν να ανιχνεύσουν κυκλοφορικές ανωμαλίες.

Τέτοιες προσπάθειες αποτελούν μέρος της «προσπάθειας της Google σε εταιρικό επίπεδο να βοηθήσει δισεκατομμύρια ανθρώπους να είναι πιο υγιείς» μέσω της πρωτοβουλίας της Google Health.

Η εταιρεία χαρακτηρίζει μάλιστα το Google Health ως έναν τρόπο για την προώθηση της Υγείας και τη βελτίωση της υγειονομικής περίθαλψης, ενώ στέκεται και στην αποστολή της εταιρείας «να οργανώνει τις πληροφορίες του κόσμου».

Η Google επεκτείνει επίσης τις συνεργασίες της με άλλες εταιρείες και οργανισμούς, για παράδειγμα ανακοινώθηκε η συνεργασία με την Northwestern Medicine για την ανάπτυξη τεχνολογίας AI που θα διαβάζει προγεννητικούς υπερήχους.

Από την άλλη, ηχητικό ντοκουμέντο που διέρρευσε από μια συνάντηση στην Amazon τον Νοέμβριο του 2021 αποκάλυψε ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος, Άντι Τζέισι περιέγραφε το Amazon Care, την πρωτοβουλία της εταιρείας στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, ως «μία από τις «καινοτομίες» που τον ενθουσιάζουν περισσότερο».

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, τα στελέχη ανέφεραν ότι το Amazon Care «συνδέει τους ασθενείς με τους γιατρούς μέσω μηνυμάτων και βίντεο» και, σε ορισμένες περιοχές, «αποστέλλει ιατρικές συνταγές αλλά και στέλνει νοσοκόμα στα σπίτια των ανθρώπων».

Η εταιρεία αποκάλυψε σχέδια συγχώνευσης της Amazon Care με τις υπάρχουσες διαδικτυακές υπηρεσίες φαρμακείων και διαγνωστικών κέντρων υγείας και ανέφερε ότι επιδιώκει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην πρωτοβάθμια περίθαλψη «μέσω συνεργασιών και νέων υπηρεσιών».

Τι είναι το Amazon Care; Όπως λέει η ίδια η εταιρεία, πρόκειται για «ένα νέο είδος υγειονομικής περίθαλψης» που «χτίζεται γύρω από εσάς, τη ζωή σας και το πρόγραμμά σας», ενώ παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2019.

Περιγράφεται από την εταιρεία – της οποίας η αποστολή είναι «να είναι η πιο πελατοκεντρική εταιρεία της Γης» – ως μια προσπάθεια «να προσφέρει την πιο ασθενοκεντρική υγειονομική περίθαλψη στους πελάτες όταν και όπου τη χρειάζονται».

Η εταιρεία πρόσθεσε ότι το Amazon Care «συνδυάζει τις καλύτερες υπηρεσίες εικονικής φροντίδας και προσωπικών υπηρεσιών… καθώς όλο και περισσότεροι οργανισμοί αναζητούν βολικές, ολοκληρωμένες, υψηλής ποιότητας λύσεις υγειονομικής περίθαλψης».

Η Amazon υπόσχεται «εικονική φροντίδα και στις 50 πολιτείες (των ΗΠΑ)», σηματοδοτώντας «την πρώτη φορά που μια μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας θα συμμετέχει απευθείας στον κλάδο των υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης».

Το Amazon Care δεν απευθύνεται μόνο στους καταναλωτές, αλλά στοχεύει και στους εργοδότες.

Η Silicon Labs, η TrueBlue και η Whole Foods Market (που ανήκει στην Amazon) εντάχθηκαν στη σειρά εταιρειών που προσφέρουν Amazon Care στους υπαλλήλους τους σε εθνικό επίπεδο.

Το Amazon Care προσφέρεται «ως όφελος στο χώρο εργασίας» για εργοδότες «απελπισμένους για μια εναλλακτική λύση» έναντι του «αυξανόμενου πληθωρισμού στο κόστος υγειονομικής περίθαλψης», ενώ κλείνει «ένα κρίσιμο κενό στις εμπειρίες τηλεϊατρικής σήμερα: δηλαδή πρόσβαση σε έναν γιατρό σε 60 δευτερόλεπτα ή λιγότερο».

Με αυτόν τον τρόπο, η Amazon Care ανεβάζει τον πήχη για τους υφιστάμενους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης, εξαλείφοντας τους «μεγάλους χρόνους αναμονής και χρόνους μετακινήσεων» μέσω μιας υπηρεσίας που παρομοιάζεται με την «αυθημερόν παράδοση από το Amazon Prime στεροειδών», ανέφερε το Healthcare IT News.

Η Amazon ανακοίνωσε επίσης την συνεργασία της με την Teladoc, μια εταιρεία τηλεϊατρικής που «θα παρέχει εικονικές υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης μέσω της Alexa της Amazon», ένα άλλο παράδειγμα από την Amazon για το γεγονός ότι αξιοποιεί τα ίδια τα προϊόντα της – σε αυτή την περίπτωση, το έξυπνο ηχείο Echo και τον εικονικό βοηθό Alexa.

Σύμφωνα με την Healthline, «οι καταναλωτές θα μπορούν να ζητήσουν από την Alexa μη επείγουσα ιατρική βοήθεια και να έρθουν σε επαφή με έναν επαγγελματία υγείας της Teladoc», προσθέτοντας ότι «σε επόμενο στάδιο, η εταιρεία λέει ότι σχεδιάζει να παρέχει εικονικές επισκέψεις στον γιατρό μέσω της Alexa».

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *