Skip to content

Ραγδαία αύξηση της ασφάλισης για υβριδικά οχήματα

Σε σαφέστατα ανοδική τροχιά βρίσκεται η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, με τα στοιχεία να δείχνουν αύξηση των οδηγών που ζητούν ασφάλιση για υβριδικά και ηλεκτροκίνητα και μάλιστα για πλήρη ασφαλιστικά πακέτα, παρά το ότι είναι πολύ ακριβότερα από τα βασικά. 

Στα συμπεράσματα αυτά κατέληξε έρευνα της ελληνικής startup εταιρείας, Pricefox.gr η οποία ειδικεύεται εδώ και περίπου ένα χρόνο στην online ασφάλιση αυτοκινήτου. 

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε σχετικά με τις καταναλωτικές αναζητήσεις γύρω από την ασφάλεια αυτοκινήτου για το 2021, φαίνεται ότι από τον Μάρτιο του περασμένου έτους οι οδηγοί ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων που αναζήτησαν τιμές για ασφάλεια αυτοκινήτου αυξήθηκαν κατά 500% σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2021.  

Από τον Νοέμβριο δε που άνοιξε η πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ, πιστοποιείται και από αυτή την πηγή η ανοδική τάση καθώς τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν πως οι οδηγοί ηλεκτρικών και υβριδικών που αναζήτησαν τιμές για ασφάλεια αυτοκινήτου αυξήθηκαν κατά 50% σε σχέση μόλις με τον προηγούμενο μήνα (Οκτώβριος 2021). 

Αναφορικά με τον διαχωρισμό υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η έρευνα κατέδειξε πως τα πρώτα υπερτερούν των δεύτερων. Από το σύνολο των κατόχων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, μόλις το 10,65% αναζήτησε τιμές και καλύψεις για αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με το 89,35% να αναζητά ασφαλιστικά πακέτα για υβριδικά οχήματα.  

Και μπορεί τα κίνητρα για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να δίνουν το στίγμα των προθέσεων της κυβέρνησης – η οποία αύξησε το πλαφόν της επιδότησης από τα 6.000 στα 8.000 ευρώ ωστόσο το θέμα της ασφάλισης παραμένει ιδιαίτερο καθότι τα αυτοκίνητα αυτά έχουν μεγάλο κόστος κτήσης ενώ λόγω της προηγμένης τεχνολογίας που φέρουν σε μπαταρία και άλλα εξαρτήματα, τα ανταλλακτικά τους είναι αρκετά ακριβά.

Και όμως ενώ θα περίμενε κανείς να επηρεάζεται η επιλογή της ασφάλισης αρνητικά, με τάση για στροφή στο βασικό πακέτο, εν τέλει ακριβώς λόγω της ακριβής φύσης αυτών των εξαρτημάτων, οι ιδιοκτήτες φαίνεται να οδηγούνται στις πιο ασφαλείς επιλογές, θέλοντας να προστατεύσουν το προϊόν τους. 

Ειδικότερα,  σύμφωνα με τα στοιχεία του Pricefox, η συντρική πλειοψηφία των κατόχων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, ποσοστό 82% δηλαδή, επιλέγει τα πιο πλήρη ασφαλιστικά πακέτα.

Συγκεκριμένα το 42% αναζήτησε πακέτα μικτής ασφάλισης, το 40% πακέτα πυρός / κλοπής, και μόλις το 18% προτίμησε την ελάχιστη βασική ασφάλιση. 

Να σημειωθεί ότι ένας τρόπος για την εύρεση ενός χαμηλότερου ασφαλίστρου είναι η επιλογή ετήσιας διάρκειας, καθώς ένα ετήσιο συμβόλαιο δίνει την δυνατότητα στον καταναλωτή να έχει κέρδος έως και 25% το χρόνο, σε σχέση με τα δυο εξάμηνα ή τα 4 τρίμηνα. 

Αυτό φάνηκε και στην έρευνα, καθότι το 80% των χρηστών φέρεται να αναζήτησε ασφάλεια αυτοκινήτου με ετήσια διάρκεια, ενώ μόλις 16% τιμολόγησε για εξάμηνη χρονική περίοδο και μόνο το 4% των χρηστών αναζήτησε για συμβόλαιο με τρίμηνη διάρκεια.

Να σημειωθεί ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων, εκτός του ότι απαλλάσσονται από το τέλος ταξινόμησης, τα τέλη κυκλοφορίας, το τεκμήριο και από τον φόρο πολυτελείας (για αγορές έως 50.000), πληρώνουν και σημαντικά λιγότερα ασφάλιστρα.

Από έρευνα του Pricefox.gr φαίνεται πως για το ίδιο ασφαλιστήριο συμβόλαιο ο οδηγός ενός βενζινοκίνητου οχήματος θα πληρώσει μέχρι και 45.7% περισσότερα από έναν οδηγό που έχει το ίδιο όχημα με ηλεκτρικό κινητήρα και 14.7% περισσότερο από έναν οδηγό που επέλεξε υβριδικό όχημα. Συγκρίνοντας το ίδιο μοντέλο οχήματος ανάμεσα στα ηλεκτρικά τα πετρελαιοκίνητα και τα βενζινοκίνητα φαίνεται πως ο καταναλωτής θα εξοικονομήσει έως 44.2% ετησίως για ηλεκτρικό σε σχέση με πετρελαιοκίνητο και έως 45.7% ετησίως σε σχέση με βενζινοκίνητο.

Ευνοημένοι φαίνονται και οι οδηγοί που επέλεξαν υβριδικό όχημα, καθώς θα πληρώσουν το 50% του τέλους ταξινόμησης και τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τις εκπομπές CO2.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του Pricefox.gr οι τιμές στα ασφάλιστρα υβριδικών οχημάτων διαφέρουν αρκετά ακόμα και για το ίδιο όχημα. Μια ετήσια ασφάλεια υβριδικού αυτοκινήτου δεν ξεπερνάει τις τιμές ενός αντίστοιχου μοντέλου που λειτουργεί με βενζίνη ή πετρέλαιο. Ενδεικτικά τα αποτελέσματα έδειξαν, πως αν ένας οδηγός επιλέξει υβριδικό μοντέλο εξοικονομεί έως 16.7% ετησίως σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο ενώ θα εξοικονομήσει έως 14.7% αν επιλέξει ένα υβριδικό μοντέλο αντί για πετρελαιοκίνητο.

Πάντως σε απόλυτα νούμερα από τα 101.000 οχήματα που αγοράστηκαν πέρυσι μόλις τα 10.000-15.000 από αυτά ήταν ηλεκτροκίνητα.

Εκτός του ότι ως μοντέλα είναι ακριβά, είναι ακριβή και η φόρτισή τους αλλά και το ίδιο το ηλεκτρικό ρεύμα. Άλλος αποτρεπτικός παράγων είναι ότι η χώρα μας υπολείπεται στις σχετικές υποδομές. Τις προσπάθειες του Υπουργείου Περιβάλλοντος για εδραίωση της ηλεκτροκίνησης, έτσι ώστε να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της μετάβασης της χώρας σε μια οικονομία χαμηλών ρύπων, φιλική προς την κλιματική αλλαγή, θα πρέπει να συνοδεύσουν και αντίστοιχες ενέργειες για την επαρκή κάλυψη του δικτύου της χώρας με σημεία φόρτισης.

Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Αττική Οδό αν υπήρχαν ηλεκτρικά οχήματα η μπαταρία τους θα είχε τελειώσει μέσα σε δύο ώρες και όσοι βρίσκονται μέσα σε αυτά θα είχαν στην κυριολεξία, παγώσει…

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *