Skip to content

Ριζικές οι αλλαγές στον ασφαλιστικό κλάδο – έρχονται τα insurance chatbots!

Το debate γύρω από τα πλεονεκτήματα και τις απειλές της τεχνητής νοημοσύνης προκαλεί προβληματισμό σε μεγάλη μερίδα επιστημόνων, με πολλούς να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Όσον αφορά όμως, τον ασφαλιστικό κλάδο, είναι βέβαιο ότι τα οφέλη της θα είναι τεράστια. Το 2018 έχει χαρακτηριστεί η χρονιά που τόσο οι επαγγελματίες του χώρου όσο και οι καταναλωτές θα αρχίσουν να τα αντιλαμβάνονται.

Γράφει: Νικόλας Εμμανουήλ
n.emmanuel@underwriter.gr

Τα προσωπικά δεδομένα είναι η καρδιά της ασφάλισης. Ο τεράστιος όγκος τους και ο ταχύτατος ρυθμός με τον οποίο αυτός ανανεώνεται, επιβάλλει έναν εξίσου ταχύ, ρυθμό επεξεργασίας τους.  Τα διαδικτυακά ρομπότ (bot) αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας αυτή τη δουλειά, χωρίς λάθη και ανακρίβειες, εντοπίζοντας ταυτόχρονα τα ψευδή στοιχεία.

Παραδείγματος χάρη, σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος ο οδηγός θα μπορεί να βγάζει φωτογραφίες, να τις στέλνει στον Ασφαλιστικό του Σύμβουλο και εκείνος να τις προωθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της εταιρείας. Εκεί θα γίνεται έλεγχος για πιθανή απάτη και κατόπιν, το σύστημα θα δίνει μια πρώτη εκτίμηση της ζημιάς και θα προτείνει ένα ποσό αποζημίωσης. Όλα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα! 

Επιπλέον, τα ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης, συνεργαζόμενα με τον ανθρώπινο παράγοντα, αναμένεται να μειώσουν τον απαιτούμενο χρόνο για την επισκευή ενός οχήματος.

Ωστόσο, τα οφέλη της εν λόγω τεχνολογίας στον ασφαλιστικό κλάδο δε θα περιοριστούν μόνο στον κλάδο του αυτοκινήτου, αλλά θα είναι σημαντικά και σε άλλους τομείς, όπως αυτόν της ασφάλισης κατοικίας. Το μυστικό κρύβεται πάλι στις φωτογραφίες, τις οποίες θα τραβάνε drones, καθιστώντας πιο εύκολο και αξιόπιστο τον χαρακτηρισμό ενός ακινήτου, ενώ θα καταστεί εφικτή η πρόβλεψη για το κατά πόσο υπάρχει κίνδυνος παραδείγματος χάρη, να χαλάσει η στέγη στο άμεσο μέλλον!

Το 2018 έχει χαρακτηριστεί η χρονιά που τόσο οι επαγγελματίες του χώρου όσο και οι καταναλωτές θα αρχίσουν να αντιλαμβάνονται τα τεράστια οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης.

Εκτός των όσων αναφέρονται παραπάνω, χάρη σε αυτή θα αλλάξει ριζικά και η όλη διαδικασία σύναψης ενός ασφαλιστήριου συμβολαίου, η οποία παραμένει αναλλοίωτη εδώ και δεκαετίες, χωρίς να αξιοποιεί  τις δυνατότητες της τεχνολογίας σε αντίθεση με το εμπόριο, που χάρη στο Ίντερνετ έχει κυριολεκτικά απογειωθεί.

Συνεπώς, θα αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο στον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή για να παρέχει υψηλότερης ποιότητας υπηρεσίες, οι οποίες θα διαμορφώνουν μια ολοκληρωτικά καινούρια εμπειρία πελάτη: οι διαδικασίες θα είναι πλέον ασύγκριτα ευκολότερες και πιο γρήγορες και τα bots θα είναι στη διάθεσή του όλο το εικοσιτετράωρο προτείνοντάς του καλύτερα και πιο προσωποποιημένα προϊόντα κατόπιν επεξεργασίας των στοιχείων του πελάτη, τα οποία θα καλύπτουν απόλυτα τις ανάγκες του. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν σιγά σιγά νέα ασφαλιστικά προϊόντα.

Φυσικά, το ίδιο ισχύει και για τις αποζημιώσεις αφού ένα bot είναι σε θέση να καταγράψει καλύτερα την οποιαδήποτε ζημιά, να κάνει τον απαραίτητο έλεγχο στο σύστημα και να έρθει σε επικοινωνία με τον πελάτη, μια διαδικασία που μέχρι στιγμής απαιτεί τη συνεργασία αρκετών ατόμων. Σχετικές έρευνες δείχνουν, ότι στην πλειοψηφία τους,  οι καταναλωτές δεν έχουν πρόβλημα να συνομιλήσουν με ένα bot.
Ήδη κάποιες ασφαλιστικές έχουν αξιοποιήσει την εν λόγω τεχνολογία, καταγράφοντας σημαντικά οφέλη σε δαπάνες και χρόνο, ενώ τα επόμενα χρόνια όλο και περισσότερες εταιρείες αναμένεται να την υιοθετήσουν.
Επιπλέον, ένα bot αποτελεί πολύτιμο σύμμαχό τους για να εντοπιστούν δόλιες αξιώσεις και να αποτραπούν απάτες εις βάρος τους, οι οποίες εκτιμάται πως συνολικά κοστίζουν εκατομμύρια ετησίως στην ασφαλιστική βιομηχανία.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *