Skip to content

(Συνέντευξη) Κανόνας η τηλεϊατρική τα επόμενα χρόνια

  • Μεγάλο το όφελος για τις ασφαλιστικές
  • Ελλάδα & Αλβανία οι μόνες που αρνούνται να νομοθετήσουν για τη χρήση της
  • Υπερδιπλασιάζει τις δυνατότητες πρόληψης και ίασης

Του Χρήστου Γαβαλά

Η αλματώδης εξέλιξη της τεχνολογίας και των ψηφιακών τηλεπικοινωνιών έδωσε καινούργια ώθηση στην ιατρική και την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, μέσω της τηλεϊατρικής. Mπορεί να μην δύναται να υποκαταστήσει την κλινική ιατρική και να δώσει από μόνη της λύσεις σε όλα τα ιατρικά προβλήματα, ωστόσο, η χρησιμότητά της είναι μεγάλη και τα οφέλη της πολλά για όλους τους εμπλεκόμενους.

Σήμερα, οι περισσότεροι ασθενείς αυτοθεραπεύονται θεραπεύοντας τον καθημερινό τους πόνο με παρακεταμόλη ή ιβουπροφαίνη. Ωστόσο, ο πόνος είναι ένα σύστημα προειδοποίησης που δίνει τη δυνατότητα να υποδείξουμε ότι κάτι δεν πάει καλά. Αφού περάσει, ο πόνος δεν παίζει πλέον τον ρόλο του και ο ασθενής συνεχίζει την πορεία της ζωής του χωρίς να θεραπεύσει επί της ουσίας την προέλευση του πόνου. Λάθος. Η παρακολούθηση μετρήσεων σε πραγματικό χρόνο όπως το βάρος, η αρτηριακή πίεση, τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα ή η θερμοκρασία θα μπορούσε να καταστήσει δυνατή την παρέμβαση πολύ νωρίτερα και την πρόληψη σοβαρών ή και με αναστρέψιμων περιπτώσεων.

Αυτό ακριβώς προσφέρει η τηλεϊατρική – αυτού του είδους την πρόληψη.

Η έγκαιρη θεραπεία του καρκίνου αυξάνει τις πιθανότητες ύφεσης κατά 10 ή 100 φορές. Αυτό είναι το μέλλον ενός επιτυχημένου συστήματος υγείας. Και ο καρκίνος του παχέος εντέρου, του προστάτη ή του μαστού, που αντιμετωπίζεται στο στάδιο 1 ή 2, δεν είναι πιο επικίνδυνος από τη σκωληκοειδίτιδα.

Ειδικά, κατά την πρόσφατη παγκόσμια υγειονομική κρίση, το ενδιαφέρον για την τηλεϊατρική έχει εμφανώς ενισχυθεί αρκετά, καθώς πολλοί ασθενείς (κυρίως εκείνοι με χρόνια νοσήματα ή ασθενείς με Covid-19) παρακολουθούνται εξ’ αποστάσεως, προκειμένου να αποφευχθούν σοβαρές επιπλοκές στην υγεία τους.

Παράλληλα, όπως έχει τονιστεί πολλάκις από στελέχη της αγοράς, η ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας μειώνει το κόστος της περίθαλψης και άρα τις ζημιές των ασφαλιστικών εταιρειών. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό το κοινό να αντιληφθεί τη σημασία της πρόληψης αλλά και οι εταιρείες με υπηρεσίες τηλεϊατρικής να μπορούν να λειτουργήσουν στην Ελλάδα με νομικό καθεστώς τέτοιο ώστε να προστατεύονται επαρκώς.

Το Underwriter.gr ήρθε σε επικοινωνία με τον CEO μιας εταιρείας τηλεϊατρικής, τον οικονομολόγο υγείας Στεφάν Μπιλόν, CEO της Dr. Button. Αυτό που έκανε ιδιαίτερη εντύπωση με την περίπτωση της εταιρείας του είναι οτι μπήκε δυναμικά ως ελληνική startup στον χώρο της τηλεϊατρικής, συνεργαζόμενη μάλιστα πολύ γρήγορα και με δημόσιες αρχές. Η Dr. Button, σε συνεργασία με περιφέρειες από όλη την Ελλάδα, Ιατρικούς Συλλόγους και εθελοντές γιατρούς, προσφέρει υπηρεσίες τηλεϊατρικής σε χιλιάδες πολίτες, για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.

Τί σας έκανε να ξεκινήσετε την εταιρεία Dr Button; Γιατί επιλέξατε υπηρεσίες υγείας υψηλής τεχνολογίας;

Είμαστε πεπεισμένοι ότι η οργάνωση της περίθαλψης, με απομακρυσμένη παρακολούθηση των ασθενών θα είναι ο κανόνας τα επόμενα χρόνια.

Είναι η τηλεϊατρική η υπηρεσία του μέλλοντος; Πόσο μπορεί να αντικαταστήσει τη δια βίου επαφή του γιατρού με τον ασθενή του;

Σήμερα ο γιατρός δεν έχει «μόνιμη» επαφή με τον ασθενή του, αλλά πληροφορίες ανάλογα με το τι θέλουν να αναφέρουν οι ασθενείς. Οι μετρήσεις, που λαμβάνονται εξ αποστάσεως και η ενημέρωση του αρχείου του ασθενούς σε πραγματικό χρόνο, είναι το κλειδί για την προληπτική ιατρική που προβλέπει την εμφάνιση σοβαρών συμβάντων υγείας.

Πώς πιστεύετε ότι τα προϊόντα σας θα μπορούσαν να βοηθήσουν τις ασφαλιστικές εταιρείες να μειώσουν τα ασφάλιστρά τους στα προγράμματα υγείας;

Ένα σύστημα τηλεϊατρικής, με αρχείο ασθενών, συνδεδεμένα ιατρικά αντικείμενα και καθημερινή παρακολούθηση ασθενών (όλα αυτά υπάρχουν στο Dr Button), επιτρέπει καλύτερη παρακολούθηση του ασθενούς και μείωση σοβαρών και δαπανηρών συμβάντων υγείας ή ακόμα και σοβαρών αναπηριών, προς όφελος των συστημάτων ασφάλισης και κοινωνικής πρόνοιας.

Πώς θα μπορούσε αυτή η υπηρεσία να μπει σε ένα πλαίσιο συνεργασίας με το ΕΣΥ; Πόσο ρόλο μπορεί να παίξει στη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στον τομέα της υγείας;

Η χρήση μιας υπηρεσίας όπως η Dr. Button στην Ελλάδα και η γενίκευσή της μπορεί να επιτρέψει στις δημόσιες υπηρεσίες να αντιμετωπίζουν περιπτώσεις ασθενών άμεσα, πριν από την ανάγκη νοσηλείας. Ένα προσβάσιμο σύστημα, γεωγραφικά και 24 ώρες το 24ωρο, επιτρέπει τον εξορθολογισμό του κόστους και των ανθρώπινων πόρων που μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν καλύτερα σε πιο σοβαρές περιπτώσεις.

Από την άλλη πλευρά, ενδεικτικά, στο πλαίσιο της πανδημίας, ορισμένα νοσοκομεία και ειδικότερα τα πνευμονολογικά τους τμήματα, μας ζήτησαν να παρακολουθούμε εξ αποστάσεως τους ασθενείς μετά από νοσηλεία, ιδίως για την παρατήρηση υποτροπών και φθορών ή ξαφνικών μεταβολών στην υγεία τους.

Ποιοι είναι οι βραχυπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι της εταιρείας σας;

Στόχος μας είναι να συμμετέχουμε στην περιπέτεια της ελληνικής τηλεϊατρικής. Η κυβέρνηση μας υποσχέθηκε σύντομα τη θέσπιση νομικού πλαισίου στα ελληνικά, όπως συμβαίνει σήμερα παντού στην Ευρώπη. Η Ελλάδα παραμένει η τελευταία χώρα, μαζί  με την Αλβανία που αρνείται να νομοθετήσει για τη χρήση τηλεϊατρικής. Μόλις δημιουργηθεί αυτό το νομικό πλαίσιο, ελπίζουμε να γίνουμε ένας από τους σημαντικότερους παίκτες σε αυτή τη χώρα. Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 500 γιατροί έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα μας και περισσότεροι από 10.000 ασθενείς. Αλλά χωρίς νομικό πλαίσιο, είναι δύσκολο να φιλοδοξούμε σε ταχεία ανάπτυξη.

(Στην κεντρική φωτογραφία ο οικονομολόγος υγείας Στεφάν Μπιλόν, CEO της εταιρείας τηλεϊατρικής Dr. Button)

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *