Skip to content

Τέρμα η κάλυψη πλοίων και αεροσκαφών που “κόλλησαν” σε Ουκρανία & Ρωσία

Σταματούν καθώς φαίνεται σε λίγες μέρες οι καλύψεις που προσφέρουν οι αντασφαλιστικές εταιρείες σε πλοία που διασχίζουν την Μαύρη Θάλασσα και σε αεροπλάνα που πετούν προς την Ουκρανία, την Λευκορωσία και τη Ρωσία.

του Χρήστου Γαβαλά

Η ημερομηνία ορόσημο είναι αυτή της 1ης Ιανουαρίου καθώς αυτό που συνήθως συμβαίνει με τους αντασφαλιστές είναι ότι ανανεώνουν τα 12μηνα συμβόλαια τους με τους ασφαλιστικούς τους πελάτες την πρώτη μέρα του χρόνου.

Όπως τονίζει το Reuters, αυτή θα είναι η πρώτη τους ευκαιρία να αποσυρθούν από την έκθεσή τους στον πόλεμο της Ουκρανίας από την στιγμή που αυτός ξέσπασε, στις 24 Φεβρουαρίου του 2022. Και μάλιστα όλα αυτά ενώ έχουν χτυπηθεί από ζημιές που σχετίζονται τόσο με την σύγκρουση αυτή όσο και με τον τυφώνα Ίαν στη Φλόριντα το καλοκαίρι.

Χωρίς την υποστήριξη των αντασφαλιστών, οι ίδιες οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορεί να μην είναι πρόθυμες ούτε αυτές να παρέχουν κάλυψη για την περιοχή, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του πρακτορείου ειδήσεων.

Οι αντασφαλιστές ανησυχούν ιδιαίτερα για την απώλεια αεροσκαφών που ανήκουν σε εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης αεροσκαφών και τα οποία έχουν κολλήσει στη Ρωσία, έχοντας ήδη δημιουργήσει νομικές αξιώσεις 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Από τη στιγμή που λειτουργούν κάνοντας το λεγόμενο aggregation, «συγκεντρώνοντας» δηλαδή όλη την πιθανή ασφάλιση κινδύνου σε θαλάσσιο και αεροπορικό πόλεμο, συσσωρεύοντας τις ζημιές τους ως μία, οι αξιώσεις που μπορεί να ενσκύψουν σε μια συγκεκριμένη περιοχή κάνουν τους αντασφαλιστές επιφυλακτικούς σχετικά με ολόκληρο τον τομέα κινδύνου που προέρχεται από τον πόλεμο.

Περίπου το 90% της αγοράς κινδύνου πολέμου για τη ναυτιλία και την αεροπορία είναι ασφαλισμένο στους Lloyd’s και στην ευρύτερη εμπορική ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου.

Αν και οι ίδιες ανέφεραν ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ασφαλιστών και αντασφαλιστών για τα συμβόλαια του 2023 και την ακριβή διατύπωση της ρήτρας συνεχίζονται, όλες οι πληροφορίες από καλά ενημερωμένους κύκλους υπογραμμίζουν ότι οι ασφαλιστικές φοβούνται τα χειρότερα.

«Έχουμε δει μια αρκετά σκληρή γραμμή από την αγορά αντασφάλισης», δηλώνουν χαρακτηριστικά.

Και όλα αυτά συμβαίνουν ενώ οι αεροπορικές αντασφαλιστικές εταιρείες ήδη πονοκεφαλιάζουν από αξιώσεις που σχετίζονται με δύο συντριβές Boeing 737 MAX το 2018 και το 2019, ενώ περισσότερα από 400 μισθωμένα αεροσκάφη αξίας περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων δεν μπόρεσαν να εγκαταλείψουν τη Ρωσία, από την στιγμή που οι δυτικές κυρώσεις οδήγησαν στη λήξη των μισθώσεων τους.

Ως αποτέλεσμα, οι ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των αερομεταφορών μειώνουν το ποσό της κάλυψης που προσφέρεται για ζητήματα όπως η κατάσχεση αεροπλάνων, ακόμη και πριν οι αντασφαλιστές έχουν λόγο, ανέφερε μια άλλη πηγή του κλάδου.

Οι αντασφαλιστές είναι επίσης επιφυλακτικοί για άλλους κινδύνους σχετικούς με πολεμικά συμβάντα,  συμπεριλαμβανομένων αξιώσεων για πλοία που έχουν κολλήσει σε ουκρανικά λιμάνια, που θα προκληθούν μετά την πάροδο 12 μηνών, και για μια ενδεχόμενη κινεζική επίθεση στην Ταϊβάν.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *