Skip to content

«Τα βρίσκουν» ΕΕ – Βρετανία για το μπλόκο ασφάλισης στο ρωσικό πετρέλαιο

Ποιος ο ρόλος του International Group of P&I Clubs

Σε πυρετό διαβουλεύσεων βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς εργάζεται ούτως ώστε να συντονίσει την απαγόρευση παροχής των ασφαλιστικών υπηρεσιών που απαιτούνται για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου οπουδήποτε στον κόσμο.

του Χρήστου Γαβαλά

Η έντονη αυτή διαβούλευση γίνεται αυτή την ώρα με ορισμένα μέλη της Ομάδας των Επτά, σύμφωνα με καλά γνωρίζοντες το θέμα, σε μια κίνηση που θα μπορούσε να επηρεάσει περαιτέρω την ικανότητα της Μόσχας να χρηματοδοτήσει τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο εκτελεστικός βραχίονας δηλαδή του μπλοκ, βρίσκεται σε συνομιλίες με το Ηνωμένο Βασίλειο ως μέρος αυτής της προσπάθειας, είπε ένας από τους ανθρώπους, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί.

Οι εκπρόσωποι των εθνικών κυβερνήσεων της ΕΕ ενέκριναν ένα έκτο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας για την εισβολή της στην Ουκρανία. 

Τα μέτρα περιλαμβάνουν απαγόρευση χρηματοδότησης, υπηρεσιών μεσιτείας και τεχνικής ή οικονομικής βοήθειας, τα οποία θα τεθούν σε εφαρμογή έξι μήνες μετά την έγκριση του πακέτου.

Υπό αυτό το πρίσμα, το επόμενο διάστημα είναι πολύ κρίσιμο καθώς θα επιχειρηθεί να «κλειδώσει» ο συντονισμός χωρών που είναι απαραίτητες ώστε να επιτευχθεί στην πράξη το χτύπημα στην πολεμική μηχανή των Ρώσων. 

Σε περίπτωση που μπορεί να συσταθεί αυτό το κοινό μέτωπο κατά της ασφάλισης ρωσικών αποστολών πετρελαίου, η ικανότητα της Μόσχας να χρηματοδοτήσει τον πόλεμο του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν θα περιοριζόταν σημαντικά. 

Αυτό συμβαίνει επειδή το 95% της παγκόσμιας κάλυψης της ευθύνης των δεξαμενόπλοιων διευθετείται μέσω του ασφαλιστικού οργανισμού με έδρα το Λονδίνο που ονομάζεται International Group of P&I Clubs, και ο οποίος καλείται να τηρεί την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Χωρίς μια τέτοια κάλυψη, η Ρωσία και οι πελάτες της θα έπρεπε να βρουν εναλλακτικές λύσεις για κινδύνους, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοκηλίδων και των ατυχημάτων στη θάλασσα που μπορεί γρήγορα να οδηγήσουν σε αξιώσεις πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Οι Financial Times ανέφεραν πάντως ότι η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο κατέληξαν σε συμφωνία για τον συντονισμό της απαγόρευσης.

Τα ασφαλιστικά μέτρα προστίθενται στην πρόταση της ΕΕ να απαγορεύσει τις θαλάσσιες εισαγωγές ρωσικού αργού, έξι μήνες από την έγκριση του πακέτου, και διυλισμένων προϊόντων οκτώ μήνες μετά. 

Ενώ οι παραδόσεις μέσω του γιγαντιαίου αγωγού Ντρούζμπα θα συνεχίσουν να γίνονται προσωρινά, η Γερμανία και η Πολωνία, οι μεγαλύτεροι αγοραστές από αυτή την πηγή, έχουν δεσμευτεί ότι θα απεξαρτηθούν από τις ρωσικές προμήθειες ανεξάρτητα από οποιαδήποτε ενέργεια της ΕΕ.

Εάν και οι δύο χώρες τηρήσουν αυτές τις δεσμεύσεις, το συνολικό αποτέλεσμα, μαζί με το θαλάσσιο εμπάργκο, θα ήταν η μείωση του 90% των πωλήσεων ρωσικού αργού πετρελαίου στην ΕΕ μέχρι το τέλος του έτους.

Η ΕΕ εξέτασε αρχικά ακόμη πιο αυστηρά μέτρα για την απαγόρευση της μεταφοράς πετρελαίου σε τρίτες χώρες από δεξαμενόπλοια, αλλά απέσυρε τα σχέδια αφού η Ελλάδα εξέφρασε ανησυχίες ότι μια τέτοια κίνηση θα απαιτούσε διεθνή συντονισμό.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *