Skip to content

Τεράστιο κεφάλαιο πλέον το λογισμικό για τα αυτοκίνητα

Το λογισμικό διαδραματίζει πλέον αυξημένο ρόλο στα οχήματα, από τη διαχείριση ηλεκτρικών κινητήρων και μπαταριών έως υποστηρικτικές λειτουργίες όπως η αυτόνομη οδήγηση, η ψυχαγωγία και η πλοήγηση.

Του Χρήστου Γαβαλά

Τα συστήματα λογισμικού αυτόνομης οδήγησης και άλλες υπηρεσίες όπως η χαρτογράφηση υψηλής ευκρίνειας, η παρακολούθηση της κυκλοφορίας, οι λειτουργίες που σχετίζονται με το Διαδίκτυο και οι υπηρεσίες ηλεκτρικής φόρτισης θεωρούνται ότι θα δημιουργήσουν μελλοντικά έσοδα δις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η ερευνητική εταιρεία Counterpoint -επισημαίνει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters- εκτιμά ότι τα έσοδα θα ξεπεράσουν τα 500 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030.

Η Volkswagen, για παράδειγμα, εξετάζει το ενδεχόμενο χρέωσης για λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης που ξεκινούν από 7 ευρώ την ώρα.

Τον Οκτώβριο, η GM αποκάλυψε στους επενδυτές ότι στόχευε να διπλασιάσει τα έσοδά της έως το 2030, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων από νέες επιχειρηματικές γραμμές που βασίζονται στην τεχνολογία, όπως η μονάδα αυτόνομων οχημάτων Cruise.

Από τη μεριά της, η Ford προσέλαβε φέτος τον πρώην επικεφαλής του έργου αυτοκινήτων της Apple, Doug Field, για να ηγηθεί των προσπαθειών της για προηγμένη τεχνολογία και ενσωματωμένα συστήματα, ενώ η γαλλική Renault συνεργάζεται με την Google για να βοηθήσει στο σχεδιασμό των συστημάτων infotainment της.

Να τονιστεί ότι στο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis στην αυστριακή πρωτεύουσα παράγονται οι μάρκες Alfa Romeo, Citroën, Fiat, Jeep, Lancia, Opel και Peugeot.

Η Stellantis ανέφερε ότι μέσω λογισμικού ΑΙ θα προσφέρει στους οδηγούς on demand υπηρεσίες που μπορούν να κάνουν τα πάντα, από την παροχή της αγαπημένης τους ψυχαγωγίας έως το κλείσιμο της πόρτας του γκαράζ, εάν ξεχάσουν να το  κάνουν οι ίδιοι. 

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *