Skip to content

Υποχρεωτικό το Αλκοολόμετρο σε όλα τα καινούργια ΙΧ

Αίσθηση προκαλεί σημερινό δημοσίευμα των Νέων σύμφωνα με το οποίο όλα τα καινούργια οχήματα που θα εισέρχονται από εδώ και στο εξής από την Ευρωπαϊκή Ένωση στην Ελλάδα, θα περιλαμβάνουν στον βασικό τους εξοπλισμό μια ενσωματωμένη συσκευή που θα μετρά την κατανάλωση αλκοόλ και σε περίπτωση που αυτά υπερβαίνουν το όριο, θα κλειδώνει τον κινητήρα!

Στο εκτενές δημοσίευμα που υπογράφει ο Νίκος Λιβανός, αναφέρεται ότι πριν βάλει το κλειδί για να ξεκινήσει το όχημα, ο οδηγός θα πρέπει να φυσά σε ένα ειδικό στόμιο το οποίο θα ανιχνεύει τα επίπεδα αλκοόλ στο αίμα του. Αν αυτά υπερβαίνουν το νόμιμο όριο τότε ο κινητήρας θα κλειδώνει αυτόματα και το αυτοκίνητο δεν θα παίρνει μπροστά!

Όλα τα λεωφορεία στη Γαλλία είναι υποχρεωμένα να έχουν ήδη εγκατεστημένες τις συσκευές αυτές.   Το Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, η Αυστρία ξεκίνησε ένα εθνικό πρόγραμμα αποκατάστασης για τους οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ, το οποίο τους προσφέρει τη δυνατότητα να γυρίσουν ξανά πίσω στο τιμόνι πριν λήξει γι’ αυτούς η απαγόρευση οδήγησης, εφόσον εγκαταστήσουν ένα σύστημα Interlock στο αυτοκίνητό τους. Το Βέλγιο, η Δανία, η Φινλανδία, οι Κάτω Χώρες, η Πολωνία και η Σουηδία έχουν εισαγάγει παρόμοια προγράμματα όπως και η πλειονότητα των ΗΠΑ.   Το ETSC αναφέρει ότι τα προγράμματα αυτά αποδείχτηκαν στην πράξη ως μερικά από τα πιο αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.

Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» είχε ήδη από το 2016 παρουσιάσει, πρώτο στην Ελλάδα, το σύστημα Alcohol Interlock, σε ημερίδα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρουσία του Υπουργού Μεταφορών, αξιωματούχων του ETSC και όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Διακεκριμένοι ειδικοί και εμπειρογνώμονες από την Ευρώπη είχαν μεταφέρει στο ελληνικό κοινό την εμπειρία και τα στοιχεία από τη χρήση νέων τεχνολογιών στη μάχη κατά της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ – που υπενθυμίζεται ότι είναι η πρώτη αιτία θανάτου στην άσφαλτο στους νέους.

Σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο 1.300.000 άνθρωποι, οι περισσότεροι απο αυτούς πεζοί, μοτοσικλετιστές ή ποδηλάτες. Ωστόσο το 2020 στην Ευρώπη οι θάνατοι απο τροχαία μειώθηκαν κατά 17%, ποσοστό που σίγουρα οφείλεται και στον περιορισμό των μετακινήσεων που επέβαλε σε όλους μας η πανδημία. Σε απόλυτα νούμερα, την ίδια χρονιά στην Ευρώπη έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους 19.000 άνθρωποι. Αν κοιτάξει ωστόσο κανείς τα ίδια νούμερα δέκα χρόνια πριν, θα δει οτι υπάρχει μείωση 37%, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ασφάλεια στις Μετακινήσεις (ETSC).

Μάλιστα η χώρα με την πιο εντυπωσιακή μείωση των θανάτων είναι μία, και αυτή είναι η Ελλάδα! Την δεκαετία 2010-2020 η χώρα μας κατάφερε να μειώσει τους θανάτους από τροχαία κατά 54%, γεγονός για το οποίο βραβεύτηκε το περασμένο καλοκαίρι με το Βραβείο του Δείκτη ETSC για την Οδική Ασφάλεια, “ως αναγνώριση της εξαιρετικής της προσπάθειας για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.”

O Executive Director του ETSC, Antonio Avenoso, δήλωσε πρόσφατα: “O Covid σκότωσε 5,5 εκατομμύρια ανθρώπους. Την τελευταία δεκαετία, τουλάχιστον 13 εκατομμύρια άνθρωποι πέθαναν στις ασφάλτους σε όλο το κόσμο. Η πρωτοφανής παγκόσμια σύμπραξη κατά της πανδημίας απέδειξε ότι και οι πολιτικοί και οι κοινωνίες, είναι ικανοί να ενωθούν και να δράσουν για ένα κοινό σκοπό. Γιατί να μην μπορούμε να κάνουμε το ίδιο και για την οδική ασφάλεια;

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *