Skip to content

“Φακελωμένοι” πλήρως οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με τα νέα συστήματα

Αλίμονο σε όποιον “δεν πληρώνει”

Οι διασυνδεδεμένες υπηρεσίες “MyAuto” και Audit-Car, που παρουσιάστηκαν την προηγούμενη εβδομάδα από τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται να φέρουν βροχή προστίμων για κάθε όχημα που είναι ανασφάλιστο, που δεν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας του, που δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ ή που κινείται ενώ έχει τεθεί σε ακινησία.

Το MyAuto, μέσω του οποίου οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα έχουν πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο στις πληροφορίες που αφορούν το αυτοκινήτό τους, αποτελεί ένα ψηφιακό πορτοφόλι που περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία για το σύνολο των κυκλοφορούντων οχημάτων στην Ελλάδα, και ειδικότερα:

α) την ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας και τα λοιπά βασικά στοιχεία αυτής,

β) την ημερομηνία καταβολής τελών κυκλοφορίας,

γ) την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων,

δ) το ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, με βάση τις διελεύσεις και τα διανυθέντα χιλιόμετρα,

ε) τον τύπο και το μοντέλο του οχήματος,

στ) τη θέση του οχήματος σε προσωρινή ακινησία,

ζ) τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος και

η) την ένταξή του στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας.

Πρόσβαση, ωστόσο, θα έχουν και τα όργανα ελέγχου, τα οποία -μέσω της εφαρμογής Audit-Car- θα μπορούν να διαπιστώσουν εύκολα αν κάποιο αυτοκίνητο κυκλοφορεί ενώ είναι ανασφάλιστο, αν δεν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας, αν δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ ή αν έχει τεθεί σε ακινησία.

Οι ψηφιακές υπηρεσίες διασυνδέονται με πληροφοριακά συστήματα των φορέων του δημοσίου τομέα και ιδίως του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Α.Α.Δ.Ε., της ΕΛΑΣ και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.

Ο πέλεκυς αναμένεται να πέσει βαρύς ειδικά σε όσους έχουν θέσει σε ακινησία το όχημά τους, καταθέτοντας online τις πινακίδες των ΙΧ τους, αλλά συνεχίζουν να κυκλοφορούν το αυτοκίνητό τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις προβλέπονται κυρώσεις που κυμαίνονται από 10.000 ευρώ -εφόσον διαπιστωθεί ότι το αυτοκίνητο είναι σε κυκλοφορία παρότι έχει δηλωθεί σε ακινησία – έως 30.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής.

1,2 εκατ. Έλληνες δεν περνάνε ΚΤΕΟ

Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, 1 στα 4 αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ενώ συνολικά περίπου 1,2 εκατομμύρια Έλληνες δεν περνάνε ΚΤΕΟ εμπρόθεσμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κυκλοφορούν στους δρόμους αυτοκίνητα εντελώς ακατάλληλα, ενώ δημιουργείται περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ έλλειμα στα κρατικά ταμεία. Επιπλέον, το ποσοστό το οχημάτων που «κόβονται» στους τεχνικούς ελέγχους ΚΤΕΟ στην χώρα μας προβληματίζει έντονα, αφού μόλις 4,5% (δηλαδή περίπου 5 από τα 100 αυτοκίνητα) απορρίπτονται.

Πάνω από μισό εκατομμύριο ανασφάλιστα αυτοκίνητα στην Ελλάδα

Το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων είναι μεγάλο, και αρκετοί είναι οι ιδιοκτήτες που τα κυκλοφορούν ανασφάλιστα, αφού έχουν στο μυαλό τους πως μόνο στην περίπτωση ατυχήματος ή ελέγχου σε κάποιο «μπλόκο» της αστυνομίας θα μπορούσε να αποκαλυφθεί η παρανομία τους. Όσο κι αν τα πρόστιμα είναι υψηλά, πολλοί είναι αυτοί που δεν συνετίζονται και συνεχίζουν να αδιαφορούν. Θυμίζουμε πως μόνο τα αυτοκίνητα που έχουν καταθέσει πινακίδες δεν έχουν την υποχρέωση ασφάλισης.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *