Skip to content

Ψηφιακή εμπιστοσύνη: η νέα πρόκληση για τους ασφαλιστές

  • Η εμπιστοσύνη ενεργοποιεί και επιταχύνει. Βελτιώνει την πρόσβαση, τη διαφάνεια, τη συνάφεια και την επίδραση. Για τους ψηφιακούς ασφαλιστές αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο.
  • Η ψηφιακή εμπιστοσύνη απαιτεί μια βαθύτερη κατανόηση του τρόπου που η ασφάλιση παρέχεται και καταναλώνεται. Προϊόντα κατά παραγγελία, ευέλικτα πακέτα, ευκίνητη κλιμάκωση και πελατοκεντρικές λύσεις είναι στάνταρ διαδικασίες.

Επιμέλεια: Γεωργία Μυλωνάκη

Μόνο όσοι διαθέτουν γνήσια νοοτροπία για την προτεραιότητα της ψηφιοποίησης σε κάθε πτυχή της επιχείρησης θα είναι εξοπλισμένοι για να λειτουργήσουν στο κέντρο του νέου ασφαλιστικού οικοσυστήματος

Λέγεται ότι υπάρχουν τρία πράγματα για τα οποία μπορούμε να είμαστε σίγουροι: για την αρχή κάθε πράγματος, τη μέση κάθε πράγματος και…τη διακοπή του πριν ολοκληρωθεί! Αυτή η φράση εξακολουθεί να είναι προφητική και μετά την πανδημία όσο ήταν και στις αρχές του 20ού αιώνα.

Όλοι επαναπροσδιοριζόμαστε και ξεκινάμε ξανά, πολλές φορές στη διάρκεια της ζωής μας. Άλλωστε, πρέπει πάντα να συνεχίζουμε, να πηγαίνουμε παραπέρα και να τα καταφέρνουμε καλύτερα. Είναι βέβαια αναπόφευκτο ότι η ζωή θα διακοπεί ξανά σε κάποιο σημείο. Οι κυβερνήσεις, οι επιχειρήσεις και οι κοινωνίες λειτουργούν υπό αυξημένη ευαισθητοποίηση έναντι των κινδύνων. Υπάρχουν απρόβλεπτες δυναμικές στο μάκρο, μίκρο και επιχειρησιακό επίπεδο για τις οποίες πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι και να βρούμε ένα τρόπο να τις διαχειριστούμε. Απρόβλεπτα θα μας προκαλούν σε τακτική βάση, ιδίως εκείνους από εμάς που βρισκόμαστε στο επίκεντρο της αξιολόγησης και του μετριασμού των κινδύνων.

Για το επιχειρείν, υπάρχει πάντα ευκαιρία μέσα στην κρίση. Ο Covid-19, ειδικά στην ασφάλιση, άνοιξε νέους δρόμους γιατί έκανε πολύ κόσμο να συνειδητοποιήσει ξαφνικά, τη χρησιμότητά της. Ειδικά στην Ασία και τις αναπτυσσόμενες αγορές όπως η Κίνα, το ασφαλιστικό κενό αυξάνεται εκθετικά – ως προς την προστασία της υγείας και μόνο, εκτιμάται ότι φτάνει τα  1,8 τρις δολάρια και ως προς την ασφάλιση ζωής τα 83 τρις δολάρια.

Τα λοκντάουν έκαναν περισσότερους ανθρώπους να στραφούν στο διαδίκτυο για να καλύψουν καθημερινές τους ανάγκες. Η ψηφιακή αναστάτωση έφερε νεοεισερχόμενους στην αγορά, μη ασφαλιστές, startups και insurance tech. Ο μετασχηματισμός επιταχύνθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και συνεχίζει να οδηγεί τη βιώσιμη ανάπτυξη. Πιο καινοτόμα επίπεδα προστασίας προσφέρονται σε περισσότερους ανθρώπους.

Ωστόσο, με τη διάχυση της ψηφιοποίησης, αναδύονται συχνά ερωτήματα περί ακεραιότητας και εμπιστοσύνης. Αμφιβολίες σχετικά με την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια αυξάνονται από μυριάδες παραβιάσεις δεδομένων, κλοπές ταυτότητας και δραστηριότητες απάτης. Στον τομέα της ασφάλισης αυτοί οι φόβοι μπορούν να επιδεινωθούν. Ορισμένα κανάλια διανομής θεωρούνται αναξιόπιστα. Η επιθετική τακτική και η αδίστακτη συμπεριφορά έχουν επηρεάσει την αντίληψη του κόσμου για τον  κλάδο.

Η λεγόμενη Γενιά-Ζ είναι αντίθετη στην ασφάλιση ως έννοια. Προτιμούν να εμπιστεύονται το ένστικτό τους, την υπόσχεση του σήμερα και την ελπίδα για το αύριο, σε αντίθεση με τις κοινοτοπίες απρόσωπων οντοτήτων.

Εγείρεται το ερώτημα: Αν η μόνη βεβαιότητα είναι πως τίποτα δεν είναι σίγουρο, υπάρχει κάτι για το οποίο μπορούμε να είμαστε πραγματικά βέβαιοι;

Για πολλές εταιρείες η εμπιστοσύνη –στο προϊόν, την απόδοση και τους συνεργάτες – είναι το πιο πολύτιμο, περιζήτητο στοιχείο. Για τους ασφαλιστές αυτό ίσχυε πάντα. Η εμπιστοσύνη ενεργοποιεί και επιταχύνει. Βελτιώνει την πρόσβαση, τη διαφάνεια, τη συνάφεια και την επίδραση. Για τους ψηφιακούς ασφαλιστές αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο. 

Οι σημερινοί καταναλωτές απαιτούν ευελιξία, απλότητα, συνάφεια και τη δυνατότητα να έχουν τον έλεγχο. Η ελευθερία είναι σημαντική και η ελευθερία εντέλει πηγάζει από την υγεία. Ο Ελβετός φιλόσοφος Ανρί-Φρεντερίκ Αμιέλ πίστευε ότι η υγεία είναι η πρώτη από όλες τις ελευθερίες. Με περισσότερη εμπιστοσύνη στις ψηφιακές πλατφόρμες, περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να προστατέψουν αυτήν την πιο ζωτική και προσωπική από τις ελευθερίες, να προστατέψουν την οικονομική τους θέση και να γεφυρώσουν αυτό το χάσμα θνησιμότητας. Επενδύοντας στην προστασία τους, θα μπορούσαν να περιηγηθούν σε αβέβαιες στιγμές με σιγουριά. Σχέδια θα μπορούσαν να γίνουν, επενδύσεις να τεθούν υπό σκέψη και όνειρα να πραγματωθούν.

Η εμπιστοσύνη σε έναν ποιοτικό ασφαλιστικό μηχανισμό, που τροφοδοτείται από underwriting παγκόσμιας κλάσης, από μια φήμη ακεραιότητας και βέλτιστης εμπειρίας, θα επιτρέψει σε περισσότερους ασφαλιστές – είτε παραδοσιακούς, είτε ψηφιακούς, μεγάλους ή μικρότερους, να καλύψουν το κενό προστασίας και να ικανοποιήσουν περισσότερες καθημερινές ανάγκες. Αυτό, με τη σειρά του, θα αλλάξει την αντίληψη του κόσμου και θα έχει θετική επιρροή στον κλάδο γενικότερα.

Η ανάγκη εμπλοκής μιας αξιόπιστης πλατφόρμας είναι υψίστης σημασίας. Ακόμη και με την αυξανόμενη όρεξη για ψηφιοποίηση, η διανομή μέσω διαφορετικών καναλιών είναι αναγκαία. Η ποιότητα, η ακεραιότητα και η αξιοπιστία είναι τα κλειδιά που ανοίγουν τις πόρτες της ψηφιακής ασφάλισης. Αυτή η εμπιστοσύνη δεν θα χτιστεί μόνο μέσα από καλύτερα κινητά ή ψηφιακά κανάλια.

Η ψηφιακή εμπιστοσύνη απαιτεί μια πιο βαθιά κατανόηση του τρόπου με τον οποίο η ασφάλιση παρέχεται και καταναλώνεται. Ευελιξία στην αξιολόγηση και την προσφορά, προϊόντα  εξατομικευμένα και λύσεις με επίκεντρο πάντα τον πελάτη, πρέπει πλέον να θεωρούνται στάνταρ διαδικασίες για τις ασφαλιστικές.

Μόνο όσοι διαθέτουν γνήσια νοοτροπία για την προτεραιότητα της ψηφιοποίησης σε κάθε πτυχή της επιχείρησης θα είναι εξοπλισμένοι για να λειτουργήσουν στο κέντρο του νέου ασφαλιστικού οικοσυστήματος. Θα έχουν τη δυνατότητα αν χρειαστεί, για επανεκκίνηση, θα μπορούν να προχωρήσουν περισσότερο, να πράξουν καλύτερα και να αντιμετωπίσουν πιο αποτελσματικά τα αναπόφευκτα εμπόδια, ακόμη και τις διακοπές λειτουργίας.

Επιπλέον, θα απολαμβάνουν το πιο πολυπόθητο χαρακτηριστικό όλων, αυτό για το οποίο μπορούμε πάντα να είμαστε σίγουροι : την εμπιστοσύνη 

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *